Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo

Automobilka se k jednomu ze svých nejváženějších zákazníků nezachovala zrovna uctivě, a tak si z ní dělá dobrý den. Svůj trucprojekt nyní ukázal naživo a Maranello to jistě netěší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo

4.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Automobilka se k jednomu ze svých nejváženějších zákazníků nezachovala zrovna uctivě, a tak si z ní dělá dobrý den. Svůj trucprojekt nyní ukázal naživo a Maranello to jistě netěší.

Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit stroj nazvaný Dino Monza 3,6 Evo. Za normálních okolností by tento vůz šlo označit za další z řady aut, které do hávu klasického modelu pěchují modernější techniku, tady jde ale o víc. Za celým projektem stojí David Lee, kterého širší veřejnost poznala ve chvíli, kdy mu Ferrari odmítlo prodat limitované LaFerrari Aperta.

Některé zákazníky při omezeném počtu vyrobených kusů Ferrari nutně odmítnout muselo, zrovna Lee je ale jedním z jeho nejlepších klientů. Ve své sbírce má skoro všechno myslitelné a mezi jeho vzácnými Ferrari najdeme i 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari kupé. Má tedy jako jeden z pár lidí na světě kompletní pětici moderních superaut se vzpínajícím se koníkem ve znaku a pokud někdo měl mít nárok na Apertu, byl to on. Ferrari ale řeklo, že se svými auty příliš exhibuje na internetu, a tak dalo přednost... třeba lidem, kteří exhibují na veřejných silnicích. To si skutečně pomohlo.

Že za rozhodnutím Italů je něco jiného, nemusíme dodávat, Lee ale Apertu prostě nedostal. A tak si trochu na truc Italům „Ferrari” podle svého gusta postavil sám a dal mu výše zmíněné jméno. Ve své podstatě se jedná o přepracované Ferrari Dino 246 GTS, a to způsobem, který automobilku opravdu netěší. Podle ní je každý maranellský model dokonalý tak, jak vyjel z továrny a „sahat” na něj je svatokrádež. Lee to ale zkrátka viděl jinak, příběh jeho Dina Monza 3,6 je Evo podstatně komplikovanější.

Amerického miliardáře na nápad spojený s rozsáhlými modifikacemi přivedl jeden z jeho přátel, který si pořídil právě Porsche 911 znovuzrozené firmou Singer. Společně přitom chtěli vyrazit na projížďku, Lee však zjistil, že ve své sbírce nemá nic příhodného ze 70. let minulého století.

Ve stejné době se Lee dozvěděl o Kevinu O'Rourkeovi, majiteli britské společnosti Moto Technique, jenž již dříve namontoval do modelu Dino namísto slabého původního šestiválce osmiválec. Slovo dalo slovo, načež šperkařský magnát koupil Dino z roku 1972, nechal vymontovat motor a hnací ústrojí, a zbytek poslal přes oceán se vzkazem, že úpravce se držet tak moc originálních maranellských komponentů, jak jen je to možné. A přesně to se stalo.

Nyní Lee přijal se svým vozem pozvání do garáže Jay Lena, kde jej konečně ukázal naživo a přidal i několik dodatečných informací. Víme tedy, že veškeré původní komponenty, jež byly nahrazeny novými, si ponechal. Pokud tedy jeho vůz někdo třeba za 20 let koupí, bude moci vše uvést do původního stavu. Aktuálně se ovšem nezdá, že by někdo něco takového učinil. Naopak, i další automobiloví sběratelé mají zájem o tuto konverzi.

Lee by sice mohl veškeré detaily úpravy, která jej vyšla na takřka 22 milionů korun, držet pod pokličkou, to by ale zřejmě Ferrari nedožralo dost. Proto ve spolupráci s firmou Moto Technique chystá omezenou sérii 25 vozů, jež půjde do prodeje. Každoročně přitom vznikne jen pět kousků, cenu určí individuální specifikace.

Pod kapotou lze ovšem pokaždé čekat s 3,6litrovým osmiválcem, který má základ v 2,9litrové pohonné jednotce z Ferrari F40. Motor nicméně již nemusí plnit homologační pravidla FIA, jeho objem tak mohl vyšplhat nad tři litry. Zároveň dostal titanové hřídele či hlavu válců z Ferrari 348, pětistupňovou manuální převodovku z Ferrari 328 a brzdy z Ferrari 360 Modena.

Ve výsledku zde tedy máme pomalu originálnější Ferrari, než s jakým vyrukovala samotná značka, navíc s takřka třikrát vyšším výkonem. Lee ovšem nechal upravit více než jen motor či brzdy skrývající za novými 17palcovými ráfky. Ty přitom svým stylem odpovídají původním čtrnáctkám Campagnolo. Nové - a širší - je pak samozřejmě i obutí.

Uvnitř se ale vyjma kompletního přečalounění mnoho nezměnilo, Lee víceméně mluví jen o vysouvacím držáku mobilního telefonu. My bychom tedy jeho kreaci przněním rozhodně neoznačili, na to je příliš dobře provedená. Místo toho souhlasíme s Lenem, že něco takového mělo Ferrari vyrábět již od počátku. S osmiválcem by ale „podřadné“ Dino zastínilo pravověrné modely značky, proto v podstatě muselo stát tak trochu v ústraní. Jestli jej z něj Lee nyní dostal, nebo jen hloupou přestavbou zbytečně dráždí automobilku, ale musíte posoudit sami...


Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 1 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 01Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 2 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 02Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 3 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 03Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 4 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 04Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 5 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 05Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 6 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 06Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 7 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 07Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 8 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 08Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 9 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 09Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 10 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 10Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 11 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 11Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 12 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 12Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 13 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 13Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 14 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 14Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 15 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 15Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo - 16 - Ferrari Dino 1972 David Lee videoscreen 16
David Lee zamířil se svým upraveným Ferrari Dino do garáže Jay Lena. Slavný moderátor pak osmiválcový klenot vytáhl i na projížďku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše