Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali?

16.12.2016 | Marek Bednář | 49 příspěvků

Téhle ikoně českého autoprůmyslu chybí motor. Ne až tak puristickým nadšencům se tím otevírá hromada možností, co pořídit místo původní V8.

Tatra 603 má v České republice a na Slovensku ikonický status a kdokoliv ji renovuje, většinou dbá na to, aby měla ten správný motor - vzduchem chlazený osmiválec OHV. Nyní se ale objevil na prodej původní kousek, který motor nemá. To je na jednu stranu nepochybně minus, mince má ale pokaždé strany dvě a na té druhé je i pár plusů. Předně je toto auto neobvykle levné a absence motoru otevírá prostor různým nápadům, více či méně kacířským.

Stroj na fotkách níže je k mání v německém Wilsdruffu nedaleko Drážďan, takže vážně nestojí daleko. Je to údajně kousek z roku 1970. Údajně proto, že prodávající k autu nemá žádné dokumenty ani klíče a že na něm nenašel výrobní štítek. Proto rok výroby na 1970 spíše odhaduje a u Tatry 603 nemusí být vždy jednoduché určit původní rok výroby. Spousta dříve vyrobených kusů putovala do továrny s požadavkem přestavby na novější verzi, tak z řady aut zmizela příď se třemi světlomety. Možná i proto je dnes tak vzácná.

Vůz současný majitel prodává z důvodu, že mu překáží v hale, šrot to ale není. Vidíme, že až na motor a pár dalších detailů je tahle Tatra kompletní a i když je nepochybně ve stavu zralém k renovaci, potýkat se s ní by neměl být zase takový kříž. Obojí, tedy chybějící motor i nedokonalý stav, se pak podílí na nízké prodejní ceně. Vůz je prodáván v aukci na eBayi, takže konkrétní cifru vám nepovíme, aktuální cena je ale 2 132 eur (cca 57 600 Kč). A není tu žádná minimální cena, takže se klidně může prodat za tuhle částku, na šestsettrojku velmi nízkou.

Dostat se k ní tedy zřejmě nebude těžké, otázkou je, co s ní. Prodávající uvádí, že má na prodej také dva motory z Tatry 603 a že jeden by mohl patřit tomuto autu. Jeden motor je zde, druhý zde a oba jsou doslova za hubičku, takže pokud se chcete pustit do renovace, tohle by mohl být slušný začátek. Ale pokud nejste puristé, dalo by se z tohoto auta vyšlechtit něco o poznání šílenějšího, třebaže s původním hávem.

Místo původního motoru můžete nyní nainstalovat skoro cokoliv jiného, pokud po tom vaše srdce touží. Na eBay seženete skoro cokoli - špičkový V12 Ferrari Tipo F140 je tak za 1 milion, moderní V8 Ferrari jsou na tom podobně. Někoho by napadl V8 Hemi, ten stojí obvykle do 200 tisíc a může to být i plochý šestiválec - s H6 z 911 964 zachováte i vzduchové chlazení, což zástavbu jistě usnadní, na druhou stranu, novější 3,8 H6 z 997 je výkonově jinde. Záleží vážně jen na tom, jak moc je člověk purista a kolik do toho chce investovat, pochopitelně. Že to ale jde, ukazuje zástavba BMW V8 do původní Octavie - 603 s V12 Ferrari bude vedle toho ještě jiná liga. Vaše preference?

Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 1 - tatra 603 bez motoru prodej 01Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 2 - tatra 603 bez motoru prodej 02Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 3 - tatra 603 bez motoru prodej 03Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 4 - tatra 603 bez motoru prodej 04Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 5 - tatra 603 bez motoru prodej 05Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 6 - tatra 603 bez motoru prodej 06Na prodej je levná Tatra 603 bez motoru. Co byste do ní namontovali? - 7 - tatra 603 bez motoru prodej 07
Tahle Tatra potřebuje hromadu práce, ale můžete do ní dát jakýkoliv motor chcete

Zdroj: eBay

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 49 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama