Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je

Pokud jste zvyklí vnímat Mercedes jako nudnou značku pro starší a pokročilé, pak jste zapomněli na některé jeho modely a nejvíce pak G500 4x4. Právě ten ale končí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je

16.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pokud jste zvyklí vnímat Mercedes jako nudnou značku pro starší a pokročilé, pak jste zapomněli na některé jeho modely a nejvíce pak G500 4x4. Právě ten ale končí.

Mercedes-Benz v pátek oznámil, že ukončí výrobu svého nejextrémnějšího vozu. Tím samozřejmě není myšlen hypersport Project One, v jeho případě se produkční soukolí ještě ani nezačalo točit. Řeč je místo toho o nekompromisním off-roadu G500 4x4^2, který je k mání od 5 142 000 Kč. Za tuto sumu přitom vůz nabízí přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní, sedmistupňový automat a především portálové nápravy.

Právě posledně zmiňovaný prvek je důvodem mohutnosti vozu. S ohledem na použití portálové převodovky totiž mohlo dojít k instalaci portálových náprav, díky nimž vzrostla světlá výška na 45 centimetrů. Stran toho se G500 4x4^2 chlubí metrovou brodivostí či nájezdovými úhly 52 stupňů vpředu a 54 stupňů vzadu. Máme tu pak ještě úhel zlomu 47,4 stupně, který je oproti standardnímu Géčku takřka dvojnásobný.

Není tedy asi překvapivé, že s tímto vozem můžete zamířit víceméně do jakéhokoliv terénu. I když Mercedes již při premiéře naznačil, že spíše než jako drsný off-road bude tento speciál majitelům připomínat spíše sporťák. K takovému tvrzení mají ale oficiální technická data poněkud daleko, nejvyšší rychlost totiž činí 210 km/h a při sprintu G500 4x4^2 lehce zaostává za standardní pětistovkou (7,4 s versus 6,9 s).

Toliko k technickým datům a české ceně, za kterou bylo dosud možné vůz objednat. Konec jeho výroby byl ohlášen na konec října, přičemž s jeho koncem se začne uzavírat také jedna velká éra. G500 4x4^2 je totiž součástí generace W463, která byla odhalena v roce 1990. Nástupce je pak sice označován za facelift a vizuálně se od stávajícího provedení příliš nevzdálí, technicky ale bude zcela jinde.

Pokud se přitom potvrdí veškeré spekulace, pak by nová třída G měla debutovat v lednu na autosalonu v Detroitu. V březnu pak čekejme evropský debut v Ženevě, prodeje se nejspíše rozjedou v následujících měsících. Zdá se tedy, že nedlouho po ukončení výroby verze s portálovými nápravami uzavře Mercedes montážní linky úplně, aby je mohl přizpůsobit novému, „hliníkovějšímu” provedení. To nám vrátí samotné „Géčko”, verze 4x4^2 ale přímého nástupce nedostane. A zda se někdy v budoucnu dočkáme podobného stroje, je otázkou.

Ani tyto kroky ale ve výsledku nemusí být definitivní konečnou generace W463. Koupit si ji možná budete moci i v příštím roce, a to dokonce i ve verzi G500 4x4^2, navíc zcela novou. Oželet však budete muset jeho monstrozitu. Nyní totiž mluvíme o modýlku v měřítku 1:18, který je k dispozici v barvách Alien Green, Mauritius Blue, Electric Beam, Diamond White, Sunset Beam, Tomato Red, Tektite Grey a Galactic Beam.

Zmínka o jednotlivých odstínech je více než důležitá, neboť v každém bude vyrobeno 463 kusů. Jinými slovy tedy máme tu čest s takřka dvoutisícovou edicí, což již není zanedbatelné množství. Dá se tedy předpokládat, že ty nejméně populární barvy budou k mání ještě pár měsíců. „Vetřelčí zelená“ ale stoprocentně zmizí ze skladů jako první, dále pak odhadujeme velký zájem o žluté a oranžové provedení.

Zda tomu tak ale bude opravdu, otázkou. Aktuálně proto jen dodáme, že i přes zmenšené měřítko je modýlek vyroben ze sto součástí, přičemž patřit mezi ně mají i prvky speciální výbavy. Co je tím míněno, již výrobce neudává, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby šlo právě o díly spojené s oněmi portálovými nápravami. Na cenu se musíte zeptat u Mercedesu, je ale nepochybné, že k 5 milionům korun bude mít hodně daleko...

Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 1 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 01Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 2 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 02Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 3 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 03Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 4 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 04Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 5 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 05Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 6 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 06Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 7 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 07Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 8 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 08Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 9 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 09Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 10 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 10Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 11 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 11Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 12 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 12Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 13 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 13Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 14 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 14
Zatímco výroba skutečného Mercedesu G500 4x4^2 zakrátko skončí...

Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 15 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 01Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 16 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 02Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 17 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 03Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 18 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 04Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 19 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 05Nejdrsnější Mercedes končí bez nástupce, jedna levná cesta k němu tu ale ještě je - 20 - Mercedes-Benz G500 4x4 1-18 zmenseny model 06
...zmenšený modýlek bude nejspíše k mání jako nový i příští rok

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše