Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Osamu Suzuki předal vedení automobilky synovi, vládl ji dlouhých 38 let
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U japonské automobilky se žezlo vždy předávalo z tchána na zetě, který vždy přijal slavné příjmení. Tato tradice málem byla dodržena i nyní.
Na počátku května jsme sepsali článek, jehož podstatou byla ztráta moci a vlivu rodin zakladatelů nad automobilkami, které mnohdy nesou jejich jméno. Typickými takovými značkami jsou třeba Ford či Peugeot, Toyota však aktuálně kráčí proti proudu. I když také v jejím případě nechybělo „nerodinné“ intermezzo. Čistou linií se momentálně může pochlubit víceméně jen jeden velký světový výrobce, a sice Suzuki. Ačkoliv jak si během následujících řádků vysvětlíme, z vlastního otce na vlastního syna se vláda nad společností nepředávala.
Začneme samozřejmě v roce 1909, kdy společnost založil jako přádelnu Michio Suzuki. Ten ale v dalších letech hledal nové oblasti, ve kterých se profilovat. V roce 1937 tak odstartovala výroba aut, které Michio šéfoval dalších dvacet let, než vládu nad firmou předal Shunzo Suzukimu. Ten ovšem nebyl jeho synem, nýbrž zetěm, který dle japonských tradic přijal za své příjmení prominentní rodiny.
„U vesla“ zůstal Shunzo Suzuki až do roku 1973, kdy byl šéfem značky jmenován jeho zeť Jitsujiro. Na postu však vydržel pouhých pět let, než byl povýšen na prezidenta celé společnosti. Faktickou vládu nad automobilku přitom převzal Osamu Suzuki, který opětovně nebyl „čistokrevným“ členem původní rodiny. Místo toho si vzal Shunzovu dceru společně s jejím příjmením.
Pokud se přitom již nyní začínáte v dané hierarchii ztrácet, nebojte, horší to již nebude, ba právě naopak. Osamu Suzuki totiž od svého jmenování zůstal v čele značky až do včerejšího dne, kdy byl oznámen jeho nástupce. Tím se vůbec poprvé v historii značky stává „vlastní krev“, tedy syn Toshihiro. Ten ovšem prozatím bude zastávat pouze post výkonného ředitele a prezidenta.
Generálním ředitelem a předsedou představenstva i nadále zůstává Osamu, s ohledem na jeho věk (85 let) se však očekává i předání tohoto žezla. Momentálně ovšem již není jisté, kdy se tak stane. Ať však půjde o jakékoliv datum, jedno již zůstane nezměněno. Osamu Suzuki je nejdéle sloužícím šéfem velké automobilky na světě.
Tím pohled do minulosti můžeme ukončit, na závěr snad již přidáme jen jednu zajímavost. Původně se totiž počítalo s tím, že vláda nad značkou připadne jeho zeťovi Hirotaku Onovi, čímž by zachována byla firemní tradice. Ten však bohužel v roce 2007 zemřel na rakovinu, do hry tak vstoupil Osamův vlastní syn.
Osamu Suzuki vládne japonské automobilce již od roku 1978. Je tak nejdéle sloužícím šéfem velké značky na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 2 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 4 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 7 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda