Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano

23.9.2016 | Marek Bednář | 5 příspěvků

Tohle auto mělo pověst siláka, ostré ježdění mu ale nesedí a není ani nijak zvlášť úsporné. Dnes je to rarita a hezký kus lze mít za cenu malé Škody.

Dieselové osmiválce nejsou nic nového, existují už dlouho a montují se do evropských i amerických aut. Jenže všechna tato auta jsou velká - SUV, velké limuzíny, pick-upy, ani do auta vyšší střední třídy takový dieselem nemontuje. Z aktuální nabídky je to třeba Audi SQ7, skoro tunové SUV a za nejmenší auto lze označit snad Panameru 4S Diesel, která má ale také dost přes 2 tuny a má také nejblíže autu nejvyšší třídy.

Do strojů jako Mercedes třídy E, BMW řady 5, Audi A6 či Jaguar XF vznětový osmiválec nedostanete, a to už dlouho. Je to tak dlouho, že už si možná ani nevzpomenete, že něco takového někdo někdy nabízel. Ale nabízel a zase tak dávno to vlastně není.

Tento vůz se skrýval pod označením E 400 CDI a později E 420 CDI v rámci generace W211; v obou byl stejný čtyřlitrový motor, který měl ale v první případě 260 koní, v druhém 314 koní. Možná se zasmějete, však co to je za výkon z objemu 4,0 litru - BMW dnes dělá nesrovnatelně výkonnější šestiválec a když přijde řeč na V8, jsme na více jak 430 koních. Jenže jsme ve vyšší střední třídě první poloviny minulé dekády, kdy takové výkony byly všechno, jen ne běžné. Pro srovnání: nejsilnější naftové BMW 5 E39 z té samé doby končilo na 190 koních.

Jenže pak přišla nová pětka, nové emisní normy, tlak na spotřebu a s dieselovými V8 v těchto sférách byl konec. O třídu výše ještě chvíli existovaly a dnes výjimečně existují, ve vyšší střední ale pomalu abyste byli rádi za dieselovou V6 - spousta aut, které ji kdysi měly, dnes nemají ani tu.

Dnes vám tedy chceme tyto časy připomenout, a to jednou pěknou E 400 CDI, na kterou jsme náhodou narazili. Má zmíněných až 260 koní při 4 000 ot./min a s hmotností 1 765 kg nevypadá ani tak moc těžká. Převodovka byla pochopitelně jen automatická, zde pětistupňová a s pohonem zadních kol se vůz na stovku rozjel za 6,9 sekundy a dosáhl až omezené maximálky 250 km/h. Později ve verzi 420 byl ještě citelně rychlejším, stovku zvládal za 5,2 s, normovaná spotřeba se v obou případech pohybovala okolo 9,5 litru nafty na 100 km, nádrž pobrala 80 litrů.

I když zmíněná dynamická data nevypadají ani dnes marně, rovnou řekneme, že to není vůz na velké sportování. Kdysi jsme jej měli možnost zkusit na Masarykově okruhu a plácal se tam ryba na suchu. Těžko říci, koho tehdy napadlo prezentovat takový stroj právě tam, ale to nechme stranou - jako doma se cítí o kus vedle na dálnici, kde je opravdu noblesním křižníkem, jemuž nafťák pod kapotou budete hádat jen po delším zkoumání. Pokud tedy sháníte komfortní dálniční křižník s puncem výjimečnosti, tohle by mohlo být něco pro vás.

Konkrétní vůz na fotkách je z roku 2005 a má za sebou prý jen 82 140 km; pokud byste před tímhle číslem čekali ještě trojku, nebyli byste sami. Až na jeden škrábanec na levém předním rohu auta je ovšem skutečně velmi zachovalý, interiér nevypadá opotřebovaně, i když jako nový samozřejmě není. Tohle auto jistě vidělo nějaký provoz, je prý aktuálně u druhého majitele.

Výbavy tu je hromada, jak by člověk na Mercedes třídy E ve špičkové specifikaci čekal, takže věci jako automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky nebo měnič CD berte jako samozřejmost. V tomto konkrétním voze je i navigace, vyhřívané trysky ostřikovačů, ortopedická sedačka řidiče nebo natáčecí světlomety. První majitel na sobě zkrátka nešetřil.

Ke všemu je to W211, takže stále velmi elegantní vůz - to všechna další Éčka říci nemohou. To vše může být vaše za 15 800 Eur, tedy asi 427 tisíc korun. Doporučujeme ovšem pohlídat servisní historii, podle některých zdrojů jsou obě verze tohoto motoru relativně poruchové; údajně mají problém např. vstřikovače a turbodmychadla, resp. jejich vedení. V každém případě, máte-li zájem, inzerát najdete zde a je zde. Hezčí E 400 CDI už jsem delší čas neviděli, přece jen se neobjevila na trhu zrovna včera...

Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 1 - mercedes e 400 cdi prodej 01Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 2 - mercedes e 400 cdi prodej 02Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 3 - mercedes e 400 cdi prodej 03Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 4 - mercedes e 400 cdi prodej 04Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 5 - mercedes e 400 cdi prodej 05Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 6 - mercedes e 400 cdi prodej 06Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 7 - mercedes e 400 cdi prodej 07Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 8 - mercedes e 400 cdi prodej 08Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 9 - mercedes e 400 cdi prodej 09Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 10 - mercedes e 400 cdi prodej 10Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 11 - mercedes e 400 cdi prodej 11Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 12 - mercedes e 400 cdi prodej 12Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 13 - mercedes e 400 cdi prodej 13Pamatujete jediný menší vůz s dieselem V8? Výkonem už neoslní, úrovní ano - 14 - mercedes e 400 cdi prodej 14
Chcete osmiválcový dálniční křižník na naftu v malém? Tady je, jako zamlada

Zdroj: WebMobil24

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše