Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot potichu vystavil svou krásnou 508 v místech, kde si ji nikdo nesmí koupit
26.4.2019 | Petr Prokopec
Automobilky běžně neukazují své vozy v místech, kde je není možné pořídit, Francouzi ale v tomto případě udělali výjimku. Svou 508 GT ukázali na srazu fandů aut v americké Atlantě.
Čína sice je největším automobilovým trhem světa, ovšem v posledních měsících nepředstavuje pro automobilky zrovna ráj na zemi. Prodeje konstantně klesají a výhled do budoucna není zrovna růžový. Evropa je na tom snad ještě hůře, stále tvrdší limity redukují zisky výrobců na minimum a my kvůli nim můžeme zamávat na rozloučenou těm nejzajímavějším verzím mainstreamových vozů. Jak se tedy zdá, zůstává tu jediná naděje, a tou je Amerika, zejména pak Spojené státy, kde lidé touží po novinkách stále více a legislativci jim za současného vedení země nehází klacků pod nohy více, než by bylo zdrávo.
Není tedy překvapivé, že americký sen by rády prožily i ty značky, které v těchto končinách svého času operovaly, ovšem poté se stáhly. Jednou z nich je i Peugeot, který se poprvé vydal za Velkou louži již na konci 50. let minulého století. A zpočátku byl i úspěšný, ačkoliv šlo spíše o alternativu vůči americké či japonské produkci. Jakmile ovšem do kabrioletu se lvem ve znaku nastoupil legendární detektiv Columbo, stal se Peugeot pomalu ikonou a prodeje letěly nahoru, byť již nikoliv u léta nevyráběného modelu 403.
Francouzi ovšem poněkud usnuli na vavřínech, což se začalo projevovat na odbytu velkého sedanu 505, který byl poslední zadokolkou značky. Stál za tím zejména stárnoucí design, neboť vůz byl navržen v 70. letech, prodával se však ještě v roce 1992. Nikoliv však již v USA, Peugeot tento trh opustil o rok dříve po fiasku spojeném s modelem 405. Ten byl sice v Evropě zvolen Autem roku, ovšem v zámoří byl shledán nekonkurenceschopným. V roce 1991 se tak prodalo jen 2 240 kusů a vedení zavelelo k ústupu.
Jak jsme však zmínili v úvodu, americký trh začíná být stále důležitější, a proto se Peugeot rozhodl, že jej zkusí dobýt podruhé. Původně se s návratem počítalo až v roce 2026, nicméně před pár týdny značka oznámila, že s akcí začne o tři roky dříve. To jen dokazuje, že Číně se již tolik nevěří a je třeba hledat štěstí jinde. A co více, danému štěstíčku je třeba vycházet naproti. Proto Francouzi neváhali a začali testovat reakce publika. Na nedávné akci Caffeine & Octane konané v Atlantě tak ukázali Peugeot 508 GT, který si tam v tuto chvíli nikdo koupit nesmí, ani kdyby sebevíce chtěl - americká pravidla jsou v tomto ohledu velmi striktní.
První reakce jsou více než kladné, vůz Američanům do značné míry připomíná čtyřdveřový Ford Mustang. Jen lépe spasovaný a osazený kvalitnějším interiérem. Otázkou však je, jak by Američané přijali současná pohonná ústrojí, maximem je totiž přeplňovaná jedna-šestka. Jejích 225 koní sice vypadá působivě, ovšem samotný objem pohonné jednotky by pro zákazníky mohl být nepřekonatelnou překážkou. Na druhou stranu nikdo neví, jaké nálady budou za oceánem panovat za čtyři roky a hlavně - s jakými motory tam Francouzi svá auta nabídnou.
Z aktuálního úhlu pohledu by tedy návrat Peugeotu do Států nemusel skončit fiaskem, byť vše bude záviset na technice a správném nacenění. V druhém zmiňovaném ohledu jsou sice Francouzi v Evropě stále sebevědomější, v zámoří ale zjevně budou muset sklopit krovky. Zvláště pokud svůj útok chtějí založit na tradičních karosářských stylech a nikoliv na SUV, která mají pro Američany nejen malé hnací ústrojí, ale navíc jsou pro ně příliš malé i svými venkovními rozměry.
Představení vozu v Atlantě není nikterak náhodné, v tomto městě bude mít Peugeot svou americkou základnu. Dá se ovšem předpokládat, že francouzské novinky zamíří i do dalších metropolí, aby i tamním motoristům mohla trochu poklesnout čelist. Řada z nich logo lva na přídi vidí vůbec poprvé, což není podivné - 80 procent Američanů nemá pas a Evropu zná jen z filmů.
Peugeot 508 GT se před pár dny objevil na jedné akci v americké Atlantě. Přítomné ohromil, i proto, že značka tento trh opustila v roce 1991. Zakrátko se na něj ale hodlá vrátit
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 13:33 - Arkis
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23