Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche nevyvíjí vůz s autopilotem. Žádný nepotřebuje, iPhone prý na silnici nepatří
2.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf německé značky svými slovy jistě potěší puristy. Zároveň však oznámil, že do konce dekády máme čekat plug-in hybridní 911 i elektromobil.
Prakticky veškeré poslední kroky automobilky z Zuffenhausenu vzdalovaly Porsche od jeho kořenů. Zmínit můžeme třeba nahrazení hydraulického posilovače elektrickým, osazení modelů GT3 a GT3 RS pouze automatickými převodovkami PDK či příchod přeplňovaných agregátů na úkor těch atmosférických. A tak i když se automobilce hlavně díky jejím SUV prodejně velmi daří, muselo se Porsche potýkat s narůstající nepřízní tradiční klientely.
Aby si německá automobilka udržela alespoň nějakou tvář, již oznámila, že v budoucnu mohou modely GT3 opětovně počítat s manuálem, který se Porsche bude snažit co nejdéle držet také v základní nabídce. Mimo to můžeme počítat i s příchodem „čistokrevného“ modelu 911 R, který by měl puristické fanoušky alespoň trochu rozveselit. Chystaná limitovaná produkce je sice dle zvěstí již vyprodána, nicméně podobných kapek může být v dešti přicházejícím od Zuffenhausenu více.
Nově tu pak máme prohlášení šéfa značky Olivera Bluma, podle kterého výrobce sportovních vozidel netouží po autonomním řízení jako celá řada dalších prémiových výrobců. „Lidé chtějí řídit svá Porsche sami,“ uvedl k danému tématu Blume. A zároveň dodal, že „iPhone patří do kapsy, nikoliv na silnici.“ Tím chtěl přitom jen demonstrovat, že značka ze Zuffenhausenu netouží ani po spojenectví se společnostmi z Křemíkového údolí.
Další kroky automobilky ale již pro ortodoxní fanoušky tak příznivé nejsou. V souvislosti s oněmi narůstajícími registracemi se totiž zvyšuje také závazek Porsche vůči životnímu prostředí. Značka tak již mnohokrát zmínila, že do budoucna chystá hybridní verze všech svých modelů. Plug-in hybridní 911 by podle Bluma mělo dorazit již v roce 2018, přičemž nabídnout má dojezd 50 kilometrů čistě na elektřinu.
Kromě toho chystá Zuffenhausen investici okolo jedné miliardy Eur (cca 27 mld. Kč), která je spojena se zahájením výroby prvního zcela elektrického vozu Mission E. Jeho produkční verze by na trhu měla být do konce dekády, přičemž pod kapotou bychom se měli dočkat více než 600 koní. S tímto výkonem a velkým paketem baterií by pak novinka měla zvládat více než 500 „bezemisních kilometrů“.

















Produkční verze elektrického Porsche Mission E se dočkáme do konce dekády, ještě předtím však dorazí plug-in hybridní 911
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
