Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4

Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4

26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche potvrdilo, že většinu modelů prodává s automatem. Enormní zájem o Cayman GT4 jej však donutil na ruční řazení nezanevřít.

V posledních týdnech proniká na světlo světa stále více informací, jež se týkají chystaného Porsche 911 R. Tedy verze určené puristům, jenž bude profitovat z atmosférického šestiválce a především manuálního řazení. Podle značky je totiž nadmíru důležité stavět modely, které nebudou pouze rychlé, ale zároveň nabídnou fanouškům značky co nejintimnější propojení člověka a stroje. Šéf jihoafrického zastoupení Toby Venter pak navíc dodal, že navzdory předchozím spekulacím dostane vůz stejné obutí jako GT3, tedy pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Mohutného zadního křídla a nízko položeného čelního spoileru se ovšem nedočkáme, prostor pod kapotou je pak vyjma onoho atmosférického plnění nadále záhadou. Není tedy jisté, zda šestiválec bude 3,8litrový nebo čtyřlitrový a produkovat bude 450 nebo 500 koní. Danými spekulacemi se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho se podíváme, jak se historie skutečně opakuje. Stejně jako původní Porsche 911 R bylo jakýmsi předskokanem chystané nové generace, tak bude i stávající varianta jistou předzvěstí té zcela nové.

Erhard Mössle, technický šéf celé modelové řady, totiž uvedl, že ručně řazené převodovky jsou pro značku dále důležité. A to přesto, že 85 procent zákazníků volí automat. „Ačkoliv jde asi o deset procent trhu, je důležité pro některé zákazníky a oblasti, zejména Spojené státy, abychom měli takový druh převodovky,“ upřesňuje náladu v Zuffenhausenu Mössle. A dodává, že Porsche za ně „bude bojovat tak dlouho, jak jen to bude možné“.

K tomuto rozhodnutí nepřispěl ani tak zájem o zmiňované Porsche 911 R, jehož 600 až 800 exemplářů prý již má předem své majitele, ale hlavně obliba předchozích limitovaných modelů osazených manuálem a atmosférickým motorem. „V posledních dvou letech jsme se s vozy Cayman GT4 a Boxster Spyder naučili, že důležitá nejsou pouze časy na okruhu, ale také emoce a zábava při řízení,“ dodává Mössle uznávajíc, že skončit s manuály u modelů 911 GT3 byla chyba a právě obrovský zájem o GT4 a Spyder je donutil couvnout.

„Přestože takto osazený vůz není nejrychlejší, je s manuálním řazením zábava. Jistě, PDK je rychlejší, ale spousta zákazníků chce převodové stupně měnit sama. A proto si myslím, že bychom tuto převodovku měli zachovat, a to rovněž pro příští generaci,“ upřesňuje růžový výhled do budoucna technický šéf značky. Je tedy jisté, že manuály se objeví i po roce 2020, na kdy je příchod nové generace naplánován.

Zda ovšem také v příští dekádě dorazí atmosférické motory, to je prozatím sporné. Porsche se totiž v souvislosti s neustálým navyšováním prodejů věnuje stále více ekologické stránce věci, nikoliv jen té ryze sportovní. Klasický Mezgerův agregát jsme tedy již mohli odpískat, nyní nejspíše přijde řada i na stávající motory, jenž nahradí ty přeplňované nebo elektrifikované.


Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 1 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 01Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 2 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 02Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 3 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 03Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 4 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 04Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 5 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 05Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 6 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 06Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 7 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 07Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 8 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 08Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 9 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 09Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 10 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 10Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 11 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 11Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 12 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 12Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 13 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 13Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 14 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 14Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 15 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 15Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 16 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 16Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 17 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 17Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 18 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 18Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 19 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 19Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 20 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 20Porsche couvá s eliminací manuálů ve své nabídce, k obratu zavelel Cayman GT4 - 21 - Porsche Cayman GT4 zive VW Night 21
Obrovský zájem o Porsche Cayman GT4 a Boxster Spyder značku z Zuffenhausenu přesvědčil, že manuální převodovky je třeba nadále držet při životě. I proto přijde 911 R

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.