První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity

Podle automobilky má zvládat až 260 km/h, podle jízdy po německém Autobahnu to ale vždy neplatí. Pokud auto nemá plné baterie, tak rychle nejede.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity

26.9.2019 | Petr Prokopec

Podle automobilky má zvládat až 260 km/h, podle jízdy po německém Autobahnu to ale vždy neplatí. Pokud auto nemá plné baterie, tak rychle nejede.

Jedním z automobilových fenoménů posledních dnů je zcela jistě Porsche Taycan. Vůbec první produkční elektromobil značky z Zuffenhausenu není jen prvním vážným konkurentem Tesly Model S, která byla na trhu dlouhých sedm let prakticky osamocená, ale především zásadním příspěvkem celému průmyslu. Je rychlé, praktické a samozřejmě také luxusní. Zároveň nám však znovu dokazuje, že pokud chcete kvalitu kombinovanou s revoluční technologií, je třeba sáhnout do kapsy opravdu hluboko. Přitom ani v takové chvíli nebudete platit jeho skutečnou cenu.

Porsche aktuálně nabízí dvě varianty, přičemž levnější Taycan Turbo startuje na 4 159 530 Kč. Automobilka však přesto na každém kusu prodělá, a tak to minimálně ještě nějaký ten rok bude. Revoluce zkrátka není levná a ani cena baterií se nechce klesat tak, jak optimisté slibovali.

Na druhou stranu, v případě Porsche Taycan se zlevněním počítat lze, automobilka chystá i méně výkonné verze s horší jízdní dynamikou. Tu, která je spojena s verzí Turbo, přitom můžeme považovat za opojnou. Snad ještě podstatnější je ale skutečnost, že dopřát si ji lze na rozdíl od kalifornské konkurence i opakovaně. Kdykoli ale k dispozici stejně není.

Na základě továrních dat by Taycan Turbo měl zvládnout maximálně 260 km/h. Tedy o chlup méně než Model S P100D, alespoň dle tvrzení Tesly. Pánové z webu The Fast Lane Car se ale na německém Autobahnu nedokázali s novinkou od Porsche rozjet na více než 244 km/h. Jejich první pokus totiž nevyšel, neboť baterie vozu byly na minimu. V takovém případě už auto není s to podávat plný výkon kvůli limitům celého pohonného ústrojí - opět něco, co z dnešních automobilů neznáme.

Následovalo proto dobití akumulátorů a Taycan Turbo zvládl dosáhnout až 268 km/h. To bude přibližně odpovídat reálným 260 km/h, ale rychlost, s jakou se k této metě dostal, nasvědčuje, že s jinými převody či akumulátory by byl schopen jet i rychleji. Nakonec, výkon přes 700 koní by měl bohatě stačit na rychlosti vysoce přesahující 300 km/h.

Rychlostí okolo 260 km/h Taycan zvládá jet konstantně, nicméně v takovém případě můžete zapomenout na udávaný dojezd 450 km, realitou budou maximálně desítky. To je další podstatný rozdíl oproti konvenčním autům - v takovém Porsche 911 vám palivová nádrž vystačí vystačí na 200 až 300 km podobně rychlé jízdy a doplnit se dá za pár minut. Přesto se Taycan zdá být prvním elektromobilem s opravdu solidně využitelnou dynamikou - představení Tesly Model 3 na Autobahnu bylo vedle toho velkou mizérií.


První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity - 1 - Porsche Taycan Turbo 0-268 kmh videoscreen 01První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity - 2 - Porsche Taycan Turbo 0-268 kmh videoscreen 02První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity - 3 - Porsche Taycan Turbo 0-268 kmh videoscreen 03První elektrické Porsche ukázalo svou rychlost v běžném provozu, i ta má limity - 4 - Porsche Taycan Turbo 0-268 kmh videoscreen 04
Porsche Taycan Turbo má zvládat 260 km/h a zvládá je, ale jen když má plné baterky

Zdroj: TFL Car@Youtube

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama