Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem

24.10.2016 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Konec výroby toho či onoho modelu běžné automobilky obvykle není spojen s rekordní poptávkou. U Rollsu je tomu jinak, má to ale svůj důvod.

V případě masových automobilek se jen zřídkakdy stane, aby ta či ona značka byla zavalena prosbami zákazníků o prodloužení výroby nějakého modelu. U prestižních výrobců je však situace zcela odlišná. A jelikož o peníze jde vždy až v první řadě, jsou tyto obvykle malé automobilky ve svých rozhodnutích mnohem flexibilnější. Ostatně stačí se podívat na Pagani, jenž s výrobou modelu Zonda na oko skončilo v roce 2011. Později ale Horacio Pagani řekl, že vůz bude vyrábět tak dlouho, dokud o něj někdo bude mít zájem, a tak vznikl ještě bezpočet exkluzivních exemplářů.

Pochopitelně, italská automobilka je extrém, opravdu velmi malá firma, která donedávna vyráběla svá auta takřka v garáži. Nicméně obdobná situace platí třeba i pro takový McLaren, který původně zvažoval pouze výrobu kupé 675 LT. Zájem o tuto limitovanou edici však překonal veškeré britské představy, načež nakonec dorazil i Spider, který vzniknout vůbec neměl. Značka tím sice naštvala řadu vlastníků verze s pevnými střešními panely, nicméně na druhou stranu o nemalý počet rozšířila své věrné zákazníky.

Zkrátka a jednoduše, pokud u těchto firem projevíte svůj zájem o cokoli a jste při tom ochotni sáhnout dostatečně hluboko do kapsy, pak jsou vaše touhy obvykle realizovány. Obdobné to ale kupodivu nebude u Rolls-Royce, který letos ukončí výrobu modelu Phantom. Dojde k tomu 31. prosince, tedy přesně třináct let poté, co 1. ledna 2003 zamířil do světa první kus.

Ačkoliv se ovšem Phantom za tu dobu dočkal jen jedné výrazné modernizace (od roku 2012 tu tak máme tzv. Series II), zájem o vůz je stále veliký. A s oznámením ukončení výroby ještě více narostl. Aktuálně je tak dokonce největší za celou dobu existence tohoto modelu a přichází v době, kdy automobilka dodala největší objednávku ve své historii, která čítala 30 kusů právě modelu Phantom. A to je po skoro 13 letech od jejího začátku skutečně bizarní.

Důvod je ale docela prostý - od příštího roku si Rolls-Royce dává se svým vrcholným modelem kratší pauzu, neboť nástupce bude k mání až od roku 2018. Minimálně po 12 měsíců se tak značka musí obejít bez vlajkové lodi, což nemalou částí jejích zákazníků zjevně vyděsilo. A tak se raději zásobí novými auty dopředu.

Ve světle informací zmiňovaných v úvodu se přitom čekalo, že Britové kvůli navyšující se poptávce rozhodnutí o ukončení výroby ještě odloží. Šéf oddělení pro komunikaci s veřejností Andrew Boyle ovšem uvedl, že nic takového se nestane a ruch na montážních linkách opravdu k 31. prosinci 2016 utichne. Ačkoliv se tedy v byznysu nikdy nemá říkat nikdy, zde jsme nejspíše skutečně na prahu definitivního konce sedmé generace.

Koupěchtivým zákazníkům tedy příští rok nezbude nic jiného než čekat na zmiňovaného nástupce, který má být „nejlepším vozem na světě“. Postaven přitom bude na zcela nové hliníkové platformě, se kterou je spojen výrazný úbytek hmotnosti. Stejnou architekturu navíc dostane i vůbec první firemní SUV, ačkoliv Rolls-Royce svůj projekt tituluje spíše jako vůz se zvýšenou jízdní pozicí ve stylu původních modelů značky z 20. a 30. let.

Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 1 - Rolls-Royce 30 Stephen Hung Macau The 13 nove 01Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 2 - Rolls-Royce 30 Stephen Hung Macau The 13 nove 02Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 3 - Rolls-Royce 30 Stephen Hung Macau The 13 nove 03Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 4 - Rolls-Royce 30 Stephen Hung Macau The 13 nove 04Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 5 - Rolls-Royce 30 Stephen Hung Macau The 13 nove 05Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 6 - Rolls-Royce 30 Stephen Hung Macau The 13 nove 05a
Rolls-Royce nedávno dodal největší objednávku ve své historii, která čítala 30 rudých Phantomů. I jejich dodání těsně před koncem výroby svědčí o přetrvávajícím zájmu o tento model

Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 7 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 01Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 8 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada perexRolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 9 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 02Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 10 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 03Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 11 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 04Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 12 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 05Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 13 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 06Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 14 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 07Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 15 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 08Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 16 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 09Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 17 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 10Rolls-Royce vyděsil bohaté. Končí s modelem Phantom, je o něj rekordní zájem - 18 - Rolls-Royce Phantom Zenith prvni sada 11
Limitovaná edice Zenith byla labutí písní pro kabrio a kupé řady Phantom. Tyto varianty se totiž již v nové generaci nevrátí

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše