Šéf Toyoty otevřeně obdivuje BMW, Japonci s Němci budou vyvíjet sporťáky

Toyota a BMW prohlubují spolupráci a nejvyšší šéf japonského koncernu nešetří na adresu partnera chválou. Úcta k jiným značkám je pro něj typická.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf Toyoty otevřeně obdivuje BMW, Japonci s Němci budou vyvíjet sporťáky

1.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Šéf Toyoty otevřeně obdivuje BMW, Japonci s Němci budou vyvíjet sporťáky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota a BMW prohlubují spolupráci a nejvyšší šéf japonského koncernu nešetří na adresu partnera chválou. Úcta k jiným značkám je pro něj typická.

O některých pilotech první světové války se říká, že se ke svým protivníkům dokázali mimo bitevní pole chovat gentlemansky. Ve vzduchu to určitě nebyla žádná romantika, ani neškodná hra na letecký sport a soupeřící strany šly tvrdě po sestřelu, na zemi ale vzájemný respekt a čest nebyla vždy jen prázdná slova.

Úcta k rivalům se už dnes moc nenosí nejen ve válečných konfliktech, ale bohužel víceméně kdekoli, v obchodu obzvlášť. Je proto fajn vidět, že zdvořilost a uznání kvalit konkurence nevymizela docela. Zářným příkladem je Akio Toyoda, nejvyšší šéf koncernu Toyota a vnuk zakladatele automobilky, který staví škrobenou automobilovou diplomacii zcela na hlavu.

Není to tak dávno, co složil otevřenou poklonu prakticky všem konkurenčním japonským automobilkám, když jmenoval své oblíbené „obzvlášť nezapomenutelné“ vozy. Zmínil přitom třeba Hondu NS-X, Nissan Skyline, Isuzu Bellett, Mitsubishi Pajero nebo Mazdu Cosmo. Také proto nelze chápat zatím poslední poklonu od Toyody, adresovanou tentokráte mnichovské automobilce, za pouhou servilnost.

Jak je známo, Toyota a BMW podepsali koncem loňského roku dohodu o spolupráci při rozvoji a sdílení hybridních technologií a rovněž byla ujednána dodávka německých čtyřválcových dieselů pro japonské vozy. Nezůstane ale jen přitom.

Před pár dny se v Mnichově potkalo nejvyšší vedení obou automobilek, přičemž nejvyšší hlavy podepsaly (možná historické) memorandum o porozumění zaměřené na dlouhodobou strategickou spolupráci ve čtyřech hlavních oblastech. Toyota a BMW rozjedou kooperaci při vývoji architektur a komponentů pro sportovní vozy, pustí se společně do technologií snižování hmotnosti a budou dělat na palivových článcích i elektrifikaci pohonů.

A opět přitom došlo k neobvykle srdečnému projevu šéfa Toyoty, který kromě jiného pronesl: „BMW má svou vlastní dlouholetou kulturu, historii výroby a je světovým leaderem ve výrobě emotivně laděných vozů. Věřím, že auta by měla být zábavná a schopna vyvolávat pocity. Také proto jsem byl tak nadšen, když jsme loni s BMW podepsali dohodu o partnerství,“ řekl Toyoda a dodal.

„Dnes tady nejsme proto, abychom byli společně ještě větší a tvořili kapitálové vazby, ale spojili jsme se z toho důvodu, že chceme dělat lepší auta. Jako řidič přímo pomáhám na Nürburgringu vyvíjet auta. Považuji jej za nejtěžší okruh vůbec, trať, která si s vozy pohrává a někdy se zdá, že zatáčky se snaží auta i řidiče vyhodit. Silnice dělají auta. Tak mě to naučil Nürburgring. To je také důvod, proč zde novinky testují mnozí automobiloví výrobci. Vyvíjejí je a zároveň soutěží s jinými producenty. Pokud mě ale nějaké auto vždycky přejede, je to BMW. Tato značka ví více než kdokoli jiný, že silnice dělají auta a na Nürburgringu ji považuji za největšího soupeře. Pro mě osobně má BMW můj největší respekt,“ řekl Akio. Respekt i pro vás, Toyoda-san.


Šéf Toyoty otevřeně obdivuje BMW, Japonci s Němci budou vyvíjet sporťáky - 1 - Akio Toyoda Norbert Reithofer 01Šéf Toyoty otevřeně obdivuje BMW, Japonci s Němci budou vyvíjet sporťáky - 2 - Akio Toyoda Norbert Reithofer 03Šéf Toyoty otevřeně obdivuje BMW, Japonci s Němci budou vyvíjet sporťáky - 3 - Akio Toyoda Norbert Reithofer 02
Bezelstnost a otevřenost šéfa Toyoty je na jeho postavení naprosto nevídaná

Zdroje: Motor Authority, Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.