Šéf VW otevřeně promluvil o vztahu Němců ke Škodě, té zášti nebude tolik

Herbert Diess přiznává, že česká značka z německého pohledu krade Volkswagenu zákazníky. Uvědomuje si ale také, co to ve výsledku znamená.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf VW otevřeně promluvil o vztahu Němců ke Škodě, té zášti nebude tolik

3.11.2017 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

Herbert Diess přiznává, že česká značka z německého pohledu krade Volkswagenu zákazníky. Uvědomuje si ale také, co to ve výsledku znamená.

Před několika málo týdny začaly internetem kolovat spekulace o napětí uvnitř koncernu VW. To ale ve výsledku není nic neobvyklého, koneckonců tu máme dvanáct koncernových značek, z nichž se každá snaží co nejvíce prosadit. Nicméně i tentokráte byla ve středu dění Škoda, jejíž úspěch zkrátka již nelze zpochybnit či přehlížet, jak ukázala i nedávná mapa nejprodávanějších aut světa. Vědom si je toho hlavně Volkswagen, který naopak strádá. A proto německé odbory měly přijít s myšlenkou, aby některé české modely byly vyráběny v tamních továrnách.

Již v dané chvíli jsme naznačovali, že by nešlo o zrovna dobrý nápad. Na jedné straně by sice byla lépe využita kapacita německých podniků, ovšem na straně druhé by s ohledem na dražší práci tamních dělníků stoupla i koncová cena českých vozů. O ty by následně byl menší zájem - tedy za předpokladu, že by Škoda nesnížila svou marži. V té chvíli by koncern pro změnu přicházel o zisk.

Jak se zdá, stejného názoru je i šéf Volkswagenu Herbert Diess, kterému úspěch Škody minimálně z veřejného úhlu pohledu nevadí. „O takových věcech se vždy vedou diskuze, nebo ne? Já jsem s tím ale v pohodě. Naprosto v pohodě,“ říká Diess. Může to říct i proto, že uvnitř koncernu dochází k platbám mezi značkami za služby a technologie. Není to tedy tak, že by Škoda dostala od Volkswagenu cokoliv zadarmo, naopak za to platí, jakkoli si někdo může myslet, že je to málo.

Možná i proto Diess jistou skepsi přiznává. „Z německého úhlu pohledu přicházíme kvůli Škodě o nějaké zákazníky, ale pro koncern je to výhoda, neboť titíž zákazníci mu přinesou větší zisk. Oni mají 10procentní marži, my ji máme tříprocentní. Takže když utíkají ke Škodě, z koncernového pohledu je to v pořádku a s tím my dokážeme žít.“

Pro Volkswagen je jistým zadostiučiněním fakt, že je globální značkou, na rozdíl od té české. „Víte, pro nás je Škoda lokální evropskou záležitostí. Nevídáme je ve zbytku světa. Je to Německo a část východní Evropy, kde se potkáváme, ale jinak o sobě nevíme,“ dodává Diess, který ale zjevně zapomíná na Čínu či Indii. Škoda navíc výrazně expanduje.

„To ale nevadí. Zvýšili jsme náš zisk. Během prvního letošního pololetí jsme zdvojnásobili marži a budeme v tomto trendu pokračovat, takže s výkonem Volkswagenu jsem spokojený,“ uzavírá téma šéf VW. Spokojen pak může být i koncern, který takto dominuje třeba v evropském segmentu středně velkých sedanů, kde Passat má 33,2procentní tržní podíl a druhý Superb 15,5procentní. VW Group tak ovládá takřka polovinu této obchodní třídy...

Šéf VW otevřeně promluvil o vztahu Němců ke Škodě, té zášti nebude tolik - 1 - Herbert Diess VW dojezd elektromobilu 01Šéf VW otevřeně promluvil o vztahu Němců ke Škodě, té zášti nebude tolik - 2 - Herbert Diess VW dojezd elektromobilu 02Šéf VW otevřeně promluvil o vztahu Němců ke Škodě, té zášti nebude tolik - 3 - Herbert Diess VW dojezd elektromobilu 03
Šéf Volkswagenu říká, že mu úspěch nevadí, dobrý je prý hlavně pro koncern

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše