Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf VW otevřeně promluvil o vztahu Němců ke Škodě, té zášti nebude tolik
3.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Herbert Diess přiznává, že česká značka z německého pohledu krade Volkswagenu zákazníky. Uvědomuje si ale také, co to ve výsledku znamená.
Před několika málo týdny začaly internetem kolovat spekulace o napětí uvnitř koncernu VW. To ale ve výsledku není nic neobvyklého, koneckonců tu máme dvanáct koncernových značek, z nichž se každá snaží co nejvíce prosadit. Nicméně i tentokráte byla ve středu dění Škoda, jejíž úspěch zkrátka již nelze zpochybnit či přehlížet, jak ukázala i nedávná mapa nejprodávanějších aut světa. Vědom si je toho hlavně Volkswagen, který naopak strádá. A proto německé odbory měly přijít s myšlenkou, aby některé české modely byly vyráběny v tamních továrnách.
Již v dané chvíli jsme naznačovali, že by nešlo o zrovna dobrý nápad. Na jedné straně by sice byla lépe využita kapacita německých podniků, ovšem na straně druhé by s ohledem na dražší práci tamních dělníků stoupla i koncová cena českých vozů. O ty by následně byl menší zájem - tedy za předpokladu, že by Škoda nesnížila svou marži. V té chvíli by koncern pro změnu přicházel o zisk.
Jak se zdá, stejného názoru je i šéf Volkswagenu Herbert Diess, kterému úspěch Škody minimálně z veřejného úhlu pohledu nevadí. „O takových věcech se vždy vedou diskuze, nebo ne? Já jsem s tím ale v pohodě. Naprosto v pohodě,“ říká Diess. Může to říct i proto, že uvnitř koncernu dochází k platbám mezi značkami za služby a technologie. Není to tedy tak, že by Škoda dostala od Volkswagenu cokoliv zadarmo, naopak za to platí, jakkoli si někdo může myslet, že je to málo.
Možná i proto Diess jistou skepsi přiznává. „Z německého úhlu pohledu přicházíme kvůli Škodě o nějaké zákazníky, ale pro koncern je to výhoda, neboť titíž zákazníci mu přinesou větší zisk. Oni mají 10procentní marži, my ji máme tříprocentní. Takže když utíkají ke Škodě, z koncernového pohledu je to v pořádku a s tím my dokážeme žít.“
Pro Volkswagen je jistým zadostiučiněním fakt, že je globální značkou, na rozdíl od té české. „Víte, pro nás je Škoda lokální evropskou záležitostí. Nevídáme je ve zbytku světa. Je to Německo a část východní Evropy, kde se potkáváme, ale jinak o sobě nevíme,“ dodává Diess, který ale zjevně zapomíná na Čínu či Indii. Škoda navíc výrazně expanduje.
„To ale nevadí. Zvýšili jsme náš zisk. Během prvního letošního pololetí jsme zdvojnásobili marži a budeme v tomto trendu pokračovat, takže s výkonem Volkswagenu jsem spokojený,“ uzavírá téma šéf VW. Spokojen pak může být i koncern, který takto dominuje třeba v evropském segmentu středně velkých sedanů, kde Passat má 33,2procentní tržní podíl a druhý Superb 15,5procentní. VW Group tak ovládá takřka polovinu této obchodní třídy...
Šéf Volkswagenu říká, že mu úspěch nevadí, dobrý je prý hlavně pro koncern
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva