Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího
25.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stále více výrobců sahá po softwaru, který jízdu bokem do značné míry obstará za řidiče. U čtyř kruhů ale zastávají trochu jiný přístup.
Stále častějším doplňkem moderních vozů s pohonem 4x4 jsou tzv. driftovací režimy. Tuto technologii proslavil hlavně Ford se svým Focusem RS a pár jeho řidičů, kteří si mylně mysleli, že z nich Drift Mode udělá driftery. Přes své limity je to nicméně řešení, které vám pomůže předvádět kousky zkušeného driftera a nechávat otisky pneumatik v kterékoliv zatáčce. Že přitom jde pouze o divadlo, kdy se o velkou část představení stará někdo jiný než řidič, již víte pouze vy. A pár lidí, kteří se o automobily do hloubky zajímají.
Chvíli to vypadalo, že něco podobného přidají brzy do svých nabídek všichni, však příklad Fordu následuje i AMG či BMW. Stejná otázka tedy zamířila i směrem k Audi, které je pohonem všech kol známé snad nejvíce a dalo se jistě čekat, že se k „driftovací” volně ochotně přidá. Jenže nepřidá, ani omylem. „Žádný driftovací režim. Nic takového nebude v R8, nebude v RS3, nebude v RS6 a nebude ani v RS4,“ uvedl k tématu kategoricky šéf vývoje značky Stephan Reil.
„Nemám tuto technologii rád. Nevidím pro ni žádné opodstatnění. Nevidíme žádný důvod v pálení zadních pneumatik. Zrychlení to rozhodně nepřináší,“ osvětluje Reil dále odmítavý postoj Audi. Přitom podotýká, že „driftování tak úplně nepřísluší charakteru architektury našich vozů. Ty jsou mnohem rychlejší bez této elektronické kratochvíle.“
Šéf vývoje německé automobilky dále dodává, že namísto několika řádek kódu, které za vás obstará většinu potřebného, Audi nabízí klasické tlačítko vypínající stabilizaci. „Vše může být na vás, pokud deaktivujete ESP. Stačí 3 sekundy podržet tlačítko a systém již nebude zasahovat, pročež bude veškerá kontrola na vás.“
Podle Reila je toto opatření „přesně tím, po čem jste volali. Chtěli jste tlačítko, které vám dá plnou kontrolu nad vozem. Tak ji máte.“ To je ale v naprostém rozporu s názorem Franka van Meela, prezidenta divize BMW M3, který k modro-bílé vrtuli mimochodem přišel od Audi. Ten totiž uvedl, že „kontrolovaný drift je mnohem bezpečnější, než když všechno vypnete“.
S tím lze samozřejmě do jisté míry souhlasit, nicméně tato slova bychom spíše tipovali na Audi (či Mercedes), nikoliv však na automobilku, která se neustále ohání sportovním kreditem. Jak ovšem již loni uvedl někdejší šéf bavorské sportovní divize Albert Biermann, kultura v BMW se změnila a puristické řidičské vozy je třeba hledat jinde.
Je to samozřejmě smutné konstatování, nicméně taková je již doba. A pokud si uvědomíme, že driftovací režim používají i někteří výrobci supersportů, pak se vlastně značkám jako BMW či Mercedes nedivíme. Audi je pak třeba za odmítavý přístup obdivovat.






























Audi nehodlá nabízet driftovací režim, místo toho mohou řidiči zcela deaktivovat ESP
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Z „echt rakouského” vzhledu nového Audi si utahuje polovina internetu, sériová verze přesto nebude jiná
7.9.2025Dělníci v továrně Hyundai jdou do stávky, chtějí - čtete správně - vyšší věk odchodu do důchodu
7.9.2025Porsche odhalilo novou 911 Turbo S a je to další hybridní nesmysl vážící pomalu 2 tuny, přesto bude vyžadovat péči jako kojenec
7.9.2025Nejnovější Mercedes ukazuje, v jak hrozivém stavu značka je. Plné odhalení ho nečiní o nic lákavějším, hmotnost auta firma odmítá zveřejnit
7.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva