- -

Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové

Extrémní propad zájmu o naftové ojetiny se ještě dá částečně pochopit, nová auta jsou ale v Německu zákazy nedotčena. Přesto je zájem o ně rekordně nízký.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové

4.4.2018 | Petr Prokopec | 47 příspěvků

Extrémní propad zájmu o naftové ojetiny se ještě dá částečně pochopit, nová auta jsou ale v Německu zákazy nedotčena. Přesto je zájem o ně rekordně nízký.

Prodejem nových aut se zabýváme pravidelně, především pak v rámci českého trhu a celé Evropy. Zatímco ovšem v prvním případě jsme se při sčítání únorových registrací dočkali lehčího poklesu, ve druhém lze pro změnu hovořit o růstu, a to více než působivém. Prodaných 1 125 397 aut totiž představuje druhý nejlepší výsledek historie. Tedy samozřejmě v rámci druhého kalendářního měsíce. Stojí za tím přitom prakticky veškeré hlavní trhy, výjimkou je pouze Velká Británie.

Tento růst byl do značné míry překvapivý, analytici totiž již loni naznačovali, že letos se trh s novými vozy dočká maximálně jen velmi mírného růstu, spíše ale bude stagnovat. Prozatímní vývoj tomu příliš neodpovídal, nicméně německé registrace za měsíc březen naznačují, že začíná docházet k obratu. Prodáno totiž bylo jen 374 433 aut, což představuje 3,4procentní meziroční pokles. Za první kvartál je pak sice Německo o 4 % v plusu, to ovšem jen díky silnému lednu a únoru.

Do budoucna ale situace nevypadá zrovna nejlépe. Jak se dá vytušit, za poklesem prodejů stojí slábnoucí zájem o diesely. Co se ovšem tušit snad ani nedalo, je míra, v jaké zájem o ně klesá - oproti loňsku poklesly jejich březnové prodeje o neuvěřitelných 25,4 procenta, tedy o čtvrtinu. Na trhu tak mají pouze 31,4procentní podíl, což znamená, že po „producentech sazí“ nesáhne již ani jeden celý zákazník ze tří. Benzinové vozy oproti tomu získávají na značné oblibě, meziročně si polepšily o 9,3 procenta a dosáhly tak 64procentního tržního podílu. Pozoruhodný stav na zemi, kde ještě před pár léty hrály naftové motory prim.

Nahoru jdou rovněž vozy osazené alternativním zdrojem pohonu. Hybridů bylo prodáno 10 874 kusů, tedy o 45 procent více než loni v březnu. Z této porce 3 018 exemplářů připadá na plug-in hybridy, u nichž je růst 31,9procentní. Největší skok je pak spojen s elektromobily, v jejichž případě registrace stouply o výrazných 73 %. V rámci kusů ale již o tak působivý výsledek nejde, prodáno totiž bylo jen 3 792 aut, což je 1 procento ze všech registrací.

Zajímavé ovšem je, že z větší poptávky po elektromobilech neprofituje Tesla. Na její konto totiž připadá jen 666 aut - to ale není výsledek za březen, nýbrž za celý letošní první kvartál. Meziročně tak jde o 34,9procentní pokles, který je de facto spojen s Modely S a X, neboť Trojka stále ještě není v Evropě oficiálně k mání. Je otázkou, co za poklesem stojí, ztráta dotací už to ale jistě není. Evropská divize totiž u Modelu S zrevidovala výbavu, načež se jí povedlo snížit základní cenu pod 60 000 Eur (cca 1,52 milionu korun). Privátní zákazníci tedy mohou počítat se státní podporou ve výši 4 000 Eur (101 tisíc korun), což samozřejmě není nezajímavá pobídka. Přesto ale zůstává využita mnohem méně než u konkurenčních aut.

Nejzajímavější na březnových číslech je ale pokračující pokles zájmu o nové diesely, který jde ruku v ruce se ztrátou zájmu o ty ojeté. V jejich případě lze ještě chápat, že lidé nechtějí vůz plnící např. normu Euro 4 nebo Euro 5 a trpět omezeními vjezdu do centra toho či onoho města. Nové nafťáky tento problém netrápí, panika kolem tohoto druhu pohonu ale zjevně odrazuje i od nákupu těch. Představy šéfů automobilek o renesanci naftových motorů jsou tak dost možná mimo realitu - jde povětšinou o německé firmy a pokud nedokáží přimět ke koupit nových dieselových aut ani německé zákazníky...

Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 1 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 005Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 2 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 006Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 3 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 009Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 4 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 012Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 5 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 014Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 6 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 145
O diesely už Němci nestojí ani v případě ojetin...

Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 7 - Audi A6 2018 oficialni sada 13Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 8 - Audi A6 2018 oficialni sada 14Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 9 - Audi A6 2018 oficialni sada 17Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 10 - Audi A6 2018 oficialni sada 18Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 11 - Audi A6 2018 oficialni sada 19
...ani v případě nových aut

Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 12 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 02Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 13 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 03Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 14 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 04Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 15 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 05Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 16 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 06Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 17 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 07Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 18 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 08Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 19 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 09Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 20 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 10Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 21 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 11Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 22 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 12Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 23 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 13Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 24 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 14Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 25 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 15Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 26 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 16Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 27 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 17Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 28 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 20Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové - 29 - tesla model s p100d 2017 mt rekord 21
A nelákají je kupodivu ani alternativy. Taková Tesla Model S má sice po zrevidování výbavy a poklesu ceny znovu nárok na vládní dotaci, nicméně ani to nezměnilo nic na klesajícím zájmu o tento vůz

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 47 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše