Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu

Před hrozícím problémem už dříve varovali někteří majitelé, teď se to skutečné děje. Lámou se naštěstí „jen” pedály plynu, nikoli brzdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu

27.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před hrozícím problémem už dříve varovali někteří majitelé, teď se to skutečné děje. Lámou se naštěstí „jen” pedály plynu, nikoli brzdy.

Jsou věci, u kterých opravdu nechcete, aby se vám staly za jízdy. Uvolněný volant, upadnuté kolo, zvednutá kapota nebo ulomený pedál. Přesně to ovšem zažil člověk, který vystupuje na Tesla Motors Clubu pod jménem „benjiejr”. A tušíte správně, ulomil se pedál u jeho vozu Tesla. Byl to plynový pedál a stalo se to ve středu 21. června.

„Vzal jsem kamaráda a jeho synovce na projížďku Teslou, protože je baví zajímavá auta a chtěli se dozvědět něco víc,” píše benjiejr. „Jeli jsme po dálnici, ukázal jsem jim Autopilot a byli ohromeni. Pak jsem odbočil na okresku a chtěl jsem předvést pár ostrých startů.” Ten první s „Launch Mode”, tedy se sešlápnutím obou pedálů a puštěním brzdy, proběhl v pořádku.

Druhý pokus už však nikoliv. „Otočil jsem se a chtěl jsem vystartovat znova, tentokrát bez Launch Mode - prostě šlápnout na pedál, jak to dělám nejčastěji. Když jsem na to šlápnul, pedál plynu se ulomil, zapnulo se regenerativní brzdění a rychle jsme zastavili u krajnice. Byl jsem v šoku, nikdy jsem nic takového neviděl,” píše benjiejr.

Není sám, ani my jsme ještě neviděli ulomený plynový pedál. Na Tesla Motors Clubu ovšem není tohle jediný ulomený pedál Tesly, ví se minimálně o jednom dalším případu a někteří diskutující hovoří i o dalších. V obou případech zdokumentovaných fotografiemi se pedál ulomil ve stejném místě - u zarážky, vymezující dráhu pedálu, těsně pod čepem, kterým je pedál ukotvený.

Na tento problém už dříve upozorňovali někteří jiní majitelé - pedál plynu je totiž kompletně plastový, zatímco ten brzdový kombinuje kov s gumovým nášlapem. Podle některých tak Tesla šetřila, kde neměla, podle jiných je to chyba v konstrukci daného dílu. Nemáme ale dojem, že by pedály plynu na fotkách byly nějak odlišné od jiných pedálů plynu. Až na to, že tyhle jsou ulomené.

Pro Teslu je to samozřejmě nepříjemná věc, ať už se na ni budeme dívat jakkoli. Benjiejr poslal stížnost k NHTSA, která se zabývá potenciálně nebezpečnými vadami v designu automobilových součástí. Jak sám píše, ne že by chtěl automobilku Tesla poškodit, ale nebyl by rád, kdyby se někomu kvůli ulomenému pedálu něco stalo pro to, že on nad tím mávl rukou a nepodal podnět k prošetření.

To je zcela validní důvod a pokud se prokáže pochybení na straně Tesly, bude vhodná svolávací akce, která vymění pedály za silnější a/nebo upraví pozici dorazu, aby noha tlačící na pedál neměla od dorazu tak velkou páku. Podle některých příspěvků je tohle problém zejména starších kusů Modelu S a pravdou je, že pedály u novějších exemplářů přinejmenším jinak vypadají. Počkejme si na další vyjádření Tesly či NHTSA.


Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu - 1 - ulomeny pedal plynu tesla 01
Benjiejrův pedál se ulomil ve stejném místě...

Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu - 2 - ulomeny pedal plynu tesla 02Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu - 3 - ulomeny pedal plynu tesla 02a
...jako tento z jiné Tesly - u zarážky vymezující konec dráhy

Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu - 4 - Ulomeny pedal plynu Tesla dalsi 01Šetřila Tesla příliš? Jejím autům se za jízdy lámou pedály, jsou celé z plastu - 5 - Ulomeny pedal plynu Tesla dalsi 02
Na problém ještě před těmito nehodami upozorňovali někteří majitelé, pedál čistě z plastu se jim zdál nešťastným řešením

Zdroj: Tesla Motors Club

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.