Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč

Jako nové auto u zákazníků propadla, jako relativně dostupný ojetina by si mohla vést lépe. Jenže nevede, ze souboje s Mini Cooperem S a Renaultem Clio 182 Trophy vítězně nevyšla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč

9.7.2019 | Petr Prokopec

Jako nové auto u zákazníků propadla, jako relativně dostupný ojetina by si mohla vést lépe. Jenže nevede, ze souboje s Mini Cooperem S a Renaultem Clio 182 Trophy vítězně nevyšla.

Kde jsme včera skončili, tam dnes můžeme navázat. Britové usedli za volant faceliftované Škody Fabia a příliš nadšení nepěli. Mladoboleslavské pětidvířko sice stále má své silné stránky, nicméně stále více je patrný jeho vyšší věk, a to zejména ve chvíli, kdy se podíváte na cenu cenu. Výbava Monte Carlo se všemi příplatky totiž může váš účet navýšit až na takovou úroveň, že budete moci přemýšlet o Fordu Fiesta ST. Hatchback modrého oválu vám přitom nabídne více stylu, více výkonu i více zábavy za volantem.

Ovšem, zdaleka ne každý si může dovolit malé auto za více než půl milionu korun. Britové proto srovnali také ojeté ostré hatchbacky, jejichž cena nepřevyšuje 5 tisíc liber, tedy asi 150 tisíc Kč. Fabia mezi nimi nechybí, nicméně jelikož třetí generace nikdy nebyla k dispozici ve verzi RS, je logické, že mluvit budeme o generaci druhé. Tedy o voze, který dokáže oslovit spíše motorem s výjimečnou kombinací turba a kompresoru než čímkoli jiným.

U nás je částka 150 tisíc spíše tou minimální než typickou, který za takový vůz můžete dát, větší výběr je okolo sumy 180 tisíc korun. I to jsou ale zdánlivě solidní peníze za 180koňový hot hatch s rychlým automatem DSG, jenže už omezená nabídka ojetých kusů něco naznačuje. Tohle auto platilo jako nové za nechtěné a nepříliš žádoucím zůstává i asi za třetinu své původní ceny.

Slavná Vicky Butler-Henderson, která se o srovnání postarala, říká, že je to právě netradiční pohonné ústrojí, které zájem zákazníků omezuje. Může být zdrojem celé řady technických potíží, zejména pak rané exempláře s motorem označeným kódem CAVE jsou náchylné k úniku oleje či problémům s písty. Na tyto závady dojela asi třetina vyrobených aut a oprava přitom není levná. Je proto třeba pátrat mezi exempláři s mladším datem výroby. Nicméně i tak bude dle Vicky Škoda spíše volbou z rozumu, nikoliv srdcovou záležitostí.

Možná překvapivě je podobně hodnocené také Mini Cooper S. Jakkoliv za jeho výrobou stojí BMW, které se postarala o relativně kvalitní výrobu (na britské poměry), také v tomto případě je hlavní slabinou pohonná jednotka. Turbem přeplňovaná jedna-šestka nepatří mezi nejspolehlivější agregáty svého druhu, pozor byste si měli dát i na setrvačník či brzdové kotouče. Zejména v případě setrvačníku je pak oprava velmi drahá.

Jsme ve finále, a to u Renaultu Clio 182 Trophy, jehož koupi doporučuje Vicky ze všeho nejvíce navzdory tomu, že pověst francouzských aut dává velký prostor ke skepsi. Tohle je ale limitovaná verzi, která vznikla v 500 kusech a jenž se pyšnila tlumiči Sachs. Ty zlepšovaly jízdní chování z úžasného na jedinečné, momentálně však také mohou být zdrojem vašeho nemalého bolehlavu. Snadno je totiž může obalit koroze, což logicky vede k nutnosti vyhledání ne zrovna levné náhrady.

Navíc je třeba dodat fakt, že zatímco Škody Fabia RS se majitelé právě kvůli zmiňovaným častým problémům zbavovali a nemá tedy dobrou pověst, Clio Trophy platí za sběratelský kousek. Snadno se vám tak může stát, že ve vaší garáži dozná zhodnocení, a to přesto, že si za jeho volantem budete užívat každý kilometr. To se vám ve zbylých autech nestane a ve Fabii RS obzvláště ne, proto ani v klání levných ojetých hot hatchů nezabodovala.


Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 1 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 01Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 2 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 02Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 3 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 03Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 4 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 04Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 5 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 05Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 6 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 06Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 7 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 07Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč - 8 - Skoda Fabia RS vs Mini Cooper S vs Renault Clio 182 Trophy 08
Vicky Butler-Henderson rozhodovala mezi ojetými hot hatchi. Škodu Fabia RS a Mini Cooper S nakonec označila jako volbu z rozumu, zatímco Renault Clio 182 Trophy je srdcovou záležitostí. A právě ten nakonec moderátorka Fifth Gearu propadla nejvíce

Zdroj: Fifth Gear@Youtube

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše