Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný komik tvrdí, že za návrat Porsche k manuálům může on. A možná nelže
13.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když si něco vymyslíte jako zákazník Škody, s velkou odezvou počítat nelze, jste jedním z mnoha. Pokud ale patříte mezi nejlepší zákazníky prestižní značky...
Porsche 911 R se stalo novodobou klasikou a pro spoustu lidí jde o Svatý grál automobilky ze Zuffenhausenu. Co více, značka se právě díky tomuto modelu přesvědčila, že manuální převodovka stále táhne a proto ji u faceliftované 911 GT3 vrátila zpátky do hry. Známý komik Jerry Seinfeld tvrdí, že to všechno se vlastně děje jen díky němu. S nápadem na odlehčenou GéTéTrojku bez křídlaprý přišel již před deseti lety.
Pokud by šlo o kohokoliv jiného, nejspíše bychom jej dali do party s Viktorií Beckham, jež Range Rover Evoque popisuje jako auto, které navrhla. Že jde o tak trochu zkreslenou pravdu, to jistě ví každý. Šéfdesignéra britské značky Gerryho McGoverna ovšem někdejší (a zakrátko zase budoucí) Posh Spice natolik rozezlila, že se rozhodl ji pořádně shodit před médii. To ale Seinfeldovi nejspíše nehrozí, pro Porsche je to „pan Někdo”.
Komik v poslední epizodě pořadu Spike's Car Radio uvedl, že chtěl „na zakázku vyrobené Porsche 911. Před deseti lety jsme já a Grant Larson (designér exteriérů Porsche - pozn. red.) diskutovali o tomto tématu, které následně přednesl vedení. To, co jsem chtěl, bylo nové Porsche 911 R. Chtěl jsem superlehkou GT3 bez křídla. Tehdy jsem se dočkal odmítnutí, ale o čtyři nebo pět let později se objevila 911 R.“
Dělá to tedy ze Seinfelda duchovního otce tohoto výjimečného modelu? Až tak jasné to není, znát potřebujeme i názor druhé strany - tedy samotné automobilky. Nicméně nereálné to rozhodně není. Komik je totiž velkým fanouškem právě vozů Porsche, je jedním z jejich velkých sběratelů a když předloni prodával jen zbytnou část své kolekce, byla tu spousta výjimečných aut. Klientem Porsche zůstává i dál - nedávno zaujal s 911 GT3 RS ve stejném laku, jaký byl původně určen pro 918 Spyder. Jen tato barva přitom stojí tolik, co celý nový Cayman.
Seinfeld tedy rozhodně obyčejným zákazníkem, u značky má jistě nemalý vliv. Ten sice před oněmi deseti lety nestačil na zrod zcela nové edice, nicméně na druhou stranu požadavků takových lidí mohlo do Zuffenhausenu dorazit více. Porsche tak nakonec mohlo usoudit, že zájem o nenápadné, ovšem stejně schopné GT3, navíc osazené manuálem, skutečně existuje. A když ji nabídlo v omezené sérii a vidělo tu ohromnou poptávku, do nabídky vrátilo i manuální řazení, kterým byla 911 R výjimečná především.
Někdo Porsche k této myšlence přivést muset a fakt, že Seinfeld může promluvit i s designérem a „poslat jej” s nápadem před vedení firmy mohlo být tou klíčovou inspirací. Jak jsme ovšem zmínili, dokud vše nepotvrdí ještě Porsche, nemůžeme daná slova brát úplně vážně. S ohledem na to, kdo je pronáší, ale jistě nebudou jen planým chvástáním...
Porsche 911 R se se od své ženevské premiéry v roce 2016 stalo novodobou legendou. Komik a velký fanoušek značky Jerry Seinfeld přitom nyní uvedl, že s nápadem na tento vůz přišel již před deseti lety
Zdroj: Spike's Car Radio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch