Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu

3.9.2017 | Petr Miler | 20 příspěvků

Z pohledu na rozlámaný Dodge Viper ACR se člověku chce až brečet. Celý pokus ale neskončil fiaskem a je fascinující tečkou za jednou érou.

Před pár dny definitivně skončila výroba Dodge Viper. Není to poprvé, co se něco takového stalo, takže pochopitelně nemůžeme vyloučit, že se Zmije v budoucnu do výroby zase vrátí, v tuto chvíli ale nic nenasvědčuje tomu, že by se tak mohlo stát v jakkoli brzké době. Tento výjimečný vůz tak opouští řady produkčních strojů a jako tu nejlepší možnou rozlučku se jeho fandové rozhodli, že ho nechají dát ještě poslední velkou ránu - že s ním pokoří rekord Severní smyčky Nürburgringu.

Jestli jste se právě začali smát, přestaňte s tím, než se ztrapníte. Sáhli po verzi ACR, která na mnoha okruzích poráží celou „Svatou trojici” hyperaut. Jedno z nich, Porsche 918, drželo donedávna rekord Ringu s časem 6:57 a právě tento výkon byl primárním cílem Viperu. A kdyby „dostal” i ještě o něco rychlejší Lamborghini Huracán Performante, tím lépe.

Pochopitelně, taková věc se nestane zadarmo, takže fandové uspořádali veřejnou sbírku, aby vše mohli uskutečnit. K tomu sehnali i sponzory, mimo jiné výrobce pneumatik Kumho, aby to šlo snáz. A vyrazili do akce.

Zprvu to nešlo úplně špatně, už při tréninkových jízdách se Viper rekordu Porsche 918 přiblížil jako nic, jenže pak přišly problémy. Nejprve s počasím, kdy v každý zvolený termín, kdy měl tým okruh jen pro sebe, nebyl okruh dokonale suchý. A za takových okolností o absolutním rekordu uvažovat nelze, pochopitelně. Později vůz dosáhl času 7:01,30 s, jen kousek za bájnou hranicí sedmi minut a skutečně na dostřel absolutní smetánce. Jenže ten den zase bylo příliš horko a pneumatiky Kumho už nebyly s to pracovat optimálně. Pilot jednoho z vozů, Lance Arnold, to komentoval slovy, že auto má i při tomto času rezervy ještě ve spoustě zatáček, stačí „jen” natrefit na dokonalé podmínky... Jenže k tomu nedošlo.

Čas 7:01,30 tak už pokořen nebyl, naopak pokořeny byly pneumatiky Kumho. Tato značka tak trochu doplatila na svou velkorysost a místo věčné slávy z účasti na pokusu o rekordní čas ji stihla spíše ostuda. Vozu, který vidíte na hlavní fotce, při posledních pokusech o co nejlepší čas při jízdě rychlostí okolo 258 km/h praskla bočnice pneumatiky a po pinballu mezi svodidly na něm budete složitě hledat zcela „zdravý” kus karoserie krom střechy. Druhému autu se navíc ještě dříve, naštěstí bez takových následků, stalo něco podobného na cílové rovince. A tím pokusy o rekordní čas bez jakékoli podpory automobilky skončily.

Fiasko? Nemáme ten pocit. Jednak je třeba si říci, že čas 7:01,30 je mimořádně dobrý, je nejlepší mezi silničními vozy s manuální převodovkou či atmosféricky plněným motorem v kombinaci s pohonem jedné osy. Viper ACR je kouzelně jednoduché auto - nemá rychlý automat, turbo, čtyřkolku, nic takového. Je samozřejmě smutné, že měl na víc a nedosáhl toho, ale nelitujme. Jak komentuje fotku nabouraného stroje Dale Lomas z Bridge To Gantry: „Nedívejte se na tento Viper jako na poničené auto, ale jako na hrdinu se šrámy z bitvy. Jako na padlého šampiona, který se pral za tisíce fandů z celého světa. Nestál za ním bezedný rozpočet automobilky, automat s pádly, pochybné pneumatiky nebo poladěná turba,” říká Dale a správně připomíná, že tenhle pokus byl „čestný” jako žádný jiný - pořádně ani jiný být nemohl, už kvůli technice a omezenému rozpočtu.

Je to smutná, ale s časem 7:01,30 za zády i fascinující tečka za jednou érou. Budeš nám chybět, Dodgi Vipere. Jiné auto s motorem 8,3 V10, manuální převodovkou a pohonem zadních kol asi hned tak nevznikne, pokud vůbec někdy...

Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 1 - Dodge Viper ACR Nordschleife record crash 01
Konec Viperu ACR na Ringu není pěkný...

Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 2 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 01Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 3 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 02Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 4 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 03Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 5 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 04Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 6 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 05Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 7 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 06Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 8 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 07Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 9 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 08Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 10 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 09Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 11 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 10Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 12 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 11Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 13 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 12
...ve šťastnějších chvílích ale dosáhl času 7:01,30, záznam jízdy můžete vidět níže

Zdroj: Bridge To Gantry@Facebook

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 20 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše