Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tata Motors má potíže. Zisky se propadají a nad vodou ji drží Jaguar a Land Rover
30.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové přinášejí do indické kasy 72 % všech výnosů. Pokud ale Tata rychle nepřijde s novinkami, nemusí Jaguar a Land Rover pokrýt veškerou ztrátu.
O problémech indické automobilky Tata Motors jsme se zmiňovali již v článku o novém Land Roveru Defender. Podle nejnovějších zpráv je ovšem stav po prvním letošním čtvrtletí v podstatě stejný jako vývoj české ekonomiky. Skutečnost totiž klesla ještě pod černé odhady analytiků a zisk Tata Motors měl mezitočně poklesnout o 57 procent. Jde tedy o nejhorší výsledek indické firmy od roku 2008, kdy Ratan Tata od automobilky Ford odkoupil značky Jaguar a Land Rover.
Právě tato akvizice se přitom ukazuje být jediným důvodem, proč pomalu již nepíšeme o indické automobilce jen v souvislosti s jejími problémy. Obě značky by totiž za první letošní kvartále měly do společné kasy přinést na 72 procent veškerých příjmů, což při relativně malém počtu prodaných exemplářů značí obdivuhodný výkon. V jeho světle pak situace v samotné značce Tata začíná připomínat tragédii.
Jeden z analytiků navíc agentuře Bloomberg sdělil, že „Tata již v Indii dávno není značkou, která by mířila vysoko“. Místo toho se nyní zaměřuje na vývoj modelů, které by jí pomohly ven z problémů. Ty však mají dorazit až za pár měsíců či let. Zákazníci se tak buď musí obrnit trpělivostí, nebo mohou nakupovat u konkurence - třeba skútry, které se v Indii zřejmě nikdy neomrzí.
Je samozřejmě otázkou, zda Jaguar a Land Rover i nadále budou vykazovat dostatečný profit na to, aby mateřskou firmu uživily. Pro Tatu Motors je však špatné, že selhaly i veškeré pobídky k nákupu jejích novinek, které např. počítaly se zpětným odkupem sedanu Manza a možností koupit si Nano na kreditní kartu. Bez novinek, které by uměly konkurovat třeba indické Škodě Rapid, to ale prostě nepůjde.
Podle zdrojů z branže by tak značka měla co nejrychleji přijít s modelem ušitým Indům přesně na míru, jinak se její problémy mohou prohlubovat. Je třeba dodat, že Tata Motors je jen jedním ze střípků mnohem většího a prosperujícího koncernu orientovaného především na jiné produkty než automobily. To ale neznamená, že bude svou automobilovou divizi držet nad vodou, pokud by se její problémy dále prohlubovaly...
Tata Nano mělo mobilizovat Indii. Nakonec ovšem automobilce spíše láme vaz
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 5 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 6 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 8 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 9 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 19:47 - M.Z.
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda