Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S prý nemá budoucnost, dojede na svou nekvalitu
26.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla Model S je rychlá a krásná, ale na svou cenu není dobře postavená. Z toho mají těžit hlavně konkurenti.
Nejen příznivce má kalifornská automobilka Tesla Motors, což nicméně je z našeho webu dost dobře patrné. Existují ale lidé, kteří si Teslu Model S i vícekrát téměř koupili, ale na poslední chvíli se rozhodli jinak. Není tedy pochyb o tom, že je to auto krásné i skutečně rychlé - čtvrtmíli za 11,6 vteřiny jen tak nějaký sedan nezvládne. Podle Jonathana Gellera, někdejšího sloupkaře amerického webu Engadget, dnes novináře píšícího zejména o nových technologických hračkách, ale ani tak nemá Model S budoucnost.
Z čeho Tesla v současnosti těží, je podle něj zejména to, že jako jediná nabízí elektromobil s alespoň nějak použitelným dojezdem a k tomu - alespoň ve Spojených státech či západní Evropě - relativně rychlé nabíječky Supercharger. Ale zatím se nenaučila, jak postavit pořádné auto jako takové - ve smyslu toho, aby byla schopna dílenským zpracováním a kvalitou materiálu konkurovat dalším podobným automobilům v ceně okolo 100 tisíc dolarů, což jsou vrcholové Mercedesy, Audi a BMW. Během sedmi let je její pokrok jistě úžasný, ale stoleté zkušenosti Mercedesu za tak krátkou dobu nenasbírá.
Na svou cenu je podle Gellera zpracování Tesly „trapné”: panely mají mezi sebou mezery, součástky jsou z levných plastů, kůže je přinejlepším průměrná a sedadla jsou příšerná. A také tu není žádná špičková výbava luxusních sedanů. „Když řídíte Teslu, je těžké pochopit ohromnou a okamžitě dostupnou sílu a fakt, že tu je jen jeden převod. Je to jako horská dráha. Ale kromě toho tu něco chybí, protože máte pocit, že řídíte motokáru - jako by někdo přimontoval elektromotor k holé kostře a poslal to do prodeje,” říká Geller.
Značky jako Audi, Mercedes či BMW v dohledné době podle Gellera představí své vlastní elektromobily, které budou Modelu S schopny konkurovat dojezdem, ale budou lépe postaveny - a dost možná také spolehlivější, dodejme s vědomím výsledků dlouhodobých testů. V tu chvíli prý Tesla skončí, protože bude prodávat méně kvalitní auta za stejnou cenu jako konkurenti, vyplývá z Gellerových slov. A výrazně bude omezen její příjem z emisních kreditů, dodejme.
Je samozřejmě pravdou, že rozdíl v letech zkušeností mezi zavedenými automobilkami a Teslou je ohromný; i kdyby Tesla přetáhla kdekterého inženýra, dát dohromady věc tak komplexní, jako je automobil, není snadné - na jeho konstrukci se podílí ohromné množství lidí, které už se poučili z mnoha předchozích chyb. Tohle Tesla nemá a získat ve své celistvosti nemůže. Na druhou stranu, pokud si Tesla udrží rychlost rozvoje, nemuselo by to být s rozdíly tak horké, jak Geller popisuje.
Také není úplně přesné srovnávat Model S s auty, které vyjedou na silnice možná za dva roky, možná za šest let - počkejme si na to, jak bude postaven Model X či případný Model III. Třebaže kvalitu výroby lze zvýšit v průběhu životního cyklu, Model S ani tak není zbrusu nové auto a i u Tesly se jistě poučí z vlastních omylů...
Elegance ani rychlost Modelu S nechybí, kvalitní zpracování ale prý ano
Zdroj: BGR.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 41 minutami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva