Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč

4 miliony jsou hodně, ale ikonický autobus 706 RTO je pořádný kus auta a má 12litrový motor. Tenhle je navíc po kompletní renovaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč

26.5.2015 | Marek Bednář | 41 příspěvků

4 miliony jsou hodně, ale ikonický autobus 706 RTO je pořádný kus auta a má 12litrový motor. Tenhle je navíc po kompletní renovaci.

Nejlevnější Škodovky v prodeji ruky většinou svou cenou nepřesáhnou ani deset tisíc korun. Odhadli byste ale, který model, z jakých let a s jakou cenou je aktuálně nejdražší? Nový Superb? Některý z dochovaných slavných závoďáků? Nebo třeba původní kabriolet Felicia v dokonalém stavu? Ne, ne a zase ne, střílíte vedle, a to naprosto. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale aktuálně nesahají ani k 1,5 milionu Kč.

Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden hezký, kompletně zrenovovaný kousek je totiž na prodej za 3 950 000 korun. Ano, téměř čtyři miliony.

Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet stroj na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km.

Tento konkrétní stroj na prodej nicméně tak starý není, byl vyroben roku 1972 a podle inzerátů je výkon jeho motoru 204 koní. I fotografie ukazují, že byl rozebrán do posledního šroubku a kompletně obnoven. Červené koženkové sedačky jako by vypadly z filmu, podobně jako potah krytu motorového prostoru po řidičově pravé ruce.

Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní, karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a uvnitř jezdily osoby, ne náklad. Existovalo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Právě tyto autobusy byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva.

Nebyly výjimkou také přívěsy, avšak nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také nedávný návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling. Ten by mohl být moderní inkarnací luxusního autobusu pro dálkové cesty s retro-designem. Tedy, pokud někdy vstoupí do výroby.

Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte vy zájem vstoupit mezi majitele 706 RTO, vstupní investice je v případě tohoto zrenovovaného RTO dost velká, ale zase budete lepší kousek na prodej za nižší cenu hledat asi dost těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v novém Superbu Combi...

Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 1 - skoda 760 rto na prodej 01Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 2 - skoda 760 rto na prodej 02Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 3 - skoda 760 rto na prodej 03Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 4 - skoda 760 rto na prodej 04Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 5 - skoda 760 rto na prodej 05Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 6 - skoda 760 rto na prodej 06Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 7 - skoda 760 rto na prodej 07Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 8 - skoda 760 rto na prodej 08Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 9 - skoda 760 rto na prodej 09Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 10 - skoda 760 rto na prodej 10
Tenhle konkrétní kus prošel renovací a je na prodej

Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 11 - skoda 760 rto 01Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 12 - skoda 760 rto 02Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 13 - skoda 760 rto 03Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 14 - skoda 760 rto 04Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 15 - skoda 760 rto 04aTohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 16 - skoda 760 rto 05Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 17 - skoda 760 rto 06Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 18 - skoda 760 rto 07Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 19 - skoda 760 rto 08
Nezřídka je 706 RTO k vidění v rámci výstav, srazů či historických jízd

Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 20 - skoda 760 rto 09Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 21 - skoda 760 rto 10Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 22 - skoda 760 rto 11Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 23 - skoda 760 rto 12Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 24 - skoda 760 rto 13Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 25 - skoda 760 rto 14Tohle je nejdražší Škoda na prodej, stojí 4 miliony Kč - 26 - skoda 760 rto 15
Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním

Zdroje: Ráj Veteránů, RTO klub

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 41 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama