Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Group zveřejnil výsledky za rok 2015. Ve ztrátě je jen na papíře
28.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nebýt odložených peněz na řešení Dieselgate, těšil by se VW z dalšího dobrého roku. Takto musí být obezřetný, šéf koncernu je si však světlou budoucností jistý.
S koncem dubna je již delší dobu spojováno oznámení finančních výsledků Volkswagenu za předchozí rok. K tomu mělo dojít již před měsícem, nicméně Němci si kvůli Dieselgate vybrali „time-out“. Před pár dny se navíc zdálo, že vystoupení šéfa koncernu Matthiase Müllera bude znovu odloženo, avizované se však nakonec stalo skutečností. Hlava německé automobilky přitom kromě ohlédnutí za uplynulým rokem pohlédla také do budoucnosti.
Müller na výroční konferenci uvedl, že prodeje celého koncernu meziročně poklesly o dvě procenta, hranice deseti milionů prodaných vozů však, byť jen těsně, pokořena byla. Zároveň byla také vůbec poprvé od roku 1993 zaevidována ztráta před zdaněním ve výši 1,3 miliardy Eur (cca 35 mld. Kč), ovšem pouze díky tomu, že Volkswagen si odložil stranou již 16,2 mld. Eur (438 mld. Kč) na úhradu následků dieselového skandálu.
Jakkoliv ovšem aktuálně bilance VW Group nevychází nejlépe, Müller dodal, že obrat celé skupiny poskočil o 6 procent a provozní zisk činil 12,8 miliardy Eur (346 mld. Kč) - to je hodnota na úrovni roku 2014. Právě tyto klíčové parametry mají podle šéfa koncernu demonstrovat, že VW Group je v dobrém stavu i navzdory nejnáročnějším šesti měsícům v celé historii automobilky. Zároveň poslouží jako základy pro „nový, lepší Volkswagen“.
„Hon za překonáváním rekordů stanovený v posledních letech byla přinejmenším přerušen. Abych se ale vyjádřil přesně, to mně až tak neznepokojuje. Pro letošek máme v plánu jiné cíle - a navíc si ujasňujeme své priority. Více než kdy předtím je nyní naším hlavním aktivem kredibilita a důvěra v naše značky, v naše produkty a ve Volkswagen jako takový.“
„Opětovné získání důvěry bude naším hlavním cílem pro příštích pár měsíců. Vše ostatní je v tuto chvíli na druhém místě. To ovšem neznamená, že bychom zcela pohřbili naše ambice. Právě naopak. Nemáme v plánu jen tak snadno dovolit konkurenci, aby nás oslabila. Budeme bojovat za každého zákazníka a za každý automobil,“ dodal dále Müller.
Mimo pozitivně laděný výhled do budoucna ovšem šéf VW Group přiznal, že koncern má nyní jisté těžkosti v rámci řešení vozů zapletených do kauzy Dieselgate. V případě značek Audi a Seat jde vše dle plánu, problémy se ovšem týkají Volkswagenu Passat. Koncern tak možná přesměruje své úsilí na Golf, jehož náprava již byla schválena německou KBA.
Müller si je ovšem jistý tím, že ačkoliv došlo k menšímu zdržení oproti původnímu plánu, svolávací akce by skutečně měla skončit na konci letošního roku. „Naší prioritou je asistovat každému postiženému zákazníkovi v nabídce technických řešení. To zůstává naším prvořadým úkolem do toho momentu, než bude i ten poslední vůz zcela v pořádku.“
Vedle nápravy následků kauzy Dieselgate počítá VW Group s nemalou expanzí, do roku 2020 bychom měli uvidět hned 20 nových modelů. Mezi ně patří zejména vozy postavené na platformě MEB, která byla navržena speciálně pro hybridy a elektromobily. První vozy založené na této architektuře by přitom měly dorazit před koncem dekády.
Dále má nová struktura managementu a větší otevřenost napomoci koncernu v urychlení a usnadnění procesů uvnitř a také směrem k partnerům. Dosud byla veškerá práce striktně dělena mezi jednotlivá oddělení, přičemž každé - i minoritní - rozhodnutí muselo být schváleno Správní radou nebo předsedou celého koncernu.
Do budoucna ovšem budou pravomoci více rozčleněny mezi jednotlivé úseky koncernu, což má nejen urychlit vývoj, ale zároveň povzbudit dané sekce k inovacím, které VW Group umožní dostat se před konkurenci. Kromě toho budou moci být díky této hierarchii snadněji objeveny kauzy typu Dieselgate.
Slovy o odvážnějším, výdělečnějším a technologicky progresivnějším koncernu výstup Matthiase Müllera končí, můžeme už jen dodat poslední poznatek z konference, jenž se týká jeho předchůdce. Ten dostane vyplaceno 7 milionů liber (243,43 mil. Kč) jako odstupné ve formě platu do konce letošního roku.
Finanční výsledky VW Group za rok 2015 dle značek
Volkswagen dosáhl obratu ve výši 106,2 miliardy Eur (2 876 mld. Kč), meziročně jde tak o 6,5procentní nárůst. Provozní zisk přitom činil 2,1 mld. Eur (55,64 mld. Kč).
Audi pro změnu dosáhlo obratu ve výši 58,4 miliardy Eur (1 582,3 mld. Kč), růst je tak 8,6procentní. Provozní zisk činil 5,1 mld. Eur (128,67 mld. Kč), do obou výsledků jsou přitom zahrnuty i prodeje Lamborghini.
Obrat Porsche činí 21,5 miliardy Eur (580,75 mld. Kč), tedy o 25,2 procenta více než předloni. Provozní zisk pak narostl na 3,4 mld. Eur (93,89 mld. Kč).
Škoda vygenerovala obrat 12,5 miliardy Eur (337,32 mld. Kč), ve srovnání s rokem 2014 jde tedy o nárůst o 6,2 procenta. Provozní zisk pak činí 915 mil. Eur (24,76 mld. Kč).
Seat dokázal navýšit obrat na 8,6 miliardy Eur (233 mld. Kč), stále je však 10 mil. Eur (271,25 mil. Kč) ve ztrátě, třebaže o hodně nižší (v roce 2014 to bylo -127 mil. Eur) než dříve.
V případě Bentley pak můžeme hovořit o obratu 1,9 miliardy Eur (51,47 mld. Kč), což značí 10,9procentní růst, nicméně zisk poklesl o 34,9 % na 110 mil. Eur (2,98 mld. Kč).
Nový šéf koncernu VW Group Matthias Müller dnes zveřejnil finanční výsledky za loňský rok a zároveň ozřejmil i situaci ohledně kauzy Dieselgate i budoucnosti Volkswagenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis