Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vychytralí spekulanti skupují cinknutá TDI, vrací je VW s obrovskými zisky
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řada lidí přišla na další způsob, jak zbohatnout na kauze Dieselgate. Za málo vykupují vozy s TDI EA 189, až za dvojnásobek je prodávají zpět VW.
O kauze Dieselgate jsme již napsali všelicos. Víte tedy, že na evropském kontinentu probíhá masivní svolávací akce, zatímco v Americe přistoupil Volkswagen k vykoupení aut osazených motory TDI EA 189. Momentálně přitom není až tak úplně jisté, co se se statisíci odloženými vozy stane, dost možná však skončí ve šrotu. Pokud německá automobilka nedosáhne dohody s americkými regulátory na schůdném způsobu opravy, nebude už moci statisíce Golfů, Jett, Passatů a dalších modelů znovu pustit do prodeje. A vývoz do jiných zemí je též zapovězen.
Nic z toho není novinka, stejně jako fakt, že Volkswagen se snaží být velkorysý a inkriminované vozy vykupuje s nebývalou štědrostí. Ruce pryč dala automobilka jen výjimečně, a to pouze u těch aut, kde byl jasný vandalismus jejich majitelů či jistá „vyčůranost“ související s oholením vozidel až na kost. Mnozí totiž takto chtěli kromě oné velkorysosti VW ještě něco vydělat na trhu s náhradními díly.
Jak se ale nyní ukazuje, kromě těchto vypečených ptáčků se zjevně po celých Státech najde řada spekulantů, kteří vykupují od dosavadních majitelů jejich dieselová auta a ty následně vrací Volkswagenu za ono štědré „výkupné”. Přitom vydělávají nemalé sumy, v průměru prý činí zisk na každého takovém autě zhruba pět až šest tisíc dolarů (cca 126 až 152 tisíc korun), někdy i více. VW jednak auta vykupuje za relativně vysoké sumy, jednak je k těmto částkám přidávána ještě nemalá kompenzace, obojí dle komplikovaného schematu.
V tuto chvíli se vám jistě krade na mysl otázka, proč někdo prodá auto překupníkovi za nižší sumu, než aby vyinkasoval větší peníze přímo od Volkswagenu. Však omezení jsou v tomto směru minimální, pro všechny - dohoda umožňuje vrátit dnes VW s veškerými kompenzacemi i auto, které jste koupili klidně včera nebo předevčírem. A můžete jich vrátit klidně deset za den (což prý někteří dělají), nikdo se na nic neptá.
Inkriminované vozy je možné takto vracet až do konce roku 2018 a limit je v podstatě jediný - souvisí s 28. červenem 2016, kdy automobilka dosáhla dohody s regulátory. Pokud někdo vůz zakoupil mezi zářím 2015, kdy skandál vypukl a 28. červnem 2016, kdy bylo schváleno řešení, musí se o kompenzaci od VW rozdělit i s předchozím majitelem auta. To ale platí jen v případě, že si předchozí majitel do 45 dnů od 28. června 2016 přihlásil jako někdo, kdo dříve vlastnil jeden z vozu vhodných k výkupu. Bude-li tento vůz později vykoupen, dostane část kompenzace. Pokud k přihlášení nedošlo, jde celá částka znovu za aktuálním majitelem. A pokud byl vůz koupen po 28. červnu, může jej aktuální majitel vrátit VW bez jakýchkoli limitů.
Děje se tedy to, že překupníci v minulosti kupovali a nyní stále kupují auta od předchozích majitelů, a to ideálně taková, u nichž neexistuje žádné omezení pro vyplacení kompenzace jejich směrem. Původní majitel sice i dnes může přijít k VW a auto mu vrátit sám, někteří to ale prostě nedělají. Překupníci tvrdí, že dohoda je přes masivní medializaci komplikovaná a lidé neví, že auta mohou vracet i dnes, přestože dosud nepodnikli žádné kroky tímto směrem. Jiní to ví a chtějí se vyhnout složitému papírování s tím spojeným a další prostě preferují vrabce v hrsti místo holuba na střeše - překupník jim pod nosem zamává s balíčkem dolarů, větší peníze od VW jsou v tu chvíli něco vzdáleného.
Pro spekulanty to sice znamená nemalé výdaje spojené nejen s nákupem, ale také s placením pojištění, nicméně na základě zkušeností s dvoulitrovými turbodiesely mohou počítat až s 55procentním ziskem. Na svých dvorcích proto rádi na ubytují desítky či dokonce i stovky aut, která Volkswagenu postupně vracejí.
Zdroje aut s problematickými 2,0 TDI možná vysychají, plánuje se ale i podobný výkup modelů koncernu VW s motory 3,0 TDI a ve hře je i podobná akce koncernu FCA, který se čerstvě namočil do podobného skandálu. V jejich případě sice zatím neexistuje žádné pravomocné nařízení, nicméně také v tomto případě byly objeveny nesrovnalosti v softwaru. Dojde-li na výkup i v tomto případě, můžeme očekávat, že „křečci”, jak se lidem „křečkujícím” problematická TDI začalo přezdívat, budou mít žně ještě pěkně dlouho...
Volkswagen vykoupil již statisíce dieselových aut, mnohé z nich však evidentně nikoliv od původních majitelů
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 7 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 10 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry