Reklama

Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší

Pokud bychom měli na budoucnost pohonných jednotek aut hledět tak, jak dnes hlásají zejména evropští politici, nemůžeme benzinům a dieselům věštit nic dobrého. BMW ale počítá s úplně jiným scénářem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší

9.1.2019 | Petr Prokopec

Pokud bychom měli na budoucnost pohonných jednotek aut hledět tak, jak dnes hlásají zejména evropští politici, nemůžeme benzinům a dieselům věštit nic dobrého. BMW ale počítá s úplně jiným scénářem.

Norsko aktuálně stanulo na vrcholu žebříčku prodejnosti elektromobilů, na jejich konto tam připadá rovná třetina registrací. Že přitom nejde o přirozený stav, není třeba dodávat. Tato země podporuje alternativní druh pohonu všemi možnými prostředky, kupříkladu Volkswagen e-Golf je levnější než benzinová či dieselová verze. Nepřekvapí proto, že stejně jako ostatní skandinávské země uvažuje Norsko o velmi brzkém (v roce 2025) zapovězení aut se spalovacím motorem.

Co by již překvapit mohlo, to je jisté pokrytectví, jež je s touto zemí spojeno. Norsko je totiž největším producentem ropy v západní Evropě a jedním z deseti největších na světě. Vláda tak své zelené záměry financuje černým zlatem. A jakkoliv naznačuje, že do budoucna plánuje změny, do sedmi let asi jen stěží utáhne kohoutky a nechá ropu čerpat někoho jiného. Pokud by se tak stalo, nemělo by Norsko peníze vůbec na nic, natož pak na podporu elektromobilů.

Skandinávská země přitom není jedinou, jež mluví o zákazu prodeje nových aut osazených spalovacím ústrojím, tímto směrem se upíná řada dalších států. Povětšinou však zmiňují mnohem pozdější datum, hlavně pak roky 2030 či 2040. Mohou být ale tyto termíny reálné? Podle výrobců automobilů to tak příliš nevypadá. Šéf vývoje pohonných jednotek BMW Klaus Fröhlich nyní odhalil plány automobilky, které počítají s tím, že ještě v roce 2030 bude 80 až 85 procent aut značky poháněno benziny nebo turbodiesely.

Tato slova nejsou zrovna vodou na bruselský mlýn, i když ve srovnání se současností se v Mnichově - a velmi pravděpodobně také u všech ostatních automobilek - mnohé změní. Spalovací motory již nebudou na pohon osamocené, nápomocna jim bude mild-hybridní technologie založená na 48voltovém elektrickém okruhu. Momentálně přitom výrobci koketují s prvními generacemi takových agregátů, od roku 2025 však chce BMW vyrukovat s druhou generací, u níž elektromotor bude součást převodovky.

Fröhlich dodal, že za šest let bude s mild hybridní technologií spárován každý agregát značky, a to jak benzinové motory, tak i turbodiesely, ryzích elektromobilů ale bude vedle nich prodáváno minimum. Mnichovská automobilka tak zcela popírá současné nálady publika i zákonodárců. Zda tomu tak skutečně bude, je zatím pochopitelně nejasné. Spíše se ovšem stavíme na stranu výrobců - politici si sice mohou postavit hlavu, ale třebaže se rádi tváří, že již dovedou poručit větru dešti, během tak krátké chvíle je zásadní změna s největší pravděpodobností nerealizovatelná.

Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 1 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 01Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 2 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 02Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 3 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 03Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 4 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 04Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 5 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 05Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 6 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 06Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 7 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 07Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 8 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 08Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 9 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 09Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 10 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 10Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 11 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 11Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 12 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 12Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 13 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 13Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 14 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 14Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 15 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 15Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 16 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 16Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 17 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 17Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 18 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 18Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 19 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 19
BMW sice nemalou měrou prosazuje elektrifikaci...

Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 20 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 01Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 21 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 02Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 22 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 03Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 23 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 04Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 24 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 05Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 25 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 06Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 26 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 07Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 27 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 08Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 28 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 09Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 29 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 10Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 30 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 11Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 31 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 12Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 32 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 13Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 33 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 14Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 34 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 15Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 35 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 16Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 36 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 17Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 37 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 18Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 38 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 19Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 39 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 20Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 40 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 21Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 41 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 22Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 42 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 23Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 43 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 24Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 44 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 25Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 45 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 26Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 46 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 27Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 47 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 28Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 48 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 29Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 49 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 30Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 50 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 31Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 51 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 32Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 52 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 33Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 53 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 34Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší - 54 - BMW M5 Competition 2018 prvni sada 35
...šéf vývoje ovšem dodává, že i v roce 2030 bude mít až 85 procent aut značky nadále spalovací motor. Jen k němu přibude i mild hybridní technika. Týkat se to přitom bude i sportovních derivátů, jako je M5

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše