Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší
9.1.2019 | Petr Prokopec
Pokud bychom měli na budoucnost pohonných jednotek aut hledět tak, jak dnes hlásají zejména evropští politici, nemůžeme benzinům a dieselům věštit nic dobrého. BMW s tím nepočítá.
Norsko aktuálně stanulo na vrcholu žebříčku prodejnosti elektromobilů, na jejich konto tam připadá rovná třetina registrací. Že přitom nejde o přirozený stav, není třeba dodávat. Tato země podporuje alternativní druh pohonu všemi možnými prostředky, kupříkladu Volkswagen e-Golf je levnější než benzinová či dieselová verze. Nepřekvapí proto, že stejně jako ostatní skandinávské země uvažuje Norsko o velmi brzkém (v roce 2025) zapovězení aut se spalovacím motorem.
Co by již překvapit mohlo, to je jisté pokrytectví, jež je s touto zemí spojeno. Norsko je totiž největším producentem ropy v západní Evropě a jedním z deseti největších na světě. Vláda tak své zelené záměry financuje černým zlatem. A jakkoliv naznačuje, že do budoucna plánuje změny, do sedmi let asi jen stěží utáhne kohoutky a nechá ropu čerpat někoho jiného. Pokud by se tak stalo, nemělo by Norsko peníze vůbec na nic, natož pak na podporu elektromobilů.
Skandinávská země přitom není jedinou, jež mluví o zákazu prodeje nových aut osazených spalovacím ústrojím, tímto směrem se upíná řada dalších států. Povětšinou však zmiňují mnohem pozdější datum, hlavně pak roky 2030 či 2040. Mohou být ale tyto termíny reálné? Podle výrobců automobilů to tak příliš nevypadá. Šéf vývoje pohonných jednotek BMW Klaus Fröhlich nyní odhalil plány automobilky, které počítají s tím, že ještě v roce 2030 bude 80 až 85 procent aut značky poháněno benziny nebo turbodiesely.
Tato slova nejsou zrovna vodou na bruselský mlýn, i když ve srovnání se současností se v Mnichově - a velmi pravděpodobně také u všech ostatních automobilek - mnohé změní. Spalovací motory již nebudou na pohon osamocené, nápomocna jim bude mild-hybridní technologie založená na 48voltovém elektrickém okruhu. Momentálně přitom výrobci koketují s prvními generacemi takových agregátů, od roku 2025 však chce BMW vyrukovat s druhou generací, u níž elektromotor bude součást převodovky.
Fröhlich dodal, že za šest let bude s mild hybridní technologií spárován každý agregát značky, a to jak benzinové motory, tak i turbodiesely, ryzích elektromobilů ale bude vedle nich prodáváno minimum. Mnichovská automobilka tak zcela popírá současné nálady publika i zákonodárců. Zda tomu tak skutečně bude, je zatím pochopitelně nejasné. Spíše se ovšem stavíme na stranu výrobců - politici si sice mohou postavit hlavu, ale třebaže se rádi tváří, že již dovedou poručit větru dešti, během tak krátké chvíle je zásadní změna s největší pravděpodobností nerealizovatelná.
BMW sice nemalou měrou prosazuje elektrifikaci...
...šéf vývoje ovšem dodává, že i v roce 2030 bude mít až 85 procent aut značky nadále spalovací motor. Jen k němu přibude i mild hybridní technika. Týkat se to přitom bude i sportovních derivátů, jako je M5
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před hodinou - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva