Reklama

Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek

Je to nejtuctovější z tuctových aut, už po dekády nejprodávanější automobil Evropy. Může takový vůz být vzácný? Budete se divit, ale ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek

18.2.2018 | Petr Miler

Je to nejtuctovější z tuctových aut, už po dekády nejprodávanější automobil Evropy. Může takový vůz být vzácný? Budete se divit, ale ano.

Volkswagen Golf je evropský fenomén, prodejně skoro neporazitelný vůz, který si na Starém kontinentu prodaly už desítky milionů lidí. Pokud by se vás tedy někdo ptal na antonymum sousloví „vzácné auto”, spojení „Volkswagen Golf” zní jako dobrá odpověď. A ze všeho nejvíce to platí o čtvrté generaci Golfu, která byla svého času naprostým fenoménem - jen v roce 1999 oslovila neskutečných 703 932 zákazníků, více než jakýkoli jiný vůz stejného jména dříve i později v historii. Přesto právě v jeho životopisu objevíme jedno z nejvzácnějších provedení, i když na to na pohled ani moc nevypadá.

Pokud jste trochu znalí, na fotkách jste jistě rozpoznali Golf IV R32, svého času nejostřejší verzi německého bestselleru. Byla absolutním vrcholem nabídky a protože na Golf byla dost drahá, na silnicích nikdy nebyla příliš často k vidění. Golf R32 se začal prodávat v roce 2002, v nabídce byl jen do roku 2004 a podle oficiálních údajů vznikl jen v 10 062 exemplářích, z nichž navíc téměř polovina skončila v USA.

Po technické stránce je to velmi zajímavé auto, protože ač má karoserii Golfu, motor, pohon všech kol i geometrie obou náprav jsou téměř beze zbytku převzaté z Audi TT té doby. To znamená mnohem živější podvozek, než by se při pohledu na krabicoidní karoserii mohlo zdát. R32 dostal kromě špičkové techniky i ve výbavě to nejlepší, co Volkswagen tehdy uměl nabídnout. Ve výbavě tedy nebyla jen kůže či alcantara na sportovních sedačkách a elektrické ovládání kdečeho, ale také rádio s navigací a měničem CD nebo xenonové světlomety.

To nejpodstatnější ale bylo přeci jen pod kapotou - dnes ikonický motor 3,2 VR6, který dával 241 koní a 320 Nm. Mohl spolupracovat s manuálním šestikvaltem nebo s DSG, což je také zajímavé - byl to první produkční vůz na světě s dvouspojkovou převodovkou, dnes pomalu standardem mezi automaty. A jak jsme již zmínili, všechna kola byla hnaná, takže řeči o „přemotorované předokolce” by tady nikomu neprošly.

Jak stojí výše, tohoto auta vzniklo jen málo, něco přes 10 tisíc vyrobených aut ale raritu nedělá. Vtip je jinde - i z tohoto omezeného počtu byla drtivá většina vyrobených Golfů R32 třídveřových. Pouhých 500 kusů vzniklo v pětidveřové variantě a narazit na nějaký originální kus (rozličným pětidvéřovým Golfům byly naděleny nárazníky z R32, ale to se nepočítá) na ulici je skoro nemožné. I v prodeji jsou velkou raritou, právě teď se ale na jeden díváte. Na jeden ze dvou, který je v Evropě k mání a jediný v kompletně originálním stavu.

Prodávající moc dobře ví, co má, takže v inzerátu hned upozorňuje na to, že jde o originální pětidvéřovou verzi a žádnou přestavbu. Je třeba dodat, že se o auto velmi dobře staral, neboť i když má na tachometru nemalých 271 tisíc km, vůz vypadá velmi dobře zvenčí i zevnitř, třebaže místy jsou na něm kilometry pochopitelně znát. Cena 13 333 Eur (skoro 340 tisíc Kč) je na 15 let starý Golf s více jak čtvrtmilionem km „na hrbu” nemalá. Na druhou stranu, pětidvéřové er-třicetdvojky se s nižšími nájezdy prodávají klidně za 600 tisíc, protože jde opravdu o raritní věc.

Právě kvůli nájezdu to možná není nejzajímavější nabídka ke koupi, dobré připomenutí už trochu opomenuté historie je to ale rozhodně. Až někdy náhodou potkáte pětidvéřový Golf IV R32 na ulici, možná si ho ani nevšimnete, je to krom poměrně velkých kol a dvou koncovek výfuku v nárazníku docela nenápadné auto. A přitom před sebou budete mít pomalu sběratelskou raritu vzácnější než většinu kdy vyráběných Ferrari...

Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 1 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 01Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 2 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 02Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 3 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 03Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 4 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 04Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 5 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 05Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 6 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 06Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 7 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 07Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 8 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 08Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 9 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 09Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 10 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 10Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 11 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 11Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 12 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 12Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 13 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 13Vzácný Volkswagen Golf existuje, tohoto se vyrobilo jen pár stovek - 14 - VW Golf R32 IV 5D vzacny prodej 14
Tenhle vůz je jedním z 500 vyrobených pětidvířek Golfu R32. A vypadá díky tomu ještě nenápadněji

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Další zajímavé články:

Autobazar

zobrazit vše

Reklama