Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI

6.9.2016 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Pouze 1 z 30 nejžádanějších vozů u našich sousedů má pod kapotou v prvé řadě diesel. Celkový podíl těchto motorů klesl nejníže od roku 2012.

Následky kauzy Dieselgate zmiňujeme prakticky pokaždé pouze v souvislosti s VW Group. Dopady největšího skandálu v historii německého koncernu ovšem ovlivňují celý automobilový průmysl. Na motory, jenž produkují mnohem více sazí než ty benzinové, se totiž nyní hledí s rozpaky bez ohledu na to, jaká značka za nimi stojí. V důsledku toho pak logicky klesají i jejich prodeje.

Aktuálně si můžeme posvítit na německý trh, kde se v srpnu prodalo pouze 45,3 procenta nových aut osazených dieselovým motorem. Jde tak o nejhorší výsledek od března 2012, přičemž ještě na počátku loňského roku „naftožrouti“ představovaly polovinu veškerých registrací. I v momentě vypuknutí zmiňované kauzy ještě atakovaly hranici 50 %, poté však následoval rychlý pád.

Podle automobilového centra univerzity v Duisburg-Essenu, která za novou studií stojí, se zákazníci začínají stále více přiklánět i k alternativám pro dieselové motory, tedy zejména k hybridním pohonným jednotkám. Zájem o ně tak logicky roste, byť momentálně nejde o nic světoborného. Zatímco v lednu 2015 si ukrajovaly pouze 0,8 procenta celkového koláče, nyní je to dvojnásobek.

Favoritem Němců se tak začínají stávat maloobjemové benzinové motory, velmi často doplněné přeplňováním. Malý benzin představuje odbytovou jedničku u 30 nejžádanějších modelů, kdy jedinou výjimkou je Volkswagen Passat osazený dvoulitrovým turbodieselem. Nicméně v případě Golfu je již favorizována benzinová jedna-dvojka, pro Polo pak zákazníci nejčastěji volí litrový tříválec.

Při pohledu na tyto výsledky největšího evropského trhu je logické, proč stále více značek zmiňuje svou budoucnost zcela oproštěnou o dieselové motory. K takovému kroku sice nedojde v dohledné době, nicméně stávající trendy v kombinaci se stále přísnějšími emisními normami, jimž budou „naftožrouti“ stále větší problém efektivně vyhovět, jsou neodvratné.

Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 1 - Prodeje DE 8-2016 diesely 01Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 2 - Prodeje DE 8-2016 diesely 02Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 3 - Prodeje DE 8-2016 diesely 03
Zájem o diesely v Německu klesá...

Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 4 - Test VW Passat B8 2008 exterier 02Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 5 - Test VW Passat B8 2008 exterier 05Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 6 - Test VW Passat B8 2008 exterier 10Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 7 - Test VW Passat B8 2008 exterier 13Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 8 - Test VW Passat B8 2008 exterier 14Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 9 - Test VW Passat B8 2008 exterier 18Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 10 - Test VW Passat B8 2008 exterier 19Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 11 - Test VW Passat B8 2008 exterier 23Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 12 - Test VW Passat B8 2008 exterier 27Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 13 - Test VW Passat B8 2008 exterier 39Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 14 - Test VW Passat B8 2008 exterier 41Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 15 - Test VW Passat B8 2008 exterier 46Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 16 - Test VW Passat B8 2008 exterier 36Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 17 - Test VW Passat B8 2008 exterier 44Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 18 - Test VW Passat B8 2008 exterier 45Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 19 - Test VW Passat B8 2008 exterier 38Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 20 - Test VW Passat B8 2008 exterier 37Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 21 - Test VW Passat B8 2008 exterier 34Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 22 - Test VW Passat B8 2008 exterier 47Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 23 - Test VW Passat B8 2008 exterier 49Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI - 24 - Test VW Passat B8 2008 exterier 50
...proti proudu jde především VW Passat 2,0 TDI

Zdroj: Süddeutsche Zeitung

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše