Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zraje jako víno? Opulentní Maybach 62 dnes umí udělat větší dojem než kdy dříve
14.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Svého času neúspěšný pokus Daimleru o návrat mezi výrobce nejprestižnějších sedanů se jeví zajímavějším než lepení loga Maybach na upravené Mercedesy.
Brzy uběhne šest let od chvíle, kdy koncern Daimler přiznal, že jeho sen o německé konkurenci Rolls-Royce skončil v troskách. Stalo se tak devět let po uvedení Maybachů 57 a 62 na trh, které měly být ztělesněním právě této vize. Po faktické stránce jím i byly - šlo o mimořádně luxusní stroje doprovázené výjimečnými službami, zákazníky si ale nikdy nezískaly tak, jak výrobce doufal. Po létech trápení a asi jen třech tisících vyrobených kusech tak byla jejich cesta životem ukončena bez přímých nástupců.
Není to zase tak dávno, a tak si dobře pamatuji, jak tyto vozy marně bojovaly o image v očích zákazníků i široké veřejnosti. Jen předražená třída S, říkalo se tehdy. Pochopitelně, s eSkem vůz sdílel technické základy, ale je to špatný „dárce orgánů”? A byly tehdejší Maybachy opravdu jen upravenými sedany Mercedesu s neadekvátně přifouknoutými cenami?
Něčím takovým jsou dnes, tedy alespoň z poloviny výše zmíněné věty. Pod značkou Maybach jsou dnes sice nabízeny i výjimečnější modely jako S 600 Pullman Guard, G 650 Landaulet nebo S 650 Cabriolet, i to všechno jsou ale jen přepracované Mercedesy, jejichž podstatu nejlépe odhalují „obyčejné” modely jako S 500 4Matic. Daří se jim, také ale stojí o mnoho méně a nabízí o mnoho méně. Maybachy ze začátku milénia byly docela jiná káva a přiložené snímky vám to dokáží.
Náleží modelu 62 z roku 2004, který byl tehdy dodán jako nový zákazníkovi ze Spojených států. Dnes jej nabízí k prodeji na aukci, bohatým se ale díky tomu nestane - předpokládaná cena 120 až 150 tisíc USD (2,8 až 3,5 milionu Kč) je zlomkem toho, co poctivý Maybach stál jako nový. A s necelými 16 tisíci km na tachometru si jej věru ani neužil. Ceny Maybachů padly za tu dobu i níže, opravdu si ale takový sešup zaslouží?
Máme pocit, že nikoli, že tohle auto dnes dokáže udělat dokonce větší dojem, než když bylo nové. Je to podobný příběh jako u nedávno probíraného, 21 let starého Rolls-Roycu - podstatou atraktivity tohoto auta nebyla image značky či elektronické vymoženosti, ale jakási řemeslná výjimečnost, která se i z luxusních aut v posledních letech vytrácí.
Jistě, Maybach 62 pro většinu lidí nebylo, není a nebude krásné auto, zvenčí okouzlí leda svým majestátem. Ale uvnitř? Podívejte se na tu záplavu vymožeností, které jsou i mezi dnešními auty něčím výjimečným. Zejména cestující vzadu se musí cítit jako v první třídě zaoceánského parníku majíc k dispozici všechno od mimořádně komfortních sedadel přes věci jako ledničku a zábavní systém až po pro Maycbach specifické záležitosti jako velmi specifické řešení osvětlení zadního prostoru či letecky vyhlížející „budíky” na stropě.
Máme pocit, že tohle je i dnes „něco” a v mnoha ohledech možná i více, než čím bylo toto auto kdysi. Nakonec i prodávající jej popisuje jako jedno z nejvíce opulentních aut 21. století. Váš pocit?
Nemůžeme si pomoci, ale máme pocit, že Maybach 62 je dnes ještě výjimečnějším strojem, než jakým byl svého času
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 7 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před hodinou - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 2 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 4 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 5 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry