Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?
15.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete si koupit nový vůz Škody a přemýšlíte, kterou verzi zvolit? Máme pro vás pár vodítek: očekávané ztráty hodnoty všech modelů a verzí.
Přehled kapitol
Škoda Octavia
Octavia je modelem také velmi oblíbeným - a podobně tu platí to, co u ostatních modelů značky, třebaže ne úplně stejně. Největší pokles hodnoty, 20,9 % za první rok a 15 tisíc najetých kilometrů, vidíme u základního motoru 1,2 TSI, ale ne u nejnižší výbavy Active, nýbrž u střední Ambition. A rozdíl oproti Active není zas tak malý, 1,9 %. Nejmenší ztrátou se může chlubit dvoulitrové TDI ve výbavě Laurin & Klement, a to jak ve verzi s pohonem předních kol, tak i se čtyřkolkou.
Trochu specifický je případ verzí RS. Ty patří v nabídce k těm nejdražším a prodávají se za ceny přes 650 tisíc korun; dražší je už jen onen Laurin & Klement. Také tu je ceně odpovídající síla motoru a výbava - a také designové doplňky na karoserii. Očividně je Škoda RS docela jméno, protože si tyhle stroje drží cenu ve srovnání s ostatními Octaviemi velmi dobře.
Škoda Octavia Combi
Pro kombík platí v podstatě to stejné, co pro liftback - nejvíce na ceně tratí verze 1,2 TSI Ambition, a to 20,3 procenta. Nejméně naopak ztratíte nákupem dvoulitrového TDI s výbavou Laurin & Klement, tentokrát však není na roveň čtyřkolka a předokolka. Verze RS si cenu drží o kousek hůře, ale stále na tom jsou lépe než většína ostatních. A pro Scout s větší světlou výškou platí něco podobného.
Škoda Rapid
Budeme se opakovat, ale to jen proto, že tak diktuje statistika. Rapid, stroj na půli cesty mezi Fabií a Octavií, se drží schématu, že nejslabší motor s nejhorší výbavou tratí na ceně nejvíce procent. Nejmenší pokles ceny zde, podobně jako u Fabie, nabídne diesel s nejvyšší výbavou.
Škoda Rapid Spaceback
Úplně stejný příběh je to u Rapidu Spaceback, stroji s karoserií hatchback, nikoliv liftback. Také u tohoto stroje, třebaže není skutečným kombíkem, ale spíš něčím na způsob Audi A3 Sportback, vidíme podobnou tendenci jako u Fabie Combi a Octavie Combi - poklesy hodnot tu jsou napříč verzemi o pár desetin procenta nižší než v případě Fabie, Octavie a Rapidu.
Škoda Roomster
Dosluhující Roomster se nicméně obvyklého schématu nedrží, třebaže jen zčásti. Benzínová dvanáctistovka s výbavou Active tratí nejvíce, téměř 18 procent, ale nejmenší ztrátu hodnoty vykazuje verze 1,2 TDI GreenLine. To není překvapivé z hlediska její ceny, protože 405 900 korun v základu není za stárnoucí Roomster málo a je to v ceníku spíš vyšší částka. Překvapí to motorem - 1,2 TDI má tři válce, 75 koní a prázdnému autu to na stovku trvá 15,4 vteřiny, takže si asi dovedete představit, jak to bude vypadat se ženou, dětmi, psem a kufry na palubě. Spotřebě 4,2 litru v kombinaci se takto přiblížíte jen stěží. Přesto tahle verze za rok ztratí jen 13,7 % své hodnoty. Toto číslo neumí vyrovnat žádná standardní verze, jen oplastovaný Scout se vznětovou šestnáctistovkou.
Škoda Superb
Největší rozptyl v procentuelní ztrátě hodnoty můžeme vypozorovat u nejnovějšího přídavku do nabídky Škodovky, u modelu Superb, který jsme také testovali. Ta absolutně nejhorší varianta má motor 1,4 TSI, výbavu Ambition, ďábelskou cenu 666 900 korun a tratí za první rok 20,3 %. To je hodnota, která bude horkým kandidátem na největší pokles ceny ze všech Škodovek. Podobně jako u Octavie ale neplatí pro nejnižší výbavu Active.
Naopak nejlepší Superb má pod kapotou vznětový dvoulitr, který pohání všechna kola, a v kabině je skoro všechno, na co můžete pomyslet - je tu výbava Laurin & Klement. Tahle verze tratí na ceně pouhých 8,3 % za první rok. Superb s motorem 2,0 TDI se v několika svých verzích jako jediný dostává pod 10 % za rok. Benzínový dvoulitr už na tom tak dobře není, tratí 14,8 - 17,4 % za první rok.
Škoda Yeti
První SUV značky Škoda ve své současné inkarnaci už také není nejmladší, ale hodnotu pořád zas tak rychle neztrácí. Nejlepší hodnota tu je u několika různých specifikací, všechny ale spojuje dieselový dvoulitr. A nejrychleji bude cenu tratit verze 1,2 TSI se základní výbavou Active, jak se ostatně dalo očekávat.
Škoda Yeti Outdoor
S paketem Outdoor je to u Škody Yeti podobný případ, jen tu je o dost malý rozptyl mezi největším a nejmenším poklesem hodnoty; jen 1,1 %. To můžeme přičíst pravděpodobně i omezené nabídce motorů, jsou tu spíš silnější verze a 1,2 TSI tu nenajdete. Zato dvoulitrových TDI tu je požehnaně a hodnotu tratí jednak méně než obyčejný Yeti se stejným motorem, jednak docela málo v rámci celé nabídky Škodovky.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 7 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 9 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 10 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva