Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?

Chcete si koupit nový vůz Škody a přemýšlíte, kterou verzi zvolit? Máme pro vás pár vodítek: očekávané ztráty hodnoty všech modelů a verzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?

15.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete si koupit nový vůz Škody a přemýšlíte, kterou verzi zvolit? Máme pro vás pár vodítek: očekávané ztráty hodnoty všech modelů a verzí.

Škoda Octavia

Octavia je modelem také velmi oblíbeným - a podobně tu platí to, co u ostatních modelů značky, třebaže ne úplně stejně. Největší pokles hodnoty, 20,9 % za první rok a 15 tisíc najetých kilometrů, vidíme u základního motoru 1,2 TSI, ale ne u nejnižší výbavy Active, nýbrž u střední Ambition. A rozdíl oproti Active není zas tak malý, 1,9 %. Nejmenší ztrátou se může chlubit dvoulitrové TDI ve výbavě Laurin & Klement, a to jak ve verzi s pohonem předních kol, tak i se čtyřkolkou.

Trochu specifický je případ verzí RS. Ty patří v nabídce k těm nejdražším a prodávají se za ceny přes 650 tisíc korun; dražší je už jen onen Laurin & Klement. Také tu je ceně odpovídající síla motoru a výbava - a také designové doplňky na karoserii. Očividně je Škoda RS docela jméno, protože si tyhle stroje drží cenu ve srovnání s ostatními Octaviemi velmi dobře.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 13 - Ztraty hodnoty Skoda Octavia IZtráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 14 - Ztraty hodnoty Skoda Octavia II

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 15 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 007Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 16 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 011Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 17 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 016

Škoda Octavia Combi

Pro kombík platí v podstatě to stejné, co pro liftback - nejvíce na ceně tratí verze 1,2 TSI Ambition, a to 20,3 procenta. Nejméně naopak ztratíte nákupem dvoulitrového TDI s výbavou Laurin & Klement, tentokrát však není na roveň čtyřkolka a předokolka. Verze RS si cenu drží o kousek hůře, ale stále na tom jsou lépe než většína ostatních. A pro Scout s větší světlou výškou platí něco podobného.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 18 - Ztraty hodnoty Skoda Octavia CombiZtráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 19 - Ztraty hodnoty Skoda Octavia derivaty

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 20 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 07Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 21 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 09Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 22 - Test Skoda Octavia III Combi 2013 prvni 14 TSI 11

Škoda Rapid

Budeme se opakovat, ale to jen proto, že tak diktuje statistika. Rapid, stroj na půli cesty mezi Fabií a Octavií, se drží schématu, že nejslabší motor s nejhorší výbavou tratí na ceně nejvíce procent. Nejmenší pokles ceny zde, podobně jako u Fabie, nabídne diesel s nejvyšší výbavou.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 23 - Ztraty hodnoty Skoda Rapid

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 24 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 01Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 25 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 03Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 26 - Test Skoda Rapid 12 TSI DDT1 04

Škoda Rapid Spaceback

Úplně stejný příběh je to u Rapidu Spaceback, stroji s karoserií hatchback, nikoliv liftback. Také u tohoto stroje, třebaže není skutečným kombíkem, ale spíš něčím na způsob Audi A3 Sportback, vidíme podobnou tendenci jako u Fabie Combi a Octavie Combi - poklesy hodnot tu jsou napříč verzemi o pár desetin procenta nižší než v případě Fabie, Octavie a Rapidu.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 27 - Ztraty hodnoty Skoda Rapid Spaceback

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 28 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 004Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 29 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 007Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 30 - Test Skoda Rapid Spaceback 2014 prvni 009

Škoda Roomster

Dosluhující Roomster se nicméně obvyklého schématu nedrží, třebaže jen zčásti. Benzínová dvanáctistovka s výbavou Active tratí nejvíce, téměř 18 procent, ale nejmenší ztrátu hodnoty vykazuje verze 1,2 TDI GreenLine. To není překvapivé z hlediska její ceny, protože 405 900 korun v základu není za stárnoucí Roomster málo a je to v ceníku spíš vyšší částka. Překvapí to motorem - 1,2 TDI má tři válce, 75 koní a prázdnému autu to na stovku trvá 15,4 vteřiny, takže si asi dovedete představit, jak to bude vypadat se ženou, dětmi, psem a kufry na palubě. Spotřebě 4,2 litru v kombinaci se takto přiblížíte jen stěží. Přesto tahle verze za rok ztratí jen 13,7 % své hodnoty. Toto číslo neumí vyrovnat žádná standardní verze, jen oplastovaný Scout se vznětovou šestnáctistovkou.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 31 - Ztraty hodnoty Skoda Roomster

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 32 - ztraty hodnoty 2011 skoda roomster 01Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 33 - ztraty hodnoty 2011 skoda roomster 02Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 34 - ztraty hodnoty 2011 skoda roomster 03

Škoda Superb

Největší rozptyl v procentuelní ztrátě hodnoty můžeme vypozorovat u nejnovějšího přídavku do nabídky Škodovky, u modelu Superb, který jsme také testovali. Ta absolutně nejhorší varianta má motor 1,4 TSI, výbavu Ambition, ďábelskou cenu 666 900 korun a tratí za první rok 20,3 %. To je hodnota, která bude horkým kandidátem na největší pokles ceny ze všech Škodovek. Podobně jako u Octavie ale neplatí pro nejnižší výbavu Active.

Naopak nejlepší Superb má pod kapotou vznětový dvoulitr, který pohání všechna kola, a v kabině je skoro všechno, na co můžete pomyslet - je tu výbava Laurin & Klement. Tahle verze tratí na ceně pouhých 8,3 % za první rok. Superb s motorem 2,0 TDI se v několika svých verzích jako jediný dostává pod 10 % za rok. Benzínový dvoulitr už na tom tak dobře není, tratí 14,8 - 17,4 % za první rok.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 35 - Ztraty hodnoty Skoda Superb

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 36 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 004Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 37 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 012Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 38 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 017

Škoda Yeti

První SUV značky Škoda ve své současné inkarnaci už také není nejmladší, ale hodnotu pořád zas tak rychle neztrácí. Nejlepší hodnota tu je u několika různých specifikací, všechny ale spojuje dieselový dvoulitr. A nejrychleji bude cenu tratit verze 1,2 TSI se základní výbavou Active, jak se ostatně dalo očekávat.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 39 - Ztraty hodnoty Skoda Yeti

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 40 - Skoda Yeti 2014 facelift Urban oficialni nove 04Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 41 - Skoda Yeti 2014 facelift Urban oficialni nove 05Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 42 - Skoda Yeti 2014 facelift Urban oficialni nove 07

Škoda Yeti Outdoor

S paketem Outdoor je to u Škody Yeti podobný případ, jen tu je o dost malý rozptyl mezi největším a nejmenším poklesem hodnoty; jen 1,1 %. To můžeme přičíst pravděpodobně i omezené nabídce motorů, jsou tu spíš silnější verze a 1,2 TSI tu nenajdete. Zato dvoulitrových TDI tu je požehnaně a hodnotu tratí jednak méně než obyčejný Yeti se stejným motorem, jednak docela málo v rámci celé nabídky Škodovky.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 43 - Ztraty hodnoty Skoda Yeti Outdoor

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 44 - Skoda Yeti 2014 facelift Outdoor oficialni nove 04Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 45 - Skoda Yeti 2014 facelift Outdoor oficialni nove 03Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 46 - Skoda Yeti 2014 facelift Outdoor oficialni nove 02

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.