Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?

Chcete si koupit nový vůz Škody a přemýšlíte, kterou verzi zvolit? Máme pro vás pár vodítek: očekávané ztráty hodnoty všech modelů a verzí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?

15.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete si koupit nový vůz Škody a přemýšlíte, kterou verzi zvolit? Máme pro vás pár vodítek: očekávané ztráty hodnoty všech modelů a verzí.

Vozy Škoda s největší relativní ztrátou hodnoty

Stroj s největším relativním poklesem hodnoty se dá vypozorovat i z tabulek na předchozí stránce. Je to vůz, kterého jezdí po silnicích spousta - Škoda Octavia. A nejvíce tratí hodnotu úplně základní motorizace, přeplňovaná dvanáctistovka, doplněná o výbavu Ambition. Víc než pětina za první rok provozu je vážně docela hodně. Po pěti letech tohle auto samozřejmě nebudete nikomu dávat zadarmo, ale utržíte za něj mnohem méně než za verzi s turbodieselem, pochopitelně.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 47 - Ztraty hodnoty Skoda yrel down IZtráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 48 - Ztraty hodnoty Skoda yrel down II

Vozy Škoda s nejmenší relativní ztrátou hodnoty

Vítěz v tomto způsobu řazení se z tabulek jednotlivých modelů na předchozí stránce dá vypozorovat o něco snáze, protože to je jediný stroj, který se dostal pod deset procent. Konkrétní hodnota je 8,3 % a může se jí pyšnit Superb 2,0 TDI 4x4 s výbavou Laurin & Klement. Pod 12 % se nedostane žádný jiný model než Superb, pod 13 % jde jen Superb a Fabia. Překvapit ale může, že žádnou Octavii nenajdeme nejen v top 10, ale ani v top 40.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 49 - Ztraty hodnoty Skoda yrel up IZtráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 50 - Ztraty hodnoty Skoda yrel up II

Vozy Škoda s největším absolutní ztrátou hodnoty

Řadit auta dle jejich absolutního poklesu hodnoty nemá tak velkou vypovídací hodnotu, jako v případě procent, a to z jednoduchého důvodu. Pokles hodnoty v penězích je totiž značně závislý na pořizovací ceně konkrétního auta. Zde máme základní ceny jednotlivých výbavových verzí, ale i ty leckdy dosahují slušné výšky. Není se tedy co divit, že tu jsou na prvních místech nejdražší Superby...

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 51 - Ztraty hodnoty Skoda zabs down IZtráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 52 - Ztraty hodnoty Skoda zabs down II

Vozy Škoda s nejmenší absolutní ztrátou hodnoty

... a v nejmenším absolutním poklesu hodnoty zase vyhrávají ta nejlevnější auta, která byste si za jeden vrcholný Superb pořídili tři a kousek. I zde však vstupuje do hry procentuelní pokles, celkově ale můžeme označit nejlevnější auta za ta, která budou v absolutních číslech ztrácet hodnotu nejméně. Důvod je pochopitelný - byla levná na pořízení.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 53 - Ztraty hodnoty Skoda zabs up IZtráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 54 - Ztraty hodnoty Skoda zabs up II


Abychom se tedy vrátili k naší původní otázce, jaký motor vybrat do Octavie, Fabie či Superbu, zkrátka nové Škodovky, na kterou se chystáte složit zálohu: ve všech případech bude dobrou volbou dvoulitrový či jinak, ale spíše více objemný diesel s výbavou blíže vrcholu nabídky než dnu. Pokud vám nafta nesmí přes práh, bude potřeba se smířit s trochu větším poklesem.

Nejde tu ale jen o to, někdy nemusíte váhat mezi lepším a horším řešením, z publikovaných tabulek můžete snadno zjistit, že si mnohdy stačí připlatit pár desítek tisíc za trochu jinou, obvykle lepší verzi a auto ve výsledku prodat s obdobnou nebo ještě menší ztrátou. Možná zkrátka zjistíte, že jste příliš bohatí na to, abyste si mohli kupovat levné věci - právě verze nabízené velmi výhodně jako nové se z hlediska delší časové perspektivy ekonomicky až tak atraktivními být nezdají, neboť zejména o takové verze kupci ojetých vozů evidentně příliš nestojí a jejich pozdější cena tomu odpovídá.

Auto ale kupujeme hlavně pro sebe, nikoliv pro někoho po nás, zejména jsme-li aspoň trochu nadšenými řidiči a není-li nám úplně jedno, čím jezdíme. Pokud se objekt vaší touhy umístil špatně, máte dilema. Pokud ne, snad jsme tímto žebříčkem aspoň trochu pomohli.

Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 55 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 002Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 56 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 005Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 57 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 006Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 58 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 009Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 59 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 011Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 60 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 013Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 61 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 014Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 62 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 017Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 63 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 019Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 64 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 020Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 65 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 022Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 66 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 023Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 67 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 025Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 68 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 032Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 69 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 029Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 70 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 039Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 71 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 044Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 72 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 052Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 73 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 053Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 74 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 058Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 75 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 060Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 76 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 062Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 77 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 78 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 064Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 79 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 067Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 80 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 069Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 81 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 070Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 82 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 078Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 83 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 080Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 84 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 083Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 85 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 085Ztráty hodnoty všech škodovek: co koupit a čemu se vyhnout? - 86 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 086
Nový Superb ve správné specifikaci tratí hodnotu skutečně velmi málo (ilustrační foto)

Zdroj dat: DAT

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.