Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu

27.10.2016 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Státní fond dopravní infrastruktury u staveb nových dálnic a silnic počítá pro rok 2017 s investicemi přes 80 miliard korun. Podívejte se, které to jsou.

Dálnice, na které v ČR čekáme už léta, mají souhrnně stovky kilometrů. Výstavba jde většinou velmi pomalu, jak ví nejen lidé z oblasti Českého středohoří, ale např. i všichni, kteří jezdí po silnici I/3 přes Benešov nebo po I/35 mezi Mohelnicí a Hradcem Králové nebo v těchto místech žijí. A v posledních pár letech byl největší přírůstek dálnic spíš papírový - to když se z řady silnic pro motorová vozidla staly dálnice.

Ministerstvo dopravy čelí dlouhodobé kritice, že se dálnice a klíčové silnice stavějí pomalu. Během příštího roku by však měla začít výstavba velkého počtu nových úseků. „Už třetí rok za sebou dáváme do dopravní infrastruktury rekordní finanční prostředky, abychom rozhýbali výstavbu, která v minulosti postupovala pomalu, nebo úplně stála. Letos jsme i s modernizací D1 zahájili zhruba 70 kilometrů nových dálnic a příští rok to bude až 140 km,” cituje tisková zpráva resortu dopravy Dana Ťoka, ministra.

V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) je na příští rok naplánováno zahájení staveb nových úseků D35, a to od křížení s I/37 u Opatovic až po obec Ostrov, tedy napojení na silnici I/17 nedaleko Vysokého Mýta. Dálnice D11 se má začít stavět v úseku od Hradce Králové po Jaroměř. Obyvatelé jižních Čech může potěšit zpráva, že se konečně začne se stavbou D3 od Úsilného do Třebonína; z Veselí nad Lužnicí do Úsilného se už staví.

Dále má být zahájena stavba jihovýchodního obchvatu Otrokovic, který je součástí D55, posledního chybějícího kousku D1, který se ještě nezačal stavět, tedy mezi Říkovicemi a Přerovem, obchvatu Frýdku-Místku, součásti D48, a prodloužení této dálnice na západ, mezi Rybím a Rychalticemi, mimo mnoha jiného. Příští rok má také probíhat modernizace dálnice D1 až na osmi úsecích současně, což sice přinese komplikace, ale potenciálně bude hotovo co nejdřív.

Celkem by mělo v příštím roce být prostavěno více než 80 miliard korun. S takovou sumou počítá návrh rozpočtu SFDI. Protože jsme ale v České republice, nelze zanedbat otázku efektivity vynaložených peněz, tj. co se za oněch 80 miliard postaví. Kolik úseků nových silnic a dálnic se v příštím roce otevře, zatím není známo, stejně jako není jisté, jak to dopadne s chybějícím kouskem D8 přes České středohoří. Otevření v letošním prosinci je ohroženo.

Kompletní výčet aktuálně stavěných úseků silnic a dálnic a také těch, na kterých by se mělo v příštím roce začít pracovat, najdete v mapě, kterou zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic. Rozkouskovali jsme ji, aby byla lépe čitelná. Dokonalou odpověď na otázku, kdy už bude konečně hotovo, ale bohužel ani ona nedává.

Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu - 1 - nove dalnice 2017 plan rsd 01
Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu - 2 - nove dalnice 2017 plan rsd 02Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu - 3 - nove dalnice 2017 plan rsd 03Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu - 4 - nove dalnice 2017 plan rsd 04Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu - 5 - nove dalnice 2017 plan rsd 05Kde všude příští rok přibudou nové dálnice a silnice? Podívejte se na mapu - 6 - nove dalnice 2017 plan rsd 06
Tady všude v příštím roce bude dostavěno nebo se stavět začne


Vizualizace části D35 (zde ještě „po staru” R35), mj. té, kde je příští rok v plánu zahájení stavebních prací. Podobných vizualizací najdete případně na kanálů ŘSD na YouTube více

Zdroj: MDČR

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše