Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují

20.3.2017 | Marek Bednář | 20 příspěvků

Dvacet pneumatik s nejkratší brzdnou dráhou si to rozdalo v odolnosti proti aquaplaningu, ovladatelnosti nebo životnosti. Kdo uspěl a kdo nikoli?

Pokud vás neuspokojila pouhá „kvalifikace” do testu letních pneumatik německého Auto Bildu a pozdější kompletní test ADACu zase po všech aférách této organizace nemá vaši důvěru, můžeme vám ukázat víc. Vlastní zatím úplně nejvíc - právě Auto Bild splnil, co slíbil a po tabulkách s měřením brzdných drah vyrukoval s kompletním testem, který se zabývá řadou dílčích aspektů, jež pro vás mohou být při výběru nových pneu rozhodující.

Jak bylo uvedeno již dříve, z 52 modelů pneumatik se do finálního soupeření dostalo dvacet. U těchto dvaceti nepřekročil součet brzdných drah na mokru z 80 km/h a na suchu ze 100 km/h celkem 77 metrů. Český soutěžící Barum Bravuris 3HM skončil hluboko v poli těch, kteří se nekvalifikovali.

Co jiného tedy vybrat z nabídky nových pneumatik, napoví právě tento test rozměru 225/50 R17. Ty slabé vyřadil rovnou zkraje, takže v kompletních výsledcích vyloženě nedostatečné pneumatiky nevidíme. Jak si tedy „ty” lepší vedly? Projděme si výsledky jednotlivých disciplín jednu po druhé, až se propracujeme k finálním výsledkům.

1. Brzdná dráha na suchu i mokru

Pro pořádek si zopakujme výsledky „kvalifikace”, neboť schopnosti hodnocených pneu při brzdění na suchu a mokru se v podrobném testu znovu neprobírají a přitom jde o velmi důležitou vlastnost. Součtem délky brzdných drah jsou tady nejlepší Continentaly, ale vážně jen díky nejlepšímu průměru, jsou nejuniverzálnější. Samotnou délkou brzdné dráhy pouze na suchu či pouze na mokru je překonává řada konkurentů, někdy i o dost. Ti pak ale nejsou s to zopakovat srovnatelný výsledek za odlišných podmínek.

Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 1 - Test letnich pneu 2017 brzdeni Auto Bild 01

2. Chování na mokru

Pokud u vás často prší, nejlepší volbou budou pneumatiky Uniroyal - vodu odvádějí s náskokem nejlépe a jejich odolnost pro aquaplaningu je bezkonkurenční. I na druhého v pořadí mají náskok 2,9 km/h, pak už jsou rozdíly o mnoho menší. To se ale bavíme o hluboké vodě, jedno kolo kruhové dráhy zvládly objet nejrychleji Continentaly a Uniroyaly skončily na chvostu. Výsledky dalších „gum” vám prozradí tabulky.

Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 2 - testletniAB2017 voda 00 ovladatelnostNejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 3 - testletniAB2017 voda 01 aquaplaningNejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 4 - testletniAB2017 voda 02 aquaplaning v zatacceNejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 5 - testletniAB2017 voda 03 mokra kruhova draha

3. Chování na suchu

Pokud u vás naopak prší málo, dá se doporučit soutěžící značky Pirelli. Na trati testující ovladatelnost s nimi vůz dosáhl největší průměrné rychlosti a také měly nejmenší valivý odpor. Naopak ve vnějším hluku skončily na chvostu se 73,9 dB(A) u jedoucího vozidla. Tady s náskokem vítězí Micheliny před o něco méně renomovanými značkami.

Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 6 - testletniAB2017 sucho 01 ovladatelnostNejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 7 - testletniAB2017 sucho 02 valivy odporNejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 8 - testletniAB2017 sucho 03 vnejsi hluk

4. Opotřebení a ekonomičnost provozu

Vysoká cena pneumatik Pirelli spolu se sice nadprůměrnou, ale zdaleka ne nejdelší odhadovanou životností trochu sráží předchozí výsledky - náklady na 1 000 ujetých kilometrů jsou téměř dvojnásobné oproti vítězi téhle disciplíny, značce Leao. Ta tu ovšem boduje zejména nízkou pořizovací cenou, jejich životnost patří k nejnižším. Nejdelší životnost mají Continentaly, a to se slušným náskokem, takže i přes svou cenu patří k provozně nejlevnějším.

Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 9 - testletniAB2017 ekon 01 opotrebovavaniNejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 10 - testletniAB2017 ekon 02 opotrebovavani cena

5. Celkové výsledky

Už z dílčích výsledků vidíme, že volba věhlasných značek jako Pirelli, Continental nebo Dunlop obecně nebude chybou, zárukou toho nejlepšího ale automaticky není - v dílčích aspektech jsou některé typy věhlasných značek mezi nejhoršími. Take je třeba dodat, že je za ně potřeba zaplatit nejvíce, ale aspoň nedostanete nic špatného - u Yokohamy draze zaplatíte naleštěné nic. Naopak nízká cena nemusí být diskvalifikující - třeba pneumatiky Leao Nova Force vypadají na svou cenu jako obstojná volba.

A není to jediné překvapení. Vítězství novinky značky Continental jménem PremiumContact 6 mezi ně jistě nepatří, stejně jako těsně druhé místo značky Dunlop. Poměrně vysoko, na šestém místě bez známky horší než 2-, se ale umístila Fulda SportControl 2, naopak značková Michelin Primacy 3 je až devátá a v hodnocení vidíme i trojky.

Zajímavý je také celkový výsledek už zmíněného modelu Nova Force velmi málo známé značky Leao, která porazila zavedené značky Yokohama, soutěžící s modelem Advan Fleva V701, a Kumho, které dodalo model Ecsta HS51. Leao nemá žádnou známku dostatečnou, Yokohama i Kumho mají po jedné, a to v hodnocení chování na mokré vozovce. Kompletní pořadí následuje...

Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 11 - Test letnich pneu 2017 Auto Bild komplet 01Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 12 - Test letnich pneu 2017 Auto Bild komplet 02Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 13 - Test letnich pneu 2017 Auto Bild komplet 03Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 14 - Test letnich pneu 2017 Auto Bild komplet 04
I celkové výsledky ukazují, že levnější pneu méně známých značek mohou být lepší volbou než drahé pneu zavedených výrobců

Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 15 - continental premiumcontact 6 testletniAB2017 01Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 16 - continental premiumcontact 6 testletniAB2017 02Nejpodrobnější test letních pneu pro rok 2017: značka ani cena nic nezaručují - 17 - continental premiumcontact 6 testletniAB2017 03
Tohle je novinka Continentalu, která je dle Auto Bildu to nejlepší na trhu

Zdroj: Auto Bild

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 20 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama