Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První test zimních pneu 2019 ukázal velké rozdíly, 23 typům radí se vyhnout
13.9.2019 | Mirek Mazal
Může se zdát, že na zimní pneumatiky je ještě brzy, jenže noci už jsou chladné a za pár týdnů nemusí být lépe ani přes den. Na výběr nového obutí je tedy čas, tady je srovnání brzdných drah 53 aktuálně dostupných typů různých tříd.
Výběr nových zimních pneumatik je těsně po začátku školního roku opravdu aktuální téma, navzdory zaprášenému zimnímu oblečení ve skříni a stále rozkvetlým sjezdovkám. Ne všechny nabízené typy jsou dostupné okamžitě a nakonec můžete být i vy konfrontováni s tím, co se teď stalo v Itálii. Stačí, abyste vyrazili do míst, kde první sněhové vločky zasypávají horské silnice už na sklonku léta.
Zimě se ale tak jako tak nevyhneme a včasné získání přehledu o tom, co na současném trhu stojí a nestojí za pozornost, není od věci. Zorientovat se v nabídce výletem do pneuservisu je při šíři dnešního trhu a preferovaném způsobu nákupu přes internet nereálné, a tak vhod přijdou rozličná věrohodná srovnání.
O jedno takové se tradičně stará německý Aut Bild, který i letos uspořádal první opravdu velký test zimních pneumatik pro rok 2019. Němci podrobili různým testům rovnou 53 různých pneu, a to co možná nejtransparentněji. Nejprve anonymně nakoupili dostupné typy v rozměru 225/45 R17 a zvolili obvyklý vyřazovací boj. Všech třiapadesát sad tedy nejprve prošlo zkouškou brzdění na mokru z 80 km/h, čímž se rovnou diskvalifikovalo 23 nejhorších pneumatik. Dalších 30 pokračovalo na zkoušku brzdění na sněhu z 50 km/h, z čehož zbylo 20 nejlepších typů, které později projdou ještě dalšími testy ve formě manévrování, výdrže, aquaplaningu apod.
První test tedy nereflektuje všechny schopnosti veškerých pořízených pneumatik, Němci už ale mají z minulých let vyzkoušené, že pokud nějaké pneumatiky nejsou s to na mokru či sněhu ani rozumně zabrzdit, nemá smysl s nimi dále ztrácet čas. A je to rozumný přístup - délka brzdné dráhy je jednou z nejdůležitějších věcí, která může v zimě zachránit krk v mnoha situacích. A pokud rozdíl v brzdných drahách na mokru jen z 80 km/h mezi nejlepšími a nejhoršími pneu činí více než 10 metrů, nelze se divit tomu, ke všem zprvu vyřazeným 23 typům Auto Bild dává nálepku: „Vyhnout se obloukem.”
Výsledkové pořadí zúčastněných pneu ze všech zkušebních kol je seřazeno níže od nejhoršího typu po nejlepší. Vždy je tabulka doplněna krátkým komentářem s nejdůležitějšími postřehy.
Nejhorší pneumatiky pro zimu 2019/2020 s nejdelší brzdnou dráhou
Vstupní prověrka schopností zastavit na vodě diskvalifikovala 23 zcela nevhodných pneumatik. Většinou vypadly neznámé typy dostupné na internetu či v pochybných obchodech. Mezi podivnými názvy vystupuje z řady Matador Sibir MP92. Slovenskému výrobku přímo z Bratislavy chybělo k postupu půl metru, takto patří mezi nejhorší bez ohledu na 33. příčku v konečném pořadí. Další české a či slovenské značky mezi vyřazenými kandidáty - na rozdíl od minulých let - chybí. Nejhorší z celého testu je Laufenn I Fit LW31 91H s brzdnou dráhou na mokru 39,4 metru.
Přijatelné pneumatiky pro zimu 2019/2020 s delší brzdnou dráhou
Druhá tabulka nabízí desítku kvalifikovaných pneu, které ovšem nepodstoupí hlavní test. Jednotlivé řádky jsou nám bližší obsazením známějších firem jako Toyo, Falken, Firestone, Avon či nejbližší Barum. Otrokovický zástupce řady Polaris 5 jen těsně neprošel do hlavní etapy zkušebního procesu, v součtu mu chyběly čtyři desetiny metru. Pohledem výhradně na zimní schopnosti excelovalo obutí Maxxis Artictrekker WP-05 94V, které zastavilo sledovaný vůz po 24,8 metrech (absolutní vítěz celého klání byl lepší jen o 20 centimetrů).
Nejlepší pneumatiky pro zimu 2019/2020 s nejkratší brzdnou dráhou
Nejlepší skupinu ukazuje poslední, a tedy třetí tabulka osazená především známými značkami. Možná jen indická společnost Apollo budí údiv navzdory regulérním výrobním pobočkám v Evropě. Jako drobné překvapení lze titulovat pátou příčku gumy Continental WinterContact TS860, jež bývá často obdařena hvězdičkami za vynikající výkony. Zde to nestačilo ani na pomyslnou bramborovou pozici.
Je čas rozdat medaile, proto potlesk zaslouží bronzový post Michelinu s pneumatikou Alpin 6 91H. Nad klasickým úspěšným výrobcem skončil též osvědčený vzorek Goodyear UltraGrip Performance + 91H a post nejvyšší spadl do klína japonskému produktu Bridgestone Blizzak LM 005 91H. Součet 53,8 metru brzdné dráhy na mokru a sněhu byl tentokrát nejlepší výsledek ze všech.
Tři prozatím nejlepší zimní pneu 225/45 R17 pro zimu 2019/2020
Zleva zatím nejlepší Bridgestone Blizzak LM 005, druhý GoodYear UltraGrip Performance + a třetí Michelin Alpin 6
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch