S městským SUV do terénu = orientační běh v žabkách

Městská SUV jsou primárně určena do města, a proto je zpravidla koupíte s pneumatikami, které nejsou určeny pro jízdy do terénu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

S městským SUV do terénu = orientační běh v žabkách

27.8.2015 | inzerce

S městským SUV do terénu = orientační běh v žabkách

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Městská SUV jsou primárně určena do města, a proto je zpravidla koupíte s pneumatikami, které nejsou určeny pro jízdy do terénu.

Své o tom již ví soukromí zemědělci, myslivci či majitelé horských chat, pro které městské SUV představovala pracovní nástroj „elegantnějších“ rozměrů. Pokud si městské SUV kupujete proto, že chcete mít vůz, který Vás bude důstojně reprezentovat v městském provozu (nehledě na pozitivní vliv na pocit bezpečí) a zároveň Vám poslouží jako pracovní nástroj v těžším terénu, bude nutné, abyste svému plechovému miláčkovi dopřáli jiné (vhodnější) obutí.

Do terénu ideálně s pneumatikami k tomu určenými

Tím jsou pneumatiky s označením A/T (all terrain), které Vašemu vozu poskytnou dostatečnou podporu ve středně těžkém až těžkém terénu (lesní cesty s vyšším převýšením, polní cesty s vlhkým podkladem, kamenité či štěrkem vysypané cesty s vyšším převýšením), tedy místech, kde se klasické pneumatiky určené především na jízdu po asfaltu snadno „položí na lopatky“.

Pokud jde o jízdu po asfaltu, tu samozřejmě pneumatiky s označením A/T zvládají velmi dobře (s ohledem na tužší plášť očekávejte mírně zhoršené jízdní vlastnosti v zatáčkách), mají však kratší životnost, než klasické pneumatiky určené právě pro asfaltový povrch.

Koupě těchto pneumatik tedy dává smysl, pokud do těžšího terénu jezdíte často (pokud pro Vás jízdu těžším terénem představuje 1 výjezd ročně někam na chatu či do kempu, nedává koupě těchto pneumatik ekonomický smysl).

Rozdíl poznáte na první pohled

A naopak, pokud do těžšího terénu vyjíždíte několikrát za měsíc, vyplatí se pneumatiky s označením A/T koupit. Uvidíte, že rozdíl bude propastný (to je zřejmé už z pohledu na dezén pneumatik Continental ContiCrossContact AT, určených pro jízdu středně těžkým terénem a pneumatik Continental ContiPremiumContact2, jež jsou určeny pro městský provoz, ale na kterých se zároveň prodává off-roadová verze vozu Škoda Yeti)

S městským SUV do terénu = orientační běh v žabkách - 1 - Continental
Dezén pneumatik - Continental ContiCrossContact AT vs. Continental ContiPremiumContact 2

inzerce

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.