Reklama

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická

Chcete-li ojeté SUV a toužíte po tom, aby bylo co nejspolehlivější, těchto osm aut není hodno doporučení. Kupodivu tady „vedou” Asiaté.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická

31.8.2018 | Mirek Mazal

Chcete-li ojeté SUV a toužíte po tom, aby bylo co nejspolehlivější, těchto osm aut není hodno doporučení. Kupodivu tady „vedou” Asiaté.

SUV a s nimi související crossovery jsou v posledních letech nebývale v kurzu. Každá (tedy, skoro každá) automobilka si chce ukousnout část kynoucího koláče a alespoň jedno SUV či crossover nabízí nebo na něm aspoň pracuje. Jenže nová SUV, i ta malá typu Opel Mokka X nebo Fiat 500X, jsou docela drahá.

Spousta zájemců o vyšší podvozek tak zamíří do bazaru. I tam crossovery a SUV táhnou a patří mezi stále žádanější vozy, jenže sám zájem zákazníků o to či ono auto nutně neříká mnoho o tom, o jak kvalitní vůz jde. O tom více poví statistiky německého TÜV, obdoby našich STK, podle níž lze identifikovat nespolehlivá auta ve spolupráci s TÜV jmenovat i ty nejčastější závady.

Níže tak najdete osm SUV bez ohledu na třídu, která trápí rozličné problémy více než jiné a které z hlediska spolehlivosti nejsou hodné doporučení. Pozoruhodné budiž, že tu většinu tvoří auta asijské produkce, ale najdeme tu i jeden německý vůz. Už nezdržujme, tady je ona osmička.

1. Chevrolet Captiva (2006 - 2014)

Captiva je podle TÜV kvalitativně podprůměrná ve všech věkových kategoriích, přesto ale v bazarech patřívá k nejrychleji prodávaným levným SUV, protože nestojí mnoho a jako novou už ji dávno nekoupíte. K typickým vadám patří úniky oleje, koroze pátých dveří, nespolehlivé starší čtyřválce a převodovky. U šestiválců zase můžou být problematické rozvodové řetězy a v roce 2012 proběhla svolávací akce kvůli netěsnému plnicímu hrdlu nádrže. Podvozkové díly nejsou příliš odolné a jsou drahé.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 1 - chevrolet captiva 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 2 - chevrolet captiva 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 3 - chevrolet captiva 8spatojeSUV 03

2. Dacia Duster (2010 - 2017)

Duster trápí spolehlivost převodovky a benzínových motorů, které můžou mít problémy se zapalováním a s elektronickým řízením. Často praskají žárovky, naopak provozní brzdy jsou spolehlivé a podvozek jen vzácně trápí koroze. To se ale bavíme o autech vyrobených v Evropě, ta dovezená z Indie si vysloužila přezdívku Ruster, protože reznou naopak velmi snadno.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 4 - dacia duster 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 5 - dacia duster 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 6 - dacia duster 8spatojeSUV 03

3. Hyundai Tucson (2005 - 2010)

Tucson první generace je na tom s kvalitou o poznání hůře než jeho nástupce ix35. Vady trápí startér, ABS, turbodmychadlo u motoru 2,0 CRDi a občas i rozvodový řemen u šestiválce. Nejstarší kusy také reznou na podvozku. Trvanlivé jsou naopak brzdy a vůz netrpí úniky oleje.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 7 - hyundai tucson 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 8 - hyundai tucson 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 9 - hyundai tucson 8spatojeSUV 03

4. Kia Sorento (2002 - 2009)

Předminulá generace Sorenta je dnes designově dost zastaralá, větší problémy ale majitelům můžou dělat vstřikovače dieselových motorů, jejich vačkové hřídele nebo hlavy válců. Pokud vůz jezdí v terénu nebo tahá přívěsy, může majitel čekat rychlé opotřebení ústrojí přenosu síly na kola. Také pružiny a tlumiče nejsou trvanlivé, naopak koroze trápí jen nejstarší kusy.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 10 - kia sorento bl 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 11 - kia sorento bl 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 12 - kia sorento bl 8spatojeSUV 03

5. Kia Sorento (2009 - 2014)

Kia si za rámeček tento výběr nedá, mezi osmičkou nejproblematičtějších SUV dle TÜV je třikrát a Sorento dvakrát. To novější je na tom tedy lépe, než to starší, přesto ho trápí palivové filtry, rychlé opotřebení spojky, poruchy řízení, úniky oleje, nebo vadná turbodmychadla. Problematické můžou být také směrovky, naopak brzdový systém - až na ruční brzdu - prý bývá spolehlivý.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 13 - kia sorento xm 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 14 - kia sorento xm 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 15 - kia sorento xm 8spatojeSUV 03

6. Kia Sportage (2010 - 2015)

Sportage minulé generace vykazuje dvojnásobný počet závažných nedostatků oproti průměru již při první německé STK. Nespolehlivé jsou prý dieselové motory a řídící jednotky jak motorů, tak klimatizace. Z podvozku je problematické řízení, zbytek je naopak poměrně odolný, stejně jako např. brzdové vedení, ale už ne brzdové kotouče.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 16 - kia sportage 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 17 - kia sportage 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 18 - kia sportage 8spatojeSUV 03

7. Mercedes třídy M (1997 - 2005)

První generace Mercedesu třídy M je po stránce kvality katastrofa a objevuje se i mezi tzv. hororovými ojetinami opět podle TÜV. Problémy působí těsnění dveří, nedovírající střešní okna, rozviklaná sedadla, automatická převodovka a těsnění hlav válců osmiválce 400 CDI. Krátkou životnost mají podvozkové díly, brzdové vedení trápí koroze a vůz trpí úniky oleje. Co nerezne, je paradoxně výfuk.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 19 - mercedes ml 7nejhorAB 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 20 - mercedes ml 7nejhorAB 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 21 - mercedes ml 7nejhorAB 03

8. Nissan Qashqai (2007 - 2013)

První generace Nissanu Qashqai má kvalitní řízení a brzdový systém, i když se kotouče a destičky rychle opotřebovávají. Motory i převodovky trápí úniky oleje, občas jsou problematické tlumiče a pružiny.

Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 22 - nissan qashqai 8spatojeSUV 01Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 23 - nissan qashqai 8spatojeSUV 02Těmto ojetým SUV se raději vyhněte, podle TÜV jsou nejvíc problematická - 24 - nissan qashqai 8spatojeSUV 03

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše