Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
36 let starý Mercedes na Autobahnu ukázal, jak rychlá byla auta už v časech Škod 120
22.12.2020 | Petr Prokopec
Tehdy u nás byla vrcholem nabídky alespoň trochu dostupných aut Škoda 120 LS s výkonem 58 koní a maximálkou 150 km/h. Mercedes 280 CE měl 185 koní a na 200 km/h zrychluje jako nic i dnes.
Pokud jste majitelem moderního vozu, pak nejspíše víte, že jeho řízení je až směšně jednoduché. Díky technickému pokroku v oblasti podvozků, řízení i pneumatik a také díky množství elektronických asistentů od vás ani rychlá jízda nevyžaduje mnoho úsilí. I proto nakonec narůstá počet nehod způsobených nepozorností, neboť při povolených rychlostech je snadné pohybovat se po myšlenkami kdekoli jinde, jen ne silnici.
V případě starších vozů je vnímání rychlosti docela jiné. Stojí za tím jak starší konstrukce, tak i pohonná jednotka, jež o sobě dává více vědět kvůli horšímu odhlučnění. Vlastně by tak nikoho nemělo překvapit, že zatímco u moderních aut vám jako zcela bezpečné přijde i dvousetkilometrové tempo, u těch starších působí i nižší rychlosti mnohem dramatičtěji.
Pokud chcete důkaz, stačí se podívat na níže přiložené video. To mapuje jízdu Mercedesu 280 CE z roku 1984, tehdy vrcholné verze kupé této řady. Jde o auto z dob, kdy se u nás neprodávala ani Škoda 130 (ta dorazila v roce 1986) a vrcholem byly „ostré” verze stodvacítky LS a GLS schopné se 42,7 kW (sic) výkonu jet nanejvýš kolem 150 km/h. Vše se odehrává na německém Autobahnu, a tak se řidič auta po většinu času drží v pásmu, které je v Česku považováno za nelegální. A pokud nebudete sledovat tachometr, budete mít pocit, že třícípá hvězda uhání mnohem rychleji, než se z videa zdá - tedy úplně opačný proti podobným záběrům z nových aut.
I tak ale jede vůz na svou dobu opravdu rychle. Řidič z něj dostane okolo 210 km/h, přičemž zrychlení ze 100 na 200 km/h je otázkou nějakých 20 sekund. A přes výše popsaný dramatičtější projev nelze říci, že by musel divoce bojovat s nějakou nezkrotnou bestií, nakonec se na to podívejte sami. Mercedesy W123 byla zkrátka vyspělá auta, do kterých tehdy ještě nezávislý úpravce AMG dával i pětilitrové osmiválce.






Šestatřicet let starý Mercedes-Benz 280E W123 ve verzi Coupe na Autobahnu svou rychlostí určitě nezklamal, v době jeho největší slávy se nám o takových rychlostech ani nesnilo. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
před 2 hodinami
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
před 4 hodinami
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
před 5 hodinami
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 7 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
