Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
36 let starý Mercedes na Autobahnu ukázal, jak rychlá byla auta už v časech Škod 120
22.12.2020 | Petr Prokopec
Tehdy u nás byla vrcholem nabídky alespoň trochu dostupných aut Škoda 120 LS s výkonem 58 koní a maximálkou 150 km/h. Mercedes 280 CE měl 185 koní a na 200 km/h zrychluje jako nic i dnes.
Pokud jste majitelem moderního vozu, pak nejspíše víte, že jeho řízení je až směšně jednoduché. Díky technickému pokroku v oblasti podvozků, řízení i pneumatik a také díky množství elektronických asistentů od vás ani rychlá jízda nevyžaduje mnoho úsilí. I proto nakonec narůstá počet nehod způsobených nepozorností, neboť při povolených rychlostech je snadné pohybovat se po myšlenkami kdekoli jinde, jen ne silnici.
V případě starších vozů je vnímání rychlosti docela jiné. Stojí za tím jak starší konstrukce, tak i pohonná jednotka, jež o sobě dává více vědět kvůli horšímu odhlučnění. Vlastně by tak nikoho nemělo překvapit, že zatímco u moderních aut vám jako zcela bezpečné přijde i dvousetkilometrové tempo, u těch starších působí i nižší rychlosti mnohem dramatičtěji.
Pokud chcete důkaz, stačí se podívat na níže přiložené video. To mapuje jízdu Mercedesu 280 CE z roku 1984, tehdy vrcholné verze kupé této řady. Jde o auto z dob, kdy se u nás neprodávala ani Škoda 130 (ta dorazila v roce 1986) a vrcholem byly „ostré” verze stodvacítky LS a GLS schopné se 42,7 kW (sic) výkonu jet nanejvýš kolem 150 km/h. Vše se odehrává na německém Autobahnu, a tak se řidič auta po většinu času drží v pásmu, které je v Česku považováno za nelegální. A pokud nebudete sledovat tachometr, budete mít pocit, že třícípá hvězda uhání mnohem rychleji, než se z videa zdá - tedy úplně opačný proti podobným záběrům z nových aut.
I tak ale jede vůz na svou dobu opravdu rychle. Řidič z něj dostane okolo 210 km/h, přičemž zrychlení ze 100 na 200 km/h je otázkou nějakých 20 sekund. A přes výše popsaný dramatičtější projev nelze říci, že by musel divoce bojovat s nějakou nezkrotnou bestií, nakonec se na to podívejte sami. Mercedesy W123 byla zkrátka vyspělá auta, do kterých tehdy ještě nezávislý úpravce AMG dával i pětilitrové osmiválce.






Šestatřicet let starý Mercedes-Benz 280E W123 ve verzi Coupe na Autobahnu svou rychlostí určitě nezklamal, v době jeho největší slávy se nám o takových rychlostech ani nesnilo. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 10 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
včera
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
včera
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
