Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025 | Petr Prokopec
Ptáte se, proč vám ukazujeme dvě stejná auta v jiných barvách? Kéž by to tak bylo, kéž by. Jak mohlo Audi po veškerém přešlapování na místě dojít k závěru, že nejlepší bude udělat dva nové kombíky různých tříd prakticky úplně stejné, je mimo naše chápání.
Německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku bylo po léta občas vytýkáno přílišné podobenství jejích jednotlivých modelů. Řady jako A4, A6 a A8 či SUV s písmenem Q ve znaku mnohé spojovalo, pořád ale nebyl až takový problém je rozeznat. Přesto se některým oněch podobností zdálo být moc, což byla kritika, na kterou Audi překvapivě slyšelo.
Audi tak mělo „během příštích dvou let” aspoň vrcholné luxusní modely od A6 výš „kompletně obměnit s dramaticky novým vzhledem”. Toto nejsou má slova, od Audi zazněla už v červenci roku 2016. Co se od té doby změnilo? Obecně kdeco, v případě designu ale čtyři kruhy zůstaly věrné někdejším pořádkům a i další generace tradičních modelů si byly velmi podobné. Navíc zacházely stále dál, až dorazily do pomyslného cíle cesty - současná dvojice nových modelů A5 Avant a A6 Avant si je tak podobná, že je skoro nejde rozlišit jeden od druhého.
Neznamená to pochopitelně, že by Audi přišlo se skutečně stejnými auty, na kterých by měnilo akorát znaky na zádi. Nová A5 je dlouhá 4,83 metru, zatímco A6 naměříme od nárazníku k nárazníku 4,99 metru. Máme tu tedy 16 centimetrů rozdílu, ze kterých ale největší porce připadá na zadní převis. Co se rozvoru týče, zde se oba kombíky liší jen o 3,3 cm. Jsou to ale nakonec hlavně designové detaily, které vedou k tomu, že bez návodu od sebe oba vozy měně znalí ani neodliší.
Však se podívejte na jejich přímé srovnání níže. Na jakési vizuální rozdíly narazíte leda vpředu, kde větší model disponuje mohutnější čelní maskou zasahující až ke spodní hraně nárazníku. Ten je pro změnu výraznější u A5, přičemž necháme na vás, jaké řešení je líbivější - za nás bychom ale nejspíše volili A6. Při pohledu zboku je to snad jen zmíněný zadní převis, který přinutil designéry, aby trochu výrazněji sklonili zadní okno, což A6 odlišuje. Je to ale sotva patrný rozdíl, který stačí leda k tomu, aby zavazadelník auta byl na poměry tohoto modelu dost malý.
Jakmile se ovšem přesunete dozadu či do kabiny, bez příslušných znaků pomalu nebudete vědět, s jakým modelem máte tu čest. Zvenčí se totiž obě Audi pořádně neliší ani grafikou světel, vzadu jen na světlejších karoseriích identifikujete A6 podle podivné černé plastové věci pod světly, kterou A5 nemá. Uvnitř se pak obě auta liší ozdobnými rameny volantu, což je prakticky vše.
Jakákoli kritika padající v tomto směru na designové oddělení značky je tedy oprávněná. Slibovalo něco, co nejenže neudělalo, udělalo pravý opak. Důvod je jasný - stále větší úspory. Jestli zrovna to čekáte od drahé prémiové značky, zvažte sami, my s tím smířeni nejsme.












Dokážete vůbec bez hlubšího zkoumání či sledování nápisů na autech říci, které je A5 Avant a které A6 Avant? Rozdíly mezi oběma kombíky jsou trapně minimální, zvenčí i zevnitř. Foto: Audi
Zdroj: Audi, Autoforum.cz
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva