Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace LaFerrari: na 343 km/h je v mžiku, zpráská i Veyron (videa)
9.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Reálným soubojem titánů můžeme pokřtít klání Veyron vs. LaFerrari. Italský koník zvládl až 343 km/h.
Na našich stránkách není v posledních měsících LaFerrari žádným výjimečným úkazem, ostatně byla by škoda ho neservírovat světu, když se objevilo už v tolika materiálech a na tolika snímcích. Zákazníci jsou po něm tak lační, že jeho cenu vyšroubovali v přepočtu na 80 milionů korun. Na druhou stranu se nelze zase až tak moc divit, vždyť maranellský hybridní bolid pokoří dynamikou v podstatě cokoliv, na co si jen vzpomene.
Jeho nejnovější videa pocházejí z britské zářijové akce evoMax, kde se sjela dohromady solidní skupinka hyperaut, které si to bok po boku rozdávaly na letištní ploše. Jedním z nejočekávanějších, ne-li zcela nejočekávanějším soubojem těchto klání se stal závod Bugatti Veyron a zmíněného červeného hřebce z Itálie. Ten se odehrál na necelých dvou mílích (3,2 kilometrech) a oba vozy startovaly z klidu na povel. Ze záznamu není sice nadvláda Ferrari zcela prokazatelná, ale hned několik záběrů odhaluje, že bylo rychlejší. Rozdíl hmotností byl evidentně klíčový a Bugatti nestačilo ani přes tisíc koní.
Průkaznějším obrazem jeho pozoruhodné dynamiky je druhý snímek dokumentující zrychlení LaFerrari z místa spolujezdce, kde je pěkně vykreslena jeho dynamika i schopnost snadno zrychlovat ještě za hranicí 320 km/h. Stovku tohle „dělo“ zdolá z klidu hluboko pod třemi sekundami, dle výrobce má pokořit dvoustovku za necelých sedm a se sprintem z klidu na 300 km/h je hotové už 15 sekund po startu.
Na videu také vidíte, že ve 336 km/h je šestý rychlostní stupeň vytočen a vůz, respektive jeho řidič, řadí sedmičku, aby se následně dostal až na 343 km/h. Není tedy s žádným podivem, že Ferrari uvádí maximálku přes 350 km/h. Kolik přesně to je, by nás docela zajímalo... Pro stručné zopakování se ještě závěrem sluší připomenout, že v jeho útrobách nalezneme hybridní pohonné ústrojí sestávající z atmosférického dvanáctiválce (o objemu 6,3 litru) s výkonem 800 koní a podpůrného elektromotoru s akumulátory. Ty přidávají dalších 163 koní.



LaFerrari zrychluje jako pominuté a s klidem se přiblíží metě 350 km/h
Drag race LaFerrari proti Veyronu
Akcelerace a „maximální rychlost“ LaFerari v rámci možností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 7 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 55 minutamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 2 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 5 hodinamiZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva