Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B7: BMW M7 v komfortním provedení
1.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jste jedni z těch, kterým přijde nelogické, že neexistuje BMW M7? Pak přichází vaše chvíle, protože tu máme první oficiální obrázek a informace o nové Alpině B7. Výkon 507 koní a „stovka” za 4,7 s, to už jsou čísla z říše písmena M.
Společnost Alpina jde tak trochu proti proudu. Většina tunerů se dnes účastní neoficiální soutěže o navěšení co největšího počtu pochybných doplňků na karoserii a pomalu a jistě se z nich stává to, pro co máme v češtině pěkný název - z tunerů se stávají tuzeři. Byť se ani Alpina nevyhýbá montáži exteriérových a interiérových doplňků, stále ještě základ jejích úprav spočívá ve vylepšené technice.
Stejně je tomu u čerstvého přírůstku v její nabídce, u modelu Alpina B7 založené na aktuálním BMW řady 7. Už první skica naznačovala, že se designerům Alpiny podařilo využít nabízené možnosti a udělali ze „sedmičky” opravdu sportovně vypadající sedan. A první obrázek, který se dostal na veřejnost, to jen potvrzuje. Decentní přední nárazník v alpinovském stylu, malý spoiler na víku kufru a velká kola v tradičním designu stačily k tomu, aby se před námi objevila sportovně založená limuzína.
Alpina B7 ale samozřejmě nebude zrovna sportovním autem a to ne jen kvůli tomu, že řada 7 z podstaty takovým vozem být nemůže. Alpina se vždy snažila spojit sportovní schopnosti s vysokým jízdním komfortem a i B7 bude jistě hrát na tuto strunu - kombinace velkého sedanu s motorem o vysokém výkonu učiní z běžné sedmičky učiněné superturismo.
A co se tedy událo pod kapotou? Standardní, dvakrát přeplňovaný motor V8 od objemu 4,4l byl vyladěn na výkon 507 koní (je náhodou, že stejný výkon dává V10 z BMW M5/M6?) a jeho maximum točivého momentu dosahuje 700 N.m. To dohromady stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximální rychlost 280 km/h. Mimochodem, u Alpiny je pravidlem, že rychlost zobrazená na tachometru přesně odpovídá realitě. Ovšem v případě B7 optimismus v stylu VW není potřeba, i reálná čísla budou více než pěkná.
Posílený motor doprovodí upravený podvozek a brzdový systém. Zatím nemáme informace o rozsahu jejich vylepšení, ty se spolu se zbytkem podrobností dozvíme až při oficiální premiéře na ženevském autosalónu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
2.7.2025Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva