Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpina B7: BMW M7 v komfortním provedení
1.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jste jedni z těch, kterým přijde nelogické, že neexistuje BMW M7? Pak přichází vaše chvíle, protože tu máme první oficiální obrázek a informace o nové Alpině B7. Výkon 507 koní a „stovka” za 4,7 s, to už jsou čísla z říše písmena M.
Společnost Alpina jde tak trochu proti proudu. Většina tunerů se dnes účastní neoficiální soutěže o navěšení co největšího počtu pochybných doplňků na karoserii a pomalu a jistě se z nich stává to, pro co máme v češtině pěkný název - z tunerů se stávají tuzeři. Byť se ani Alpina nevyhýbá montáži exteriérových a interiérových doplňků, stále ještě základ jejích úprav spočívá ve vylepšené technice.
Stejně je tomu u čerstvého přírůstku v její nabídce, u modelu Alpina B7 založené na aktuálním BMW řady 7. Už první skica naznačovala, že se designerům Alpiny podařilo využít nabízené možnosti a udělali ze „sedmičky” opravdu sportovně vypadající sedan. A první obrázek, který se dostal na veřejnost, to jen potvrzuje. Decentní přední nárazník v alpinovském stylu, malý spoiler na víku kufru a velká kola v tradičním designu stačily k tomu, aby se před námi objevila sportovně založená limuzína.
Alpina B7 ale samozřejmě nebude zrovna sportovním autem a to ne jen kvůli tomu, že řada 7 z podstaty takovým vozem být nemůže. Alpina se vždy snažila spojit sportovní schopnosti s vysokým jízdním komfortem a i B7 bude jistě hrát na tuto strunu - kombinace velkého sedanu s motorem o vysokém výkonu učiní z běžné sedmičky učiněné superturismo.
A co se tedy událo pod kapotou? Standardní, dvakrát přeplňovaný motor V8 od objemu 4,4l byl vyladěn na výkon 507 koní (je náhodou, že stejný výkon dává V10 z BMW M5/M6?) a jeho maximum točivého momentu dosahuje 700 N.m. To dohromady stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a maximální rychlost 280 km/h. Mimochodem, u Alpiny je pravidlem, že rychlost zobrazená na tachometru přesně odpovídá realitě. Ovšem v případě B7 optimismus v stylu VW není potřeba, i reálná čísla budou více než pěkná.
Posílený motor doprovodí upravený podvozek a brzdový systém. Zatím nemáme informace o rozsahu jejich vylepšení, ty se spolu se zbytkem podrobností dozvíme až při oficiální premiéře na ženevském autosalónu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 3 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 4 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 6 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 7 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva