Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025 | Petr Miler
Zatímco evropské automobilky i v těchto sférách trhu vymýšlí, jak se podrbat levou nohou na pravé lopatce, aby vyhověly normám EU, Američané volí řešení postavená kolem rychlosti. A drtivě vítězí, pokud jde o poměr dynamiky a ceny.
Konstatovali jsme to mnohokrát a nepřestaneme s tím, dokud si místní automobilky nevyndají hlavu z míst, kam světlo nesvítí. Většina z nich bohužel zanevřela na docela elementární snahu jednat maximálně efektivně při přípravě svých nových aut, a to v technickém i ekonomickém smyslu slova. A podle toho jejich novinky vypadají.
Pokud budete chtít postavit auto, které je absolutně nejrychlejší, nebo nabízí relativně nejvíc rychlosti vzhledem ke své ceně, nikdy nedojdete k hybridu. Nikdy. To neznamená, že jej nemůžete nabídnout, protože je to pro některé zajímavé a pro jiné trendy, takže své zákazníky si to najde. Ale neměli byste kolem tohoto řešení stavět celou svou nabídku. To učiníte jen ve chvíli, kdy se snažíte vyjít vstříc nějakým iracionálním netržním požadavkům, do kterých se musíte tak či onak vejít.
Pokud to udělá Toyota coby mainstreamová automobilka, ještě se to dá pochopit, značky jako Lamborghini by ale měly stavět svou nabídku primárně kolem představ klientů či maximální technické efektivity. Přesto dnes Lamborghini nenabízí nic jiného než hybridy, aby vyšlo vstříc zejména mechanismům EU. Zákazníci to zatím berou i proto, že mají pocit, že je to menší zlo, než jaké mohlo přijít, ale pokud tímto směrem nepůjdou všichni, jak dlouho jim bude trvat, než zjistí, že platí nesmyslně mnoho za něco, co vlastně nemají důvod chtít? Dokud budou vznikat auta jako nová Corvette ZR1, je to vážně jen otázka času.
Právě tento stroj se v prvním nezávislém srovnání postavil Lamborghini Revuelto, tedy exotickému hybridnímu supersportu s motorem V12, za který si Lambo v USA účtuje 608 358 USD, tedy skoro 13 milionů Kč. Vedle toho ZR1 stojí jen 173 300 USD, tedy něco přes 3,6 milionu Kč a s maximální orientací na rychlosti je postavena kolem čistě spalovacího motoru V8 s turby. Tahle auta by měla být v jiné dynamické lize. Ale nejsou.
Podívejte se na ono srovnání níže a uvidíte to sami. Konkrétní časy a výsledky nejsou až tak důležité, tady každý chvilku tahá pilku, záleží tedy, který vůz s výkonem přes 1 000 koní lépe odstartuje. To je ale zarážející, neboť Revuelto má pohon 4x4, zatímco ZR1 je zadokolka. I tak je v přímém směru Revueltu dokonale vyrovnaným soupeřem. Na „americkej kýbl” slušné. A není to tak, že jde o poníka pro jeden trik, tohle auto získává jeden okruhový rekord za druhým.
Za Lambo by si lidé vždy připlatili už kvůli auře značky, jistě. Ale aby platili 3,5krát tolik? A to s vidinou, že existuje ještě verze ZR1X sice s podobně kontroverzním, ale pořád kolem výkonu - nikoli emisí - postaveným řešením, které jejich Revuelto dokonce jasně porazí? Tohle je to, co evropské automobilky riskují, pád do irelevance. Po dnešku jim hrozí zase o něco víc.



Lamborghini Revuelto je jistě úctyhodné auto, ale sáhlo po kontroverzním technickém řešení a dynamicky nabízí příliš málo za příliš mnoho. Foto: Lamborghini
Srovnání s Corvette ZR1 to odhaluje v plné nahotě. Foto: Chevrolet
Zdroj: DragTimes@Youtube
Bleskovky
Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
dnesŠpatný den v práci? Tady se někomu „podařilo” možná totálně zničit hypersport za 74 milionů ještě před dodáním zákazníkovi
včeraNejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
28.8.2025
Nejčtenější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
31.7.2025Největší „ležáky” u dealerů: Po těchto autech neštěkne ani pes, na zákazníka v USA si počkají až 1,5 roku!
1.8.2025Škoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
1.8.2025Na severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
1.8.2025„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
1.8.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.30. 17:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.30. 10:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 08.30. 09:26 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.29. 20:44 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.29. 18:48 - řidičBOB
- BMW Divize 08.29. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.29. 14:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.29. 14:24 - pavproch