Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin One-77: známe další technické detaily
16.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Britské automobilce Aston Martin unikly interní informace popisující některé technické aspekty unikátního modelu One-77. Poprvé si tak můžeme udělat konkrétnější představu o způsobu ztvárnění tohoto výjimečného vozu.
Jeho základem je lehké šasi vyrobené z tuhé spleťi uhlíkových vláken. Diky tomu se pohotovostní hmotnost bude pohybovat na solidní hranici 1 500 kg. K relativně nízké hmotnosti dopomohla spolupráce se společností Multimatic (MTC), která se specializuje na výzkum a výrobu karbonových materiálů.
Celé řešení podvozku a zavěšení kol je podle vedení automobilky unikátní. Jeho základem je technologie Dynamic Suspension Spool Valve (DSSV), která sice není zcela nová, ale v One-77 se poprvé dostane do sériové výroby. Díky ní si řidič bude moci zcela neomezeně nastavovat chování tlumičů bez nutnosti jakkoli zasahovat do pevných součástí vozu.
Brzdy (koutouče i samotné třmeny) jsou vyrobeny z karbono-keramických materiálů a jsou upraveny tak, aby přenášely co nejméně tepla k brzdové kapalině.
Dostáváme se k srdci samotného vozu Aston Martin One-77, kterým je motor vycházející z šestilitru V12, jež najdeme pod kapotou modelů DBS, DB9 a nově V12 Vantage. Pro One-77 byla jeho hmotnosti zredukována o 25 %, ovšem objem byl zvětšen na 7,3 l s celkovým výkonem 700 koní. Nízká hmotnost zaručí zrychlení 0-100 km/h okolo 3,5 s a nejvyšší rychlost bude okolo hranice 320 km/h.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha