Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin One-77: specialitka pro vyvolené
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Každá ze značek, které staví své prodeje nejen na kvalitě svých aut, ale také image samotné značky, občas potřebuje udělat něco speciálního. Aston Martin udělal One-77. A že si dal záležet.
Aston Martin si s představením prestižního modelu One-77 dával opravdu na čas. Nepředpokládám ale, že 77 šťastlivců, kteří se stanou majiteli tohoto výjimečného stroje, toho bude litovat. Už jen z popisu konstrukce a pohonné soustavy je zřejmé, že se jedná o auto určené spíše do sbírky než pro běžné použití.
Podle slov Ulricha Beze, šéfa Astonu, se v podobě One-77 snoubí špičkové technologie s ruční prací na vysoké úrovni. Základním prvkem konstrukce je monokok z uhlíkových vláken, který je stejně silný jako lehký. V zájmu zachování co nejnižších neodpružených hmot mají všechna kola dvojité závěsy. Panely karoserie jsou ručně vyráběny z hliníku.
Srdcem tohoto exkluzivního Astonu je motor vycházející z šestilitru V12, který najdeme pod kapotou modelů DBS, DB9 a nově V12 Vantage. Pro One-77 byl jeho objem zvětšen na 7,3 l a přesto váží o 25 % méně. Současně byl převeden na fungování se suchou olejovou vanou, což umožnilo o 100 mm nižší montáž. Další plus pro jízdní vlastnosti.
Celkový výkon této malé elektrárny, přes 700 koní, je přenášen přes zcela nový automat na zadní kola. Jedná se o novou generaci robotizované sekvenční převodovky, která si to po premiéře v One-77 zamíří i do ostatních modelů.
Žádné přesné informace o výkonových parametrech motoru, či samotného auta nebyly zveřejněny. Odhaduje se, že celková hmotnost by neměla přesáhnout 1500 kg, zrychlení 0-100 km/h zabere okolo 3,5 s a maximum rychlosti bude v oblasti nad 200 mph (320 km/h).


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB