Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin ponechá motory V12 ve výrobě, po boku nových V8 od AMG
2.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory teprve 15leté výrobě je dvanáctiválec u britské značky již zavedený. Do důchodu nezamíří, naopak jej čeká další vývoj.
Před nedávnem jsme informovali o největších investicích v historii britské automobilky Aston Martin. Ta nespoléhá pouze na nově uzavřené partnerství s AMG, ale současně vyvíjí novou platformu, která bude podepírat prakticky všechny modely. Při té příležitosti vyvstala otázka, jak tomu bude s dosavadním dvanáctiválcovým motorem. Naznačovali jsme sice, že s největší pravděpodobností zůstane zachován, oficiální potvrzení ovšem chybělo.
Toho jsme právě dočkali, o budoucnost šestilitrové pohonné jednotky vyvinuté u Cosworthu se tak netřeba obávat. Aston Martin tak zůstane jedním z posledních výrobců dvanáctiválců na světě. Ty přitom považuje za součást svých tradic, ačkoliv vůbec poprvé k jejich využití došlo teprve s příchodem nového milénia, kdy se tento motor nastěhoval pod kapoty modelů Vanquish a DB7.
Mluvčí britské automobilky Matthew Clarke ovšem již nespecifikoval, zda bude šestilitr V12 použit ve všech modelových řadách, kdy by poháněl vrcholné verze, nebo zda bude určen jen některým kupátkům a kabrioletům. Jistý je ovšem evoluční vývoj, o kterém jsme se rovněž dříve jen dohadovali. Nejvyšší výkon tedy zjevně naroste nad stávající maximum 573 koní.
























































Vrcholný Aston Martin Vanquish Volante pohání dvanáctiválcový motor o výkonu 573 koní, díky kterému vůz zrychlí na stovku za 4,1 sekundy
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 9 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 11 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva