Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 jako předokolka: i vlajková loď přišla o Quattro
3.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani výkladní skříni technologií Audi se nevyhnula „dequattrizace”. S motorem 3,0 TDI a pohonem předních nabídne A8 nižší spotřebu a nižší cenu.
Leckomu může přijít zvláštní, že ani nejvyšší model automobilky, jež tak obratně ve svém marketingu využívá pohonu všech kol, není koncipován jako ryzí čtyřkolka, ale to zkrátka tak. Model A8 je stále stvořen takovým způsobem, aby fungoval i s pohonem předních kol, a tak není překvapením, že se této varianty nyní dočkal. V nabídce českého zastoupení tato verze zatím chybí, v nabídkách těch zahraničních ale již figuruje a nepochybujeme o tom, že se velmi brzy objeví i u nás.
Po modelu Q5 2,0 TDI FWD jde v krátkém čase již o druhý vůz ingolstadtského výrobce, u něhož bychom Quattro čekali jako standard a přesto se bude nabízet i s pohonem pouze přední osy. Zatímco u Q5 je tato varianta vyhrazena nejslabšímu pohonu 2,0 TDI, u A8 za základ slouží agregát 3,0 TDI, a tak bude s předním pohonem dodáván ten. V tomto případě ale bude naladěný jen 150 kW (204 koní), zatímco s Quattrem dodává vozu až 184 kW (250 koní).
Dynamika tohoto provedení je obstojná, na stovku zrychlí za 8 sekund a jede až 235 km/h. Čím se ale bude chlubit především je spotřeba nafty, která díky zmíněným změnám poklesne v kombinaci na rovných 6 litrů na 100 km jízdy (-0,6 litru oproti Quattru). Odpovídající emise CO2 pak činí 158 g/km (-16 g), což je též jistě výraznou motivací k uvedení tohoto modelu do prodeje.
Výbava vozu zůstává krom chybějícího pohonu obou os nezměněna, cena se ale snížila vcelku znatelně. Zopakujeme raději, že u nás zatím není k mání, na západ od našich hranic je A8 3,0 TDI FWD k dispozici o 5 475 Eur levněji než provedení s Quattrem, což je vcelku znatelných cca 135 tisíc Kč, k dispozici přitom je i v prodloužené verzi Long. Pokud by u nás došlo k obdobnému snížení ceny, pak by A8 3,0 TDI s předním pohonem vyšla v základu na méně než 1,8 milionu Kč včetně DPH. Jakmile česká cena bude k dispozici, jistě ji do tohoto článku doplníme.



Na Audi A8 3,0 TDI FWD nenajdete po Quattru ani památky...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    