Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.
Jeli, jeli, nedojeli. Tak bychom mohli uzavřít svého času věrohodné zvěsti o tom, že Audi přiveze na autosalon v Šanghaji produkční verzi loňského konceptu A8 Hybrid. Zjevně se tak nestalo a vlastně to není až tak nepochopitelné - na méně zregulovaném (jaký paradox...) trhu komunistické Číny nehrají hybridní vozy pro budoucnost zatím žádnou roli a další velký evropský autosalon ve Frankfurtu se letos odehrává v domovské zemi ingolstadtské automobilky. A tam se vždy sluší předvést se s maximem novinek.
Audi si tedy nechalo veřejnou premiéru sériové A8 Hybrid do Frankfurtu, o čemž již bez nejmenších pochyb svědčí čerstvé oficiální odhalení vozu. Ačkoli z produkční do sériové podoby převádí již více než rok starý koncept, vůz se v souladu s původními očekáváními příliš nezměnil a zákazníkům bude nabídnut prakticky ve stejné podobě, v níž kdysi představila jeho studie. Co to přesně znamená?
Jak můžete sami zjistit prostým porovnáním nových fotek sériové verze s obrázky někdejší studie, na pohled jsou jiná snad jen menší kola, která se svými 18" nahradila poněkud hypertrofované 21" disky. Zároveň je třeba dodat, že oba designy kol jsou si i přes rozdílné rozměry velmi podobné, a tak vlastně ani tento rozdíl úplně nepraští do očí. Označení na zádi, specifická barva karoserie Arctic Silver a drobné odlišnosti v interiéru pak zůstávají stejné a nestojí ani za podrobnější rozbor.
Jestliže změny vzhledu jsou minimální, pak pod kapotou nejsou vůbec žádné. O pohon se tedy stará v prvé řadě benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní), který ale v tomto případě není na A8 sám, když si čas od času nechá vypomoci elektromotorem o maximální výkonu 40 kW (54 koní). Výkon celé soustavy pak činí nejvíce 180 kW (240 koní), jak ale bude jasné z dále zmíněného, k dispozici bude pouze krátkodobě.
Určujícím v tomto případě přitom není ani tak umístění elektromotoru v místech, kde se u konvenční A8 nachází hydrodynamický měnič momentu (tedy mezi osmistupňovým automatem Tiptronic a spalovacím motorem), ale kapacita li-ion akumulátorů. Tu výrobce přímo nezmínil, uvedl ale, že „baterky” umístěné v zavazadlovém prostoru váží 36,7 kilogramu, což vzhledem k použité technice naznačuje jejich energetickou kapacitu okolo 3 kWh. A to věru není mnoho - pár výraznějších akcelerací, a máte po akumulátorech.
Svědčí o tom ostatně i rozsah schopnosti vozu pracovat pouze na elektrický pohon - že na něj (v tu chvíli podle všeho jen s pohonem předních kol) může jet maximálně 100 km/h není vzhledem k výkonu motoru nic překvapivého, ale dojezd pouze tři kilometry při udržování konstantní rychlosti 60 km/h přinejmenším nepotěší.
Vůz pracuje celkem ve třech režimech jízdy podle volby řidiče. Ten pojmenovaný EV znamená podle očekávání jízdu pouze na elektromotor (dokud máte k dispozici alespoň trochu „šťávy”), význam módů D a S si zřejmě domyslíte sami. Co bude znamenat v tomto případě jízda v režimu „Sport” si ani netroufáme příliš odhadovat, vodítkem by ale mohlo být, že automobilka v případě A8 Hybrid slibuje zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. To nezní na velkou limuzínu úplně marně, otázkou ovšem je, jak dlouho je vůz s to takto sloužit. Nesporným vítězem ale bude u čerpacích stanic, kde by měl osvědčit svou schopnost urazit stokilometrovou vzdálenost v průměru za 6,4 litru benzinu resp. 148 gramů CO2 na kilometr.
Jak jsme již zmínili, vůz zažije svou premiéru v září ve Frankfurtu, možná by se ale měl ukázat primárně americkým zákazníkům. Ti by mohli tento druh pohonu alespoň trochu ocenit jakožto dostupnou alternativu naftového šestiválce, proti kterému je hybrid - zdá se - přímo postaven. Od evropských zákazníků bychom si tolik nadšení neslibovali, choutky méně náročných jedinců dnes se srovnatelnými výsledky uspokojuje verze 3,0 TDI.
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 1 - Audi A8 Hybrid produkcni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 2 - Audi A8 Hybrid produkcni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 3 - Audi A8 Hybrid produkcni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 4 - Audi A8 Hybrid produkcni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 5 - Audi A8 Hybrid produkcni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 6 - Audi A8 Hybrid produkcni 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 7 - Audi A8 Hybrid produkcni 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 8 - Audi A8 Hybrid produkcni 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 9 - Audi A8 Hybrid produkcni 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 10 - Audi A8 Hybrid produkcni 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 11 - Audi A8 Hybrid produkcni 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 12 - Audi A8 Hybrid produkcni 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 13 - Audi A8 Hybrid produkcni 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 14 - Audi A8 Hybrid produkcni 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 15 - Audi A8 Hybrid produkcni 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 16 - Audi A8 Hybrid produkcni 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 17 - Audi A8 Hybrid produkcni 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 18 - Audi A8 Hybrid produkcni 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 19 - Audi A8 Hybrid produkcni 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 20 - Audi A8 Hybrid produkcni 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 21 - Audi A8 Hybrid produkcni 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Sériové Audi A8 Hybrid připravené pro modelový rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 45 minutamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha