Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?

Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?

24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.

Jeli, jeli, nedojeli. Tak bychom mohli uzavřít svého času věrohodné zvěsti o tom, že Audi přiveze na autosalon v Šanghaji produkční verzi loňského konceptu A8 Hybrid. Zjevně se tak nestalo a vlastně to není až tak nepochopitelné - na méně zregulovaném (jaký paradox...) trhu komunistické Číny nehrají hybridní vozy pro budoucnost zatím žádnou roli a další velký evropský autosalon ve Frankfurtu se letos odehrává v domovské zemi ingolstadtské automobilky. A tam se vždy sluší předvést se s maximem novinek.

Audi si tedy nechalo veřejnou premiéru sériové A8 Hybrid do Frankfurtu, o čemž již bez nejmenších pochyb svědčí čerstvé oficiální odhalení vozu. Ačkoli z produkční do sériové podoby převádí již více než rok starý koncept, vůz se v souladu s původními očekáváními příliš nezměnil a zákazníkům bude nabídnut prakticky ve stejné podobě, v níž kdysi představila jeho studie. Co to přesně znamená?

Jak můžete sami zjistit prostým porovnáním nových fotek sériové verze s obrázky někdejší studie, na pohled jsou jiná snad jen menší kola, která se svými 18" nahradila poněkud hypertrofované 21" disky. Zároveň je třeba dodat, že oba designy kol jsou si i přes rozdílné rozměry velmi podobné, a tak vlastně ani tento rozdíl úplně nepraští do očí. Označení na zádi, specifická barva karoserie Arctic Silver a drobné odlišnosti v interiéru pak zůstávají stejné a nestojí ani za podrobnější rozbor.

Jestliže změny vzhledu jsou minimální, pak pod kapotou nejsou vůbec žádné. O pohon se tedy stará v prvé řadě benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní), který ale v tomto případě není na A8 sám, když si čas od času nechá vypomoci elektromotorem o maximální výkonu 40 kW (54 koní). Výkon celé soustavy pak činí nejvíce 180 kW (240 koní), jak ale bude jasné z dále zmíněného, k dispozici bude pouze krátkodobě.

Určujícím v tomto případě přitom není ani tak umístění elektromotoru v místech, kde se u konvenční A8 nachází hydrodynamický měnič momentu (tedy mezi osmistupňovým automatem Tiptronic a spalovacím motorem), ale kapacita li-ion akumulátorů. Tu výrobce přímo nezmínil, uvedl ale, že „baterky” umístěné v zavazadlovém prostoru váží 36,7 kilogramu, což vzhledem k použité technice naznačuje jejich energetickou kapacitu okolo 3 kWh. A to věru není mnoho - pár výraznějších akcelerací, a máte po akumulátorech.

Svědčí o tom ostatně i rozsah schopnosti vozu pracovat pouze na elektrický pohon - že na něj (v tu chvíli podle všeho jen s pohonem předních kol) může jet maximálně 100 km/h není vzhledem k výkonu motoru nic překvapivého, ale dojezd pouze tři kilometry při udržování konstantní rychlosti 60 km/h přinejmenším nepotěší.

Vůz pracuje celkem ve třech režimech jízdy podle volby řidiče. Ten pojmenovaný EV znamená podle očekávání jízdu pouze na elektromotor (dokud máte k dispozici alespoň trochu „šťávy”), význam módů D a S si zřejmě domyslíte sami. Co bude znamenat v tomto případě jízda v režimu „Sport” si ani netroufáme příliš odhadovat, vodítkem by ale mohlo být, že automobilka v případě A8 Hybrid slibuje zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. To nezní na velkou limuzínu úplně marně, otázkou ovšem je, jak dlouho je vůz s to takto sloužit. Nesporným vítězem ale bude u čerpacích stanic, kde by měl osvědčit svou schopnost urazit stokilometrovou vzdálenost v průměru za 6,4 litru benzinu resp. 148 gramů CO2 na kilometr.

Jak jsme již zmínili, vůz zažije svou premiéru v září ve Frankfurtu, možná by se ale měl ukázat primárně americkým zákazníkům. Ti by mohli tento druh pohonu alespoň trochu ocenit jakožto dostupnou alternativu naftového šestiválce, proti kterému je hybrid - zdá se - přímo postaven. Od evropských zákazníků bychom si tolik nadšení neslibovali, choutky méně náročných jedinců dnes se srovnatelnými výsledky uspokojuje verze 3,0 TDI.


Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 1 - Audi A8 Hybrid produkcni 01Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 2 - Audi A8 Hybrid produkcni 02Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 3 - Audi A8 Hybrid produkcni 03Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 4 - Audi A8 Hybrid produkcni 04Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 5 - Audi A8 Hybrid produkcni 05Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 6 - Audi A8 Hybrid produkcni 06Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 7 - Audi A8 Hybrid produkcni 07Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 8 - Audi A8 Hybrid produkcni 08Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 9 - Audi A8 Hybrid produkcni 09Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 10 - Audi A8 Hybrid produkcni 10Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 11 - Audi A8 Hybrid produkcni 11Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 12 - Audi A8 Hybrid produkcni 12Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 13 - Audi A8 Hybrid produkcni 13Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 14 - Audi A8 Hybrid produkcni 14Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 15 - Audi A8 Hybrid produkcni 15Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 16 - Audi A8 Hybrid produkcni 16Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 17 - Audi A8 Hybrid produkcni 17Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 18 - Audi A8 Hybrid produkcni 18Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 19 - Audi A8 Hybrid produkcni 19Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 20 - Audi A8 Hybrid produkcni 20Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 21 - Audi A8 Hybrid produkcni 21
Sériové Audi A8 Hybrid připravené pro modelový rok 2012

Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 22 - Audi A8 Hybrid koncept 01Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 23 - Audi A8 Hybrid koncept 02Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 24 - Audi A8 Hybrid koncept 03Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 25 - Audi A8 Hybrid koncept 04Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 26 - Audi A8 Hybrid koncept 05Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 27 - Audi A8 Hybrid koncept 06Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 28 - Audi A8 Hybrid koncept 07Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 29 - Audi A8 Hybrid koncept 08Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 30 - Audi A8 Hybrid koncept 09Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 31 - Audi A8 Hybrid koncept 10Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 32 - Audi A8 Hybrid koncept 11Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 33 - Audi A8 Hybrid koncept 12Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 34 - Audi A8 Hybrid koncept 13Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 35 - Audi A8 Hybrid koncept 14Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 36 - Audi A8 Hybrid koncept 15Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 37 - Audi A8 Hybrid koncept 16Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 38 - Audi A8 Hybrid koncept 17Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 39 - Audi A8 Hybrid koncept 18
Koncept A8 Hybrid z roku 2010

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše