Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?

Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?

24.8.2011 | Petr Miler | 4 příspěvky

Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.

Jeli, jeli, nedojeli. Tak bychom mohli uzavřít svého času věrohodné zvěsti o tom, že Audi přiveze na autosalon v Šanghaji produkční verzi loňského konceptu A8 Hybrid. Zjevně se tak nestalo a vlastně to není až tak nepochopitelné - na méně zregulovaném (jaký paradox...) trhu komunistické Číny nehrají hybridní vozy pro budoucnost zatím žádnou roli a další velký evropský autosalon ve Frankfurtu se letos odehrává v domovské zemi ingolstadtské automobilky. A tam se vždy sluší předvést se s maximem novinek.

Audi si tedy nechalo veřejnou premiéru sériové A8 Hybrid do Frankfurtu, o čemž již bez nejmenších pochyb svědčí čerstvé oficiální odhalení vozu. Ačkoli z produkční do sériové podoby převádí již více než rok starý koncept, vůz se v souladu s původními očekáváními příliš nezměnil a zákazníkům bude nabídnut prakticky ve stejné podobě, v níž kdysi představila jeho studie. Co to přesně znamená?

Jak můžete sami zjistit prostým porovnáním nových fotek sériové verze s obrázky někdejší studie, na pohled jsou jiná snad jen menší kola, která se svými 18" nahradila poněkud hypertrofované 21" disky. Zároveň je třeba dodat, že oba designy kol jsou si i přes rozdílné rozměry velmi podobné, a tak vlastně ani tento rozdíl úplně nepraští do očí. Označení na zádi, specifická barva karoserie Arctic Silver a drobné odlišnosti v interiéru pak zůstávají stejné a nestojí ani za podrobnější rozbor.

Jestliže změny vzhledu jsou minimální, pak pod kapotou nejsou vůbec žádné. O pohon se tedy stará v prvé řadě benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní), který ale v tomto případě není na A8 sám, když si čas od času nechá vypomoci elektromotorem o maximální výkonu 40 kW (54 koní). Výkon celé soustavy pak činí nejvíce 180 kW (240 koní), jak ale bude jasné z dále zmíněného, k dispozici bude pouze krátkodobě.

Určujícím v tomto případě přitom není ani tak umístění elektromotoru v místech, kde se u konvenční A8 nachází hydrodynamický měnič momentu (tedy mezi osmistupňovým automatem Tiptronic a spalovacím motorem), ale kapacita li-ion akumulátorů. Tu výrobce přímo nezmínil, uvedl ale, že „baterky” umístěné v zavazadlovém prostoru váží 36,7 kilogramu, což vzhledem k použité technice naznačuje jejich energetickou kapacitu okolo 3 kWh. A to věru není mnoho - pár výraznějších akcelerací, a máte po akumulátorech.

Svědčí o tom ostatně i rozsah schopnosti vozu pracovat pouze na elektrický pohon - že na něj (v tu chvíli podle všeho jen s pohonem předních kol) může jet maximálně 100 km/h není vzhledem k výkonu motoru nic překvapivého, ale dojezd pouze tři kilometry při udržování konstantní rychlosti 60 km/h přinejmenším nepotěší.

Vůz pracuje celkem ve třech režimech jízdy podle volby řidiče. Ten pojmenovaný EV znamená podle očekávání jízdu pouze na elektromotor (dokud máte k dispozici alespoň trochu „šťávy”), význam módů D a S si zřejmě domyslíte sami. Co bude znamenat v tomto případě jízda v režimu „Sport” si ani netroufáme příliš odhadovat, vodítkem by ale mohlo být, že automobilka v případě A8 Hybrid slibuje zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. To nezní na velkou limuzínu úplně marně, otázkou ovšem je, jak dlouho je vůz s to takto sloužit. Nesporným vítězem ale bude u čerpacích stanic, kde by měl osvědčit svou schopnost urazit stokilometrovou vzdálenost v průměru za 6,4 litru benzinu resp. 148 gramů CO2 na kilometr.

Jak jsme již zmínili, vůz zažije svou premiéru v září ve Frankfurtu, možná by se ale měl ukázat primárně americkým zákazníkům. Ti by mohli tento druh pohonu alespoň trochu ocenit jakožto dostupnou alternativu naftového šestiválce, proti kterému je hybrid - zdá se - přímo postaven. Od evropských zákazníků bychom si tolik nadšení neslibovali, choutky méně náročných jedinců dnes se srovnatelnými výsledky uspokojuje verze 3,0 TDI.


Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 1 - Audi A8 Hybrid produkcni 01Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 2 - Audi A8 Hybrid produkcni 02Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 3 - Audi A8 Hybrid produkcni 03Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 4 - Audi A8 Hybrid produkcni 04Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 5 - Audi A8 Hybrid produkcni 05Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 6 - Audi A8 Hybrid produkcni 06Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 7 - Audi A8 Hybrid produkcni 07Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 8 - Audi A8 Hybrid produkcni 08Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 9 - Audi A8 Hybrid produkcni 09Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 10 - Audi A8 Hybrid produkcni 10Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 11 - Audi A8 Hybrid produkcni 11Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 12 - Audi A8 Hybrid produkcni 12Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 13 - Audi A8 Hybrid produkcni 13Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 14 - Audi A8 Hybrid produkcni 14Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 15 - Audi A8 Hybrid produkcni 15Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 16 - Audi A8 Hybrid produkcni 16Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 17 - Audi A8 Hybrid produkcni 17Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 18 - Audi A8 Hybrid produkcni 18Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 19 - Audi A8 Hybrid produkcni 19Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 20 - Audi A8 Hybrid produkcni 20Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 21 - Audi A8 Hybrid produkcni 21
Sériové Audi A8 Hybrid připravené pro modelový rok 2012

Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 22 - Audi A8 Hybrid koncept 01Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 23 - Audi A8 Hybrid koncept 02Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 24 - Audi A8 Hybrid koncept 03Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 25 - Audi A8 Hybrid koncept 04Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 26 - Audi A8 Hybrid koncept 05Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 27 - Audi A8 Hybrid koncept 06Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 28 - Audi A8 Hybrid koncept 07Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 29 - Audi A8 Hybrid koncept 08Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 30 - Audi A8 Hybrid koncept 09Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 31 - Audi A8 Hybrid koncept 10Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 32 - Audi A8 Hybrid koncept 11Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 33 - Audi A8 Hybrid koncept 12Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 34 - Audi A8 Hybrid koncept 13Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 35 - Audi A8 Hybrid koncept 14Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 36 - Audi A8 Hybrid koncept 15Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 37 - Audi A8 Hybrid koncept 16Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 38 - Audi A8 Hybrid koncept 17Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8? - 39 - Audi A8 Hybrid koncept 18
Koncept A8 Hybrid z roku 2010

Petr Miler

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše