Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje

Audi nás již loni v Ženevě nechalo okusit studii hybridní A8. Letos v Šanghaji bychom měli poprvé spatřit její produkční verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje

5.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi nás již loni v Ženevě nechalo okusit studii hybridní A8. Letos v Šanghaji bychom měli poprvé spatřit její produkční verzi.

Není to vlastně žádné velké překvapení, neboť Audi již při loňském odhalení konceptu A8 Hybrid avizovalo, že by se vůz měl dostat do výroby během letošního roku. Pokud naše zdroje nelžou, bude na blížícím se autosalonu v Šanghaji k vidění vedle nám již známé nové A6 a ostré RS3 k vidění také produkční A8 s hybridním pohonem pod kapotou. Na trhu by se měla objevit ve výchozím provedení ještě letos, s prodlouženou karoserií pak příští rok.

Vzhledem k tomu, že o hybridní A8 u nás dosud nepadla zmínka, dodejme, že vůz se coby koncept vyznačoval použitím benzinového motoru 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní) a točivým momentem nejvýše 350 Nm v kombinaci s elektromotorem o nejvyšším výkonu 33 kW (45 koní). Na rozdíl od nejnovějšího konceptu A5 e-tron Quattro má hybridní A8 uloženy oba motory vpředu a pohon všech kol obstarává klasický rozvod s kardanem a diferenciálem.

Kombinovaný výkon resp. točivý moment soustavy je nejvýše 180 kW (245 koní) a 480 Nm a v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou postačí A8 ke zrychlení na stovku za 7,6 sekundy a dosažení maximální rychlosti 235 km/h. Mnohem zajímavějším číslem je ovšem kombinovaná normovaná spotřeba 6,2 litru benzinu na 100 km jízdy.

Vůz dále pracuje se sadou Li-ion baterií zabírajících 110 litrů zavazadlového prostoru. Jejich přesná kapacita je neznámá, nic velkého ale nečekejme - na plně nabité akumulátory ujede vůz výlučně s použitím elektromotoru maximálně dva kilometry rychlostí do 65 km/h.

Uvidíme, s čím novým přijde sériové provedení. Žádné velké technické ani vizuální změny ale neočekáváme.


Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 1 - Audi A8 Hybrid koncept 01Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 2 - Audi A8 Hybrid koncept 02Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 3 - Audi A8 Hybrid koncept 03Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 4 - Audi A8 Hybrid koncept 04Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 5 - Audi A8 Hybrid koncept 05Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 6 - Audi A8 Hybrid koncept 06Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 7 - Audi A8 Hybrid koncept 07Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 8 - Audi A8 Hybrid koncept 08Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 9 - Audi A8 Hybrid koncept 09Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 10 - Audi A8 Hybrid koncept 10Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 11 - Audi A8 Hybrid koncept 11Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 12 - Audi A8 Hybrid koncept 12Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 13 - Audi A8 Hybrid koncept 13Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 14 - Audi A8 Hybrid koncept 14Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 15 - Audi A8 Hybrid koncept 15Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 16 - Audi A8 Hybrid koncept 16Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 17 - Audi A8 Hybrid koncept 17Audi A8 Hybrid: sériové provedení míří do Šanghaje - 18 - Audi A8 Hybrid koncept 18
Audi A8 Hybrid v podobě loňské studie představené na ženevském autosalonu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.