Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi chce v roce 2020 prodat 2 miliony aut. Komu?
27.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Prakticky všechny současné automobilky oznamují své velké plány pro následující léta - některé chtějí růst o 50 procent, jiné ještě více. Audi se zařadilo mezi ně, své prodeje chce během následujících osmi let téměř zdvojnásobit.
Většina automobilek přečkala nedávná hubenější léta bez větší újmy a nyní hýří sebevědomím. Již několikrát jsme letos mohli slyšet, jak ta či ona firma plánuje v následujících letech zvýšit své prodeje a to až neuvěřitelně výrazným způsobem. Například Ford nedávno informoval o tom, že chce zvýšit prodeje aut o 50 procent během pěti let, což by u jedné z největších automobilek světa znamenalo navýšení prodejů o několik milionů aut za rok. A s podobným prohlášením nyní přispěchalo i Audi.
Její šéf Rupert Stadler zveřejnil tzv. Strategii 2020, podle níž má firma již za osm let prodávat 2 miliony aut ročně. Oproti současnému stavu je to výrazné navýšení - loni Audi „udalo” na trhu 1,2 milionu vozů. Automobilka toho chce podle svých vlastních slov dosáhnout díky inovacím, vysoké kvalitě, úrovní služeb zákazníkům a pohonným jednotkám ohleduplným k životnímu prostředí. Tato proklamace ale zní poněkud „marketingově”, dle událostí posledních let to vypadá spíše tak, že růstu bude dosaženo skrze rozšiřování modelových řad. Však si vzpomeňte, kolik modelů Audi prodávalo před 10 nebo 15 lety a kolik jich prodává dnes. A nepochybujte o tom, že šíře modelové nabídky bude dále růst.
Audi chce mj. v počtu prodaných aut předehnat své německé konkurenty (BMW a Mercedes-Benz) a uspět hlavně na rozvíjejících se trzích. Nechceme tvrdit, že plány firmy jsou nereálné, je ale jasné, že avizovaných zvýšení prodejů nebudou moci dosáhnout všichni, kteří o tom nyní hovoří. Prodeje aut v Evropě stagnují, v USA není situace o mnoho lepší, čínský trh již roste jen o jednotky procent a Rusko, Indie nebo Brazílie „nespolykají” 10 milionů nových aut za rok, které by byly potřeba jen pro uspokojení plánů Fordu, Volkswagenu, Audi a pár dalších značek.
Je tedy jasné, že uspějí jen někteří. Bude to zrovna Audi? Můžete si sami zkusit „tipnout” v diskuzi pod článkem.
Jednou z opor růstu Audi v následujících letech bude nové kompaktní SUV Q3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 10 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
včera - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 22:12 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka