Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi prolomilo hranici, nechává pracovat roboty s lidmi. Vzpoura strojů prý nehrozí
4.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Robotizace výroby automobilů není ničím novým, dosud si ale museli lidé a roboti všímat „každý svého”. Teď u Audi pracují společně.
O Soudném dni se v souvislosti s roboty mluví již od roku 1984. V té době nás totiž režisér James Cameron obdařil prvním dílem dnes již legendárního Terminátora. Dle filmové fikce se přitom stroje měly vzbouřit 29. srpna 1997, tedy takřka na den přesně před dvaceti lety. Že se to nestalo, nemusíme dodávat - robotizace všeho myslitelného sice za poslední dekády ušla pořádný kus cesty, náznaky umělé inteligenci stále ještě máme pod kontrolou.
I díky tomu se Audi rozhodlo v automobilové sektoru k dosud bezprecedentnímu kroku a v továrně v Ingolstadtu odstranilo bariéry, které od sebe dosud dělily lidské pracovníky a roboty. Důvodem k tomuto oddělení byla pochopitelně bezpečnostní rizika, ta ale značka se čtyřmi kruhy ve znaku zjevně vyřešila. A nebo si to aspoň myslí.
Bez obav ze scénářů podobným Skynetu Audi říká, že robotické paže jsou vybaveny senzory, které člověka zvládají detekovat a při jakékoliv hrozbě kontaktu s ním prováděnou operaci přeruší. Zároveň je aktivováno i červené světlo, které ostatní upozorní na možné nebezpečí.
Možnosti „fyzické spolupráce” robota a člověka jsou zatím omezené - týkajíc se třeba montáže příplatkové karbonové střechy na model RS5. Člověk přitom na otočný stůl položí samotnou střechu, na níž pak následně robot aplikuje ideální množství lepidla. Poté se již opět práce chopí zaměstnanec, který střechu připevní na vůz.
Na první pohled tedy nejde o nic světoborného, robot je navíc pod dozorem dalšího lidského zaměstnance a provádí jen minoritní činnost. Podle Audi je to ale jen začátek cesty ke zvýšení efektivity výroby, tedy snížení nákladů urychlením prováděných činností. Podobné novinky navíc nevyžadují změny na zbytku montážní linky. Zdá se tedy, že zde máme jen samá pozitiva. To si ale lidstvo před oním Soudným dnem myslelo též...
Audi vůbec poprvé spárovalo lidské dělníky s roboty...
...vzpoury strojů a Soudného dne jako v Terminátorovi se ale prý bát nemusíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB