Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní

Naftový čtyřválec v nabídce Q5 pochopitelně není ničím novým, brzy si ale i u nás budete moci pořídit jeho novou generaci s o něco vyšším výkonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní

1.6.2013 | Petr Miler | 1 příspěvek

Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftový čtyřválec v nabídce Q5 pochopitelně není ničím novým, brzy si ale i u nás budete moci pořídit jeho novou generaci s o něco vyšším výkonem.

Není tomu tak dávno, co Audi Q5 prošlo faceliftem a jeho nabídka se dočkala nového vrcholu v podobě verze SQ5 TDI. Dalo by se tak očekávat, že automobilka nechá chvíli Q5 na pokoji, její úmysly jsou ale evidentně jiné. Letos se rozhodla vylepšit druhý konec nabídky a vyměnit pohonnou jednotku nejslabšího provedení 2,0 TDI.

To dosud používalo dobře známý agregát tohoto jména s výkonem 105 kW (143 koní), jeho časům ale u koncernu VW už odzvonilo. Audi musí udržovat svůj „náskok díky technice”, a tak tuto starší jednotku vyměnilo za novou z řady EA 288, kterou jsme mohli vyzkoušet v některých koncernových novinkách jako Octavia III nebo druhořadě také v Leonu SC. Její výkon činí v základu až 110 kW (150 koní) a přesně s tím může od této chvíle počítat i Q5.

Jak moc to promění její praktický jízdní projev snad někdy poznáme na vlastní kůži, technická data se ale změnila minimálně. Auto nyní s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol akceleruje na stovku za 10,9 sekundy a rozjede se až na 192 km/h. K dispozici je také provedení s pohonem všech kol Quattro, které zrychlení na stovku mírně vylepší (10,8 s), maximálku pro změnu o něco zhorší (190 km/h). Kombinovaná spotřeba zůstává u předokolky 5,3 l/100 km, u čtyřkolky 5,9 l/100 km - automatická převodovka není ani u jedné verze k dispozici.

V ceníku českého zastoupení Audi zatím inovovaný základ nenajdete, v tom německém ale už figuruje a je jistě jen otázkou času, než se objeví i u nás. Mírné posílení motoru nenabízí čtyři kruhy zdarma, ceny jednotlivých provedení v závislosti na výbavě zvýšila tato změna v průměru o 500 Eur. České ceny Q5 s novějším 2,0 TDI si tak zřejmě domyslíte i bez našich počtů...


Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 1 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 01Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 2 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 06Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 3 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 07Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 4 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 09Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 5 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 02Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 6 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 03Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 7 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 42Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 8 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 41Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 9 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 43Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 10 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 46Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 11 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 47Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 12 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 49
Vzhledu Q5 se letošní modernizace nedotkla, vyměnila pouze základní motor

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.