Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní

Naftový čtyřválec v nabídce Q5 pochopitelně není ničím novým, brzy si ale i u nás budete moci pořídit jeho novou generaci s o něco vyšším výkonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní

1.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftový čtyřválec v nabídce Q5 pochopitelně není ničím novým, brzy si ale i u nás budete moci pořídit jeho novou generaci s o něco vyšším výkonem.

Není tomu tak dávno, co Audi Q5 prošlo faceliftem a jeho nabídka se dočkala nového vrcholu v podobě verze SQ5 TDI. Dalo by se tak očekávat, že automobilka nechá chvíli Q5 na pokoji, její úmysly jsou ale evidentně jiné. Letos se rozhodla vylepšit druhý konec nabídky a vyměnit pohonnou jednotku nejslabšího provedení 2,0 TDI.

To dosud používalo dobře známý agregát tohoto jména s výkonem 105 kW (143 koní), jeho časům ale u koncernu VW už odzvonilo. Audi musí udržovat svůj „náskok díky technice”, a tak tuto starší jednotku vyměnilo za novou z řady EA 288, kterou jsme mohli vyzkoušet v některých koncernových novinkách jako Octavia III nebo druhořadě také v Leonu SC. Její výkon činí v základu až 110 kW (150 koní) a přesně s tím může od této chvíle počítat i Q5.

Jak moc to promění její praktický jízdní projev snad někdy poznáme na vlastní kůži, technická data se ale změnila minimálně. Auto nyní s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol akceleruje na stovku za 10,9 sekundy a rozjede se až na 192 km/h. K dispozici je také provedení s pohonem všech kol Quattro, které zrychlení na stovku mírně vylepší (10,8 s), maximálku pro změnu o něco zhorší (190 km/h). Kombinovaná spotřeba zůstává u předokolky 5,3 l/100 km, u čtyřkolky 5,9 l/100 km - automatická převodovka není ani u jedné verze k dispozici.

V ceníku českého zastoupení Audi zatím inovovaný základ nenajdete, v tom německém ale už figuruje a je jistě jen otázkou času, než se objeví i u nás. Mírné posílení motoru nenabízí čtyři kruhy zdarma, ceny jednotlivých provedení v závislosti na výbavě zvýšila tato změna v průměru o 500 Eur. České ceny Q5 s novějším 2,0 TDI si tak zřejmě domyslíte i bez našich počtů...


Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 1 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 01Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 2 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 06Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 3 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 07Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 4 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 09Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 5 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 02Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 6 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 03Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 7 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 42Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 8 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 41Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 9 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 43Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 10 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 46Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 11 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 47Audi Q5 2,0 TDI 2013: nejmenší diesel přepřahá na 150 koní - 12 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 49
Vzhledu Q5 se letošní modernizace nedotkla, vyměnila pouze základní motor

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše