Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q5 2,0 TDI FWD: SUV od Audi poprvé jen jako předokolka
27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
I tak tradiční výrobce automobilů s pohonem obou náprav jako je Audi bude nucen přizpůsobovat svou obvyklou techniku. V tomto případě navíc ve voze, který byl od počátku baštou systému Quattro.
Dnešní dobu si budeme pamatovat nejen jako éru, která těžce dopadla na auta v podobě drastického snižování spotřeby schovávaného za emise a placení pokut těmi, kdo se nepřizpůsobí okamžitě, ale také jako období ústupu automobilek od svých tradičních hodnot. Těm totiž někdy nic jiného ani nezbývá, pokud nechtějí pod tlakem legislativy Evropské komise zvyšovat ceny svých výrobků nebo alespoň zvyšovat o moc.
Jedním z příkladů je třeba také Audi a její SUV Q5. Když byl tento model před pár lety uveden na trh, nesla každá jeho verze bez ohledu na motorizaci štítek quattro a Ingolstadt tento fakt hrdě zdůrazňoval. Model Q5 byl postaven na platformě MLB, kterou má společnou s typovými řadami A4 a A5 a je tudíž vybaven podélně uloženým motorem a ve svém případě také plnohodnotným mezinápravovým diferenciálem a permanentním pohonem všech kol.
Teď se vše bez pompy mění a Audi nově uvádí na trh Q5 odlehčenou o dva diferenciály a kardan a tedy výlučně s pohonem předních kol. Prozatím se tato změna dotkla pouze jediného motoru 2,0 TDI s výkonem 143 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Takto vybavený vůz je schopen akcelerovat na 100 km/h za rovných 11 sekund a jezdí maximální rychlostí 192 km/h. Audi uvádí průměrnou spotřebu 5,7 litru, což je o 0,8 litru méně, než ekvivalent s pohonem všech kol. Emise CO2 novinky se přesto nedostaly pod EU stanovenou hranici 130 g/km, ale protože průměrné emise celého portfolia budou patrně vyšší než 149 g/km, v konečném důsledku bude celkové číslo snižovat.
Má to i nějaké další výhody? Kromě redukce hmotnosti se snížila cena. Audi Q5 2,0 TDI quattro se šestistupňovým manuálem stojí 983 900 Kč, ta samá motorizace ale v provedení označeném jako FWD o 67 700 Kč méně (916 200,-).






Crossover nebo též kompaktní SUV značky Audi bez pohonu všech kol? Dosud nemyslitelné...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 8 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB