Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q7 3,0 TDI ultra: nová úsporná verze chce s 218 koňmi jezdit za 5,5 litru
4.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další verze nové Q7 má zejména poladěné pohonné ústrojí. I s nižším výkonem však zvládne stovku za 7,1 sekundy a maximálku 216 km/h.
Druhou generaci Audi Q7 bylo dosud možné objednávat pouze ve dvou variantách. Ta levnější počítala s třílitrovým turbodieselem, který produkoval 272 koní, stávající vrchol pak byl osazen šestiválcem benzinovým naladěným na 333 koní. Německá automobilka ovšem nově nabídku rozšířila o provedení 3,0 TDI ultra, které se pyšní zejména nízkou spotřebou. Mimo to poklesla také pořizovací cena této varianty.
Než se k samotné částce dostaneme, posvítíme si podrobněji na rozdíly mezi verzí ultra a běžným Audi Q7. Jak přitom naznačuje jediná dostupná fotografie, zvenčí těch změn mnoho nebude. Odlišná jsou pouze kola, v jejichž případě se počítá s desetipaprskovými litými ráfky, zatímco ostatní dvě nabízené verze mají ve vínku disky kované a pětipaprskové. Osmnácipalcový rozměr je ale zachován ve všech případech.
Více modifikací se odehrálo v motorovém prostoru, kde sice i nadále najdeme třílitrový turbodiesel, ovšem naladěný na 218 koní. Kromě toho dostala pohonná jednotka také jinou řídicí jednotku, vodní pumpu, olejový chladič a upraven byl i spalovací proces. Výsledkem všech těchto změn by měl být pokles průměrné spotřeby z 5,7 l/100 km na 5,5 litru. Emise CO2 pak klesy ze 149 gramů na kilometr na 144 g/km.
V porovnání s předchozí generací Q7 je nová verze ultra úspornější o 28 procent, i přesto by ovšem měla zvládat zrychlení z klidu na stovku za 7,1 sekundy a nejvyšší rychlost 216 km/h. Na českém trhu vás přitom bude stát 1 579 900 Kč, tedy o 120 tisíc korun méně než výkonnější dieselové provedení. Počkat si ovšem na novinku budete muset až do dubna příštího roku, jak naznačuje oficiální ceník (PDF 322 kB).


Audi Q7 3,0 TDI ultra dostane do vínku pouze odlišná litá kola...
...jinak se zvenčí od standardních verzí lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včeraNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
včeraNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva